user icon

Podium het doel van Ricciardo voor zijn thuisrace

  • Gepubliceerd op 17 maa 2017 16:32
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Australië heeft in de geschiedenis van de Formule 1 al veel goede coureurs voortgebracht, maar er finishte nog nooit een Australiër op het podium bij de Australische Grand Prix. Daar wil Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo volgende week bij de seizoensopener verandering in brengen.

Hij weet wel hoe het is om op het podium te staan voor eigen publiek. In 2014 kwam Ricciardo als tweede over de meet in Melbourne. Die podiumplek raakte hij na afloop echter kwijt. De wedstrijdleiding schrapte zijn naam uit de uitslag omdat hij te veel brandstof verbruikt had.

Het is nu tijd voor een geldige podiumplaats in zijn thuisrace, vindt Ricciardo. "Alles is mogelijk, om veel verschillende redenen. We hebben de werkelijke snelheid van de topteams nog niet gezien. En het blijft Melbourne, de eerste race van het seizoen. Het weer kan een duit in het zakje doen. Zelfs op weg naar de eerste bocht kan na vier maanden zonder actie het nodige gebeuren."

"Het is lang geleden sinds we geracet hebben. Ik bereid mezelf zo goed mogelijk voor. Het wordt een drukke week met media en de hype en dat soort dingen. Ik ga gewoon doen wat ik moet doen. Dat is me de voorbije jaren aardig gelukt. Ik zou dolgraag op het podium eindigen, dat is mijn doel. Ik ga echter niet dromen of hopen. Ik ga geprepareerd na Melbourne en doe wat ik kan", vertelde hij aan The Inside Line.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Op 13 maart had hij nog een heel andere mening . Ben benieuwd , de echte Red Bull hebben we nog niet gezien daar ben ik langzaam wel van overtuigd.

    • + 1
    • 17 maa 2017 - 17:06
    • Podium is een mooi doel. Ze zullen tov de tests nog wat achter de hand hebben gehouden. Een tikkie sandbagging...
      Ik denk wel dat ze nog wat tekort komen op Ferrari en Mercedes. Niet veel, overigens...Maar dat is niet erg, dan moeten Daniel en Max lekker knokken.

      By the way: van mij Ferrari weer eens winnen in Melbourne....geeft lekker spanning in de strijd...

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 21:54
  • Go Daniël, het is je gegund! ????

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 17:10
  • Wat was dat een rotbericht in 2014 zeg en dat na zo’n fraaie prestatie van Daniel. Gun hem dit jaar een revanche.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 17:17
  • Rimmer

    Posts: 8.329

    Die wordt na Rusland aan de kant geschoven voor Carlos waarna Carlos promt zijn eerste race voor RBR wint!

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 17:22
    • Weet je dat het in het echt met Kvyat en Verstappen ook zo is gegaan in 2016?

      • + 2
      • 17 maa 2017 - 17:47
    • Rimmer

      Posts: 8.329

      Jazeker Larry, maar als Max dat al kon door Kvyat te vervangen dan kan Carlos dat wel met Daniël. :)

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 19:37
    • Da’s waar, maar ik vond het zo toevallig, dacht eerlijk gezegd dat je weer een grap maakte, sorry! ;)

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 20:51
    • Pipje

      Posts: 222

      Zeker, en Hamilton wordt aan de kant geschoven voor Max.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 06:37
  • Maar beginnen zoals we in 2016 gestopt zijn, een flinke moesson ....

    • + 1
    • 17 maa 2017 - 17:41
    • Edmund

      Posts: 123

      Volgens mij was het kurkdroog in Abu Dhabi ;) Ik begrijp waarop je doelt, maar helaas is Brazilië al jaren niet meer de laatste race van het seizoen.

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 23:00
    • Racekees

      Posts: 206

      Zou kunnen dat het gaat regenen, het is wisselvallig deze week volgens worldweatheronline.
      Geeft voor het weekend nog geen regen aan, maar dat het droog blijft is echt niet zeker.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 08:08
    • Anders even 30.000 liter water er overheen gieten. ;)

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 18:14
  • louc_

    Posts: 2.280

    Dan is er geen plaats meer op het podium voor max! Dat is jammer.

    • + 1
    • 17 maa 2017 - 18:15
    • Vanzelfsprekend lijkt alles er op te wijzen dat Vandoorne de race zal winnen, maar dat laat an sich wel 1 plaats open voor Max dan.

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 00:41
  • The Inside Line. Is dat niet dat programma wat 1 jaar oude beelden laat zien? Echt prutswerk

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 18:40
  • 500PK

    Posts: 138

    Ik gun hem dat podium absoluut....zolang Max maar een treetje hoger staat.:)

    • + 1
    • 17 maa 2017 - 19:12
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Ben wel erg toe aan gewoon weer beginnen. 90% van alle comments zijn van de Stichting Open Deur

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 19:31
  • meister

    Posts: 2.524

    Hopen dat de auto heel blijft en de top 6 halen lijkt mij een eerste doel.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 20:08
    • Als hij op het podium komt heeft hij ook in de top 6 gereden. En is de auto heel gebleven. Tenzij uitzingen fans de auto demonteren om ieder een stukje als aandenken mee te nemen.

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 20:28
    • Pipje

      Posts: 222

      @snelrondje dat hoeft niet! Het kan ook dat er pakweg 15 uitvallers zijn en hij nadat de eerste auto gefinished is stuk gaat :)

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 06:43
  • Met de betrouwbaarheid komt het wel goed. Het is meer dat ze nog iets aan vermogen tekort lijken te komen.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 22:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 915
  • Podiums 23
  • Grand Prix 123
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar