user icon

Coulthard dicht Vettel ook goede kansen toe

  • Gepubliceerd op 14 feb 2017 15:15
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Als Ferrari in de buurt kan komen van het niveau van Mercedes, dan is Sebastian Vettel gelijk een van de grote kanshebbers voor de titel. Dat stelt oud-coureur David Coulthard. Vettel heeft in het verleden bewezen dat hij elke kans optimaal weet te benutten. De Duitser veroverde vier kampioenschappen met Red Bull Racing. Bij Ferrari wilde het de voorbije twee jaar niet vlotten, maar Coulthard schrijft de Scuderia niet af voor 2017.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat hij gelijk heeft. Ik denk ook dat het voor de neutrale kijker leuk is als er meer teams vechten om de overwinningen. Maar om dit alles te weten zullen we denk ik de eerste 3-4 races moeten afwachten.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 15:21
    • LimboF1

      Posts: 4.891

      Precies, het zou gewoon goed zijn als er niet een team de lakens uitdeelt. Het is op dit moment afwachten en na een paar races zullen we zien hoe men ervoor staat.

      • + 1
      • 14 feb 2017 - 22:03
  • Ja, zo kan je wel aan de gang blijven...
    Als de auto van Mclