Pirelli-motorsportbaas Paul Hembery heeft aangegeven dat de regenbanden van Pirelli nog wel verbeterd moeten worden voor komend Formule 1 seizoen. De vierde dag stond grotendeels in het teken van het testen van full wets en intermediates.
"We hebben veel informatie vergaard dankzij de test met regenbanden. Het was erg nuttig omdat het testen op een natte baan erg moeilijk te realiseren is. We hebben daarvoor een paar keer Fiorano gebruikt, maar verder bestaat het niet in de wereld," zo vertelde Hembery aan de pers.
Dankzij de testen kwam boven water (no pun) dat de banden nog te warm kunnen worden. "Testen op een natte baan kent veel variabelen: temperatuur, oppervlakte condities en de hoeveelheid water. Maar er was nog steeds een probleem met het opwarmen van de banden", zo zegt Hembery. Maar als een verrassing kwam het niet: "het was een bevestiging van wat wij al wisten en wij werken door aan een oplossing."
Voor de tests in Barcelona werd er inderdaad in Fiorano getest door Sebastian Vettel. De bredere banden betekenen minder druk per vierkante centimeter en daarmee wordt de kans op aquaplaning groter. Aan de andere kant zal door de bredere banden het water sneller van de baan verdwijnen.
14

Reacties (0)
Login om te reageren