Villeneuve blij met nieuwe regels: "In het voordeel van de beste rijders"

Jacquese Villeneuve is blij met wat hij ziet tijdens de wintertests in Barcelona. De wereldkampioen van 1997 was één van de grootste criticasters van de eerdere technische reglementen, maar is nu een blij man. "Wat ik tot nu toe gezien heb is simpelweg geweldig", aldus Villeneuve. 

Villeneuve: "Om te beginnen zien de auto's er prachtig uit. Het zijn grote, echte Formule 1-wagens zoals het hoort." Maar hij is ook te spreken over de banden: "Eerder konden coureurs niet blijven aanvallen, maar nu zie je dat ze agressief kunnen rijden zonder al te veel na te hoeven denken over het rubber."

De Canadees geeft aan dat het wel betekent dat er minder pitsstops zullen zijn en dat vindt niet iedereen een voordeel. Maar volgens hem is de sport daardoor wel beter te doorgronden. "Er kan ook meer in de bochten worden aangevallen zonder dat het ten koste gaat van de banden. Dat is in het voordeel van de beste coureurs", zo voegt hij toe. 

Ook is hij blij dat er meer van het fysiek van de rijders wordt gevraagd. De rijders moeten meer 'zweten' in 2017 volgens Villeneuve: "Je ziet het nu al aan de problemen die de nieuwe rijders hebben."

Kan Strolldonado niet gauw weer crashen? Dan houdt Sjaak zich tenminste koest!

  • 3
  • 10 maa 2017 - 11:41

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kan Strolldonado niet gauw weer crashen? Dan houdt Sjaak zich tenminste koest!

    • + 3
    • 10 maa 2017 - 11:41
    • William

      Posts: 472

      En dat is 'bericht' 1.233... JEZUS!

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 13:34
  • Niks over Stroll?

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 11:42
    • Jawel, nieuwe rijders.....

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 11:43
    • Eerlijk is eerlijk, Stroll doet het vandaag (tot nu toe) goed. Hij kleurt netjes binnen de lijnen en heeft een nette tijd op soft neergezet. Na 47 ronden nog steeds geen Stroll incident.

      • + 1
      • 10 maa 2017 - 11:57
    • AUDI_F1

      Posts: 3.888

      En woensdag en donderdag ook geen. Hij leert wel snel.

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 12:14
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Nou... de race is toch iets anders dan een test

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 12:31
  • De Red Bull zit btw nu op 19.4

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 11:47
  • John6

    Posts: 11.618

    Lance doet het niet slecht, eerlijk is eerlijk, en hij sprak even met Crofty en dat was een prima interview. Kan vinden op youtube zoeken op : 2017 Barcelona Test 2, Day 3 - AskCrofty

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 12:10
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Dan kan Stroll de koffers pakken.

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 12:31
  • Dus niet voor Stroll dus.

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 12:36
  • Hij zegt voorlopig wijselijk niets over Stroll.

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 12:52
  • Stiekem is alles wat er wordt gedaan in F1 om VIL blij te maken.

    • + 0
    • 10 maa 2017 - 13:32
  • William

    Posts: 472

    De beste rijders op de grid zijn Raikkonen en Massa. Altijd fan geweest van Massa. Helaas worden ook deze coureurs gebasht hier. Kijk de berichten er maar op na. Stroll is het nieuwe slachtoffer van F1 'fans' op dit junky forum. Ga zo door jongens! Trots :(

    • + 2
    • 10 maa 2017 - 13:33
    • Vergeet Grosjean en Palmer niet...
      En iedereen in de paddock die iets slechts over Max heeft gezegd ;-)

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 13:40
    • William is chagrijnig, en terecht! Arme stoffel en Fernando.

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 14:06
    • @william, en nu on topic, in dit geval Sjaak en regels..

      • + 0
      • 10 maa 2017 - 17:48
    • Edmund

      Posts: 123

      Als je echt zo veel problemen hebt met dit "junky forum" zal het wellicht helpen om niet te pas en onpas posts te plaatsen die er alleen uit op zijn om afgebrand te worden.

      Wanneer je een jaar of 13 bent, dan begrijp ik je deels. Indien je een volwassen vent bent, dan zegt jouw avatar precies wat ik over je denk.

      • + 0
      • 11 maa 2017 - 00:28
  • William

    Posts: 472

    De regels zijn in het voordeel van de teams met .... het hoogste budget en sterkste motor. De rijders zijn allemaal fit. Fitheid is geen onderscheidend punt. Alonso heeft het meeste 'talent' volgens de teambazen, maar rijdt helemaal achteraan...

    • + 1
    • 10 maa 2017 - 14:11

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar