user icon

Tilke trekt zijn handen af van project in Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 28 sep 2010 11:31
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De reputatie van Hermann Tilke staat op het spel. De Duitser is met Tilke GmbH de laatste jaren steevast verantwoordelijk voor de ontwerpen van nieuwe Formule 1-circuits en daar was tot nu toe qua faciliteiten en gereedheid nooit wat op aan te merken.

Dit jaar debuteert Zuid-Korea echter op de Formule 1-kalender en het circuit van Yeongam zorgt voor veel problemen. Bernie Ecclestone en verschillende teams spraken al hun zorgen uit over de race die voor 24 oktober op het programma staat.

Tilke trekt zijn handen nu van Zuid-Korea af. “Ik ben slechts als adviseur betrokken bij het project in Zuid-Korea”, zegt hij in Bild. De Duitser denkt wel dat de Grand Prix door kan gaan. “Ik neem aan dat de Koreanen de boel op tijd af krijgen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Aziaten, en zeker Koreanen willen en kunnen geen gezichtsverlies lijden. Ik durf te wedden dat alles perfect in orde is als daar geracet gaat worden. Beetje laf van Tilke dat hij nu ineens als er misschien wel eens poep kan ontstaan zijn handen ervan aftrekt. Typeert de man: Laffe circuits, flauwe ontwerpen!

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 11:45
    • Haha, acht precies hetzelfde.

      Hij ontwerpt laffe circuits en hij is laf in real life ;)

      • + 0
      • 28 sep 2010 - 12:04
  • sanderndk

    Posts: 586

    Nutteloos nieuws en weer lekker overdreven van het kopje...

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 11:55
  • felix50

    Posts: 5.792

    ach de centjes zijn al binnen dus waarom blijven

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 12:05
  • Inderdaad Felix ! Dat dacht ik ook al. Tilke heeft ondertussen bewezen geen spannende circuits te kunnen bouwen. De gebouwen zijn gigantisch imposant hoor, maar de circuits ... gewoon shit. Maleisie is enigzins aardig, en Turkije kan door de beugel, maar verder...
    Hij heeft al beterschap beloofd wat betreft het Austin USA GP circuit welke in aanbouw is. Hij gaat werken met hoogte verschillen en minder grote uitloopstukken, en vangrails die iets meer bij het asfalt staan. Klinkt opzich niet verkeerd, maar ik ben toch bang dat het een teleurstelling wordt, net als al z\'n andere circuits. Ik denk dat Bernie Eikelesteijn maar eens moet gaan nadenken over een andere ontwerper ...

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 12:24
  • Ik wacht op de reactie: \"kan het alleen maar beter van worden\". Wie gaat het posten?

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 12:40
    • tomasta

      Posts: 11

      je hebt hierbij zelf die opmerking gemaakt :)

      • + 0
      • 28 sep 2010 - 13:49
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Hoe zat dat ook alweer? Iets met ratten en als eerste een zinkend schip verlaten? ...

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 13:41
  • kan het alleen maar beter van worden

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 15:05
  • Ik hoop maar dat het door gaat!

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 15:17
  • Kan het alleen maar beter van worden :)

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 15:34
  • Duitser zijn in de loop van de tijd niet veranderd. \"Ist nicht meine schuld.....ich bin die grotste von Istanbul,ich bin die grotste von China, ich bin die grotste von Abu Dhabi\" enz....enz.

    Weg met die man!

    • + 0
    • 28 sep 2010 - 17:22

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar