user icon
user icon

Liberty maakt paddock toegankelijk voor publiek

  • Gepubliceerd op 23 maa 2017 14:13
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media is vastberaden om het publiek meer te betrekken bij de sport. Het mediabedrijf had beloofd om de paddock toegankelijk te maken voor Formule 1-fans en dat was geen loze belofte. Liberty heeft nu namelijk het initiatief 'F1 Experiences' aangekondigd.

F1 Experiences stelt fans in staat om toegang tot de paddock te verkrijgen door een felbegeerde paddock-pas te kopen. Commercieel directeur Sean Bratches: "We willen mensen de kans geven om de opwinding van deze zinderende sport te ervaren en dat doen we met dit programma."

Er is ook verzet tegen de plannen van Liberty. Een bron laat weten dat een van de teamsponsors bang is dat dit de waarde van de Formule 1 devalueert. "Paddock-passen zijn straks opeens een klap minder waard omdat iedereen de mogelijkheid krijgt om er één aan te schaffen."

Exclusiviteit was altijd een van de speerpunten voor de paddock onder het bewind van Bernie Ecclestone. "We hebben altijd een restaurant met vijf Michelin-sterren gerund, geen hamburgertent." Liberty vindt echter dat de fans meer waar voor hun geld behoren te krijgen.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Tja leuk maar wat kost die pas dan wel niet ?

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:19
    • RoRO

      Posts: 123

      www.grandprixevent(...)lia/f1-paddock-club

      donderdag AUD A$ 416
      vrijdag AUD A$ 1050
      zaterdag AUD A$ 1790
      zondag AUD A$ 2730

      za + zo AUD A$ 4218
      3 dagen AUD A$ 4930

      AUD A$ 1 = EUR € 0,7075

      • + 1
      • 23 maa 2017 - 14:25
    • Kevin

      Posts: 4.527

      Met zulke prijzen blijft het natuurlijk iets exclusiefs, maar het is in ieder geval goed dat de mogelijkheid er is. Je kunt onmogelijk iedereen een paddock pass geven.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 14:49
    • @Roro, dat is de Paddock Club, dat is niet nieuw en omvat veel meer dan alleen toegang tot de Paddock. Je zit dan in een ruimte boven de pitboxen. Dat zijn de meest dure kaarten die er te krijgen zijn volgens mij.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 20:46
  • mordor

    Posts: 960

    We gaan de goede op !

    • + 1
    • 23 maa 2017 - 14:19
  • ap

    Posts: 913

    Zal ook wel leuk prijs kaartje aanhangen!

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:21
  • Zal pirelli leuk vinden die 5 michelin sterren.

    Ben benieuwd wat zo'n 5 sterren liberty burger wel niet kost

    • + 5
    • 23 maa 2017 - 14:22
  • ben het wel met ze eens, ik zou het alleen op een andere manier doen.
    stel een x aantal kaarten beschikbaar en verloot deze onder de toegangs passen ide gekocht zijn.
    dan behoud je het exclusieve maar alle fans hebben de kans op een paddock pas en niet alleen zij met een dikke portemonnee

    • + 1
    • 23 maa 2017 - 14:23
    • z0mer

      Posts: 2.040

      Ze willen geen paupers in de paddock hebben, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 15:18
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ach.... het heeft wel wat.... maar :

    Teamsponsoren betalen veel geld om iets exclusiefs aan klanten aan te bieden. Is straks zown paddock pas te koop , dan is dat exclusieve , niet zo exclusief meer.

    Daarnaast ben ik bang dat het wel zo'n onwijze bak gaat kosten. Als ik al zie wat de toegangskaartjes kosten....

    Maar, toegegeven, het idee, het lijkt mij wel wat.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:23
    • Ach....Voor een heel weekend betaal ik 180,00 euro
      En heb ik prachtige plekken. Ik betaal 1000 euro voor twee personen het hele weekend. Vlucht, hotel en transfers + tickets zitten hier bij in. Voor rond de 100,00 euro of minder heb je staanplaatsen. Het mag best een beetje exclusief blijven vind ik.

