Kobayashi verslaat teamgenoot Nick Heidfeld bij diens rentree
- Gepubliceerd op 25 sep 2010 18:53
-
8
- Door: Robin Smeets
Heidfeld zal zijn eerste race sinds Abu Dhabi 2009 starten vanaf de vijftiende plaats. "Ik ben niet geheel tevreden. Ik had op meer gehoopt en heb denk ik niet alles uit de auto gehaald. Maar misschien is het ook wel onrealistisch om te denken dat ik meteen alles uit de auto kon halen gezien het feit dat ik gisteren pas voor het eerst met deze bolide reed", verklaarde Heidfeld.
"We kunnen nog veel leren en ik weet zeker dat ik daar snel van kan gaan profiteren. Ik ben niet al te pessimistisch voor de race, want in de trainingen kwamen we qua tijden goed mee in de langere runs. We zullen zien wat we morgen kunnen doen in de race."
Kobayashi reed een sterke kwalificatie en start de race vanaf de tiende stek. "Ik ben erg blij. Ik wist enkele goede ronden te rijden in de kwalificatie. Op vrijdag ging het nog niet helemaal lekker, want dit is een erg uitdagend circuit om voor het eerst op te rijden. We hebben de auto flink verbeterd sinds de trainingen en dit was het maximaal haalbare vandaag", aldus de Japanner.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 1.966
Viel me hoe dan ook een beetje tegen, maar het is idd zijn eerste race in deze auto. Daarnaast was Nick nooit een ster in kwalificeren, maar in de race toch vaak beter. Neemt niet weg dat Koba-San weer zeer goed werk heeft verricht hier. Een belofte voor de toekomst, evenals Alguersuari.
Posts: 932
Kobajassie is niks niet meer dan een goede middenmoter. Dus voor mij ook geen belofte voor de toekomst, Alguersuari al helemaal niet. Deel deze mening dan ook in de verste verte niet.
Posts: 51
Wat is dat toch met al die hoge verwachtingen. Schumacher zou zomaar wel \"effe in stappen en de sterren van de hemel rijden\" en begint men ook al te stellen dat deze Heidfeld het wel eventjes komt klaren.
In Schumachers geval heeft ie altijd open kaart gespeeld en was het vooral de media en ook de normale sterveling hier die onaardse verwachtingen opperden. Maar nu begint Heidfeld gelijk hoog van de toren te blazen. Het zou toch de reinste belediging zijn voor al dat F1 talent (en jongens we vergeten soms dat dit de snelste mannen op aarde zijn he) als iemand na 1,5 jaar \"effe instapt\" en \"alles uit een F1 bolide haalt\".
Get real! Heidfeld moet zichzelf wat tijd geven. 2011 moet hij als veel realistischer zien, als een seizoen waar hij eisen kan gaan stellen aan zichzelf.
Posts: 2.788
Ik denk dat hij morgen op de harde band start en dan na 60ronden hoopt op de 10e safety car en dan als 10eindigd. Ik heb een hoop rijders fouten zien maken in de quali, dus in de race zal het vast en zeker enkele keren fout gaan. Echt het slechste circuit op de kalender.
Posts: 619
Eindelijk. Hij laat zo lang op zich wachten. Vorig jaar kwam-ie ook pas aan het eind op gang. Vechten met de titelkandidaten. Super om te zien.
Posts: 18.535
Ik begrijp niets van je reactie? Kobayashi heeft vorig jaar 2 races gereden, logisch dat hij pas \'op het einde\' op gang kwam, toch? Daarnaast, met welke titelkandidaten vecht hij? Of bedoel je de duels met Button vorig jaar, toen Button van achter naar voor reed en toen Button net zijn stop had afgewerkt?
Posts: 81
heb toch een goed gevoel bij die bonzai boom kweker vandaag,met een geupdate auto,en de spanning met 5 rijders die wk kunnen worden,zie ik hem nog op het podium komen vandaag,we zullen zien
Posts: 1.265
Sauber haalde Heidfeld naar zijn team om te kijken hoe goed Kobayashi en de wagen nou echt is. Ondanks dat hij maar 1 weekend de kans heeft tot nu toe in de auto, moet ik zeggen dat Koba zich goed houdt tegen de ervaring van Heidfeld.