      Ideeën van Liberty kan ik me nog steeds goed in vinden, maar hoop wel op dat beetje exclusiviteit.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 14:40
    • Nou, mijn haren gaan recht overeind staan van de uitspraken van die sponsor en ik zou ook heel graag willen weten wie dat is. Wat een arrogantie zeg. Ik dacht even dat ik een übermensch hoorde spreken. Ik snap best dat het exclusief moet blijven, maar er is vast geen plek om 100.000 kaarten voor de paddock te verspreiden. Het zal allemaal wel meevallen. Een GP is al duur genoeg. Bovendien kun je heel gemakkelijk sponsor only zones inbouwen of iets dergelijks. Bovendien betwijfel ik of een sponsor dat daadwerkelijk heeft gezegd. Dan zou die sponsor het dus erg vinden om in de toekomst iets minder te hoeven betalen voor een plek op de auto. Goh goh wat een ramp als je een bedrijf runt en je geld moet managen. Kul argumenten!

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 14:54
    • Roy

      Posts: 2.172

      Appelscha , als je ziet hoeveel plek er nog is (enkele uitzonderingen na natuurlijk!!) op de tribunes, dan kun je wel stellen dat het of te duur is, of mensen hebben het geld er niet (meer?) voor over.

      Dat laatste zal wel een dingetje kunnen zijn.

      Het plan, ik zie er zeker wel wat in, mits goed uitgewerkt. En voor de sport is het ook wel goed, de fans er weer meer bij te betrekken. We wachten af

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 14:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.321

      Geheel met Ben Dover eens! Daarnaast is er ook een groot verschil tussen het paddock + pits en de club paddock zone. Bij die laatste exclusieve club hoef ik ook niet te zijn. Gemiddeld loopt de helft van die mensen alleen maar te lobbyen en te connecten en is de race slechts bijzaak. Dat is prima, houdt dat lekker exclusief, maar stel de rest van de paddock gerust wel open voor de fan die voor de sport en niet voor zaken naar het circuit komt. Tot slot voor de beste sponsor, ik heb wel eens een goede burger in een restaurant met meerdere Franse sterren mogen eten. Werkelijkwaar een heerlijke burger, maar het kwam toch echt niet in de buurt van de ambachtelijke burgers van diverse speciaal zaken zonder die Franse sterren ;-)

      • + 1
      • 23 maa 2017 - 15:06
  • Ongeacht de prijs, het is mooi dat er een mogelijkheid zal zijn. Niets mis mee. Ik ben benieuwd!

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:24
  • RemkoDJ

    Posts: 92

    Ik ben eigenlijk wel blij met dat Liberty

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:28
  • rice

    Posts: 1.938

    Dit is toch niet echt iets nieuws? Je kon altijd al tickets voor de Paddock Club kopen zodat je in de paddock mocht en de Paddock Club tent boven de pits in kon. Goedkoop waren die tickets echter niet, prijzen lagen boven den 2500 euro p.p.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:29
  • Roeltje

    Posts: 94

    Heb ooit het genoegen mogen smaken om rond te kijken in de Formula 1 Paddock Club op Spa, maar wat daar rondloopt levert geen enkele bijdrage aan de sport en is totaal niet geïnteresseerd in het race gebeuren. De tickets worden allemaal verstrekt door sponsors en kosten de aanwezigen dus niks, gratis. Dit recht wil de sponsor dus behouden!

    • + 1
    • 23 maa 2017 - 14:30
    • En terecht Roeltje. Sponsors betalen bakken vol geld voor die exclusiviteit. Als al die gasten dan ook nog eens gewoon F-1 gaan kijken tijdens de race dan is dat en beetje weggegooid geld. Er moet genetwerkt worden daar in de paddock...

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 15:04
  • karel00

    Posts: 88

    Et last, zodra we weer bij de f1 zijn en het is te betalen voor de gewone man kopen wij er ook 1.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 14:36
  • Het plebs gaat maar naar de Jumbo familie dagen

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 15:21
  • Fibonacci

    Posts: 524

    Michelin sterren gaan tot drie, niet tot vijf. Dat doen hotels.

    • + 1
    • 23 maa 2017 - 17:11
    • Petje af

      Posts: 780

      Mercedes heeft maar 1 ster ; )

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 18:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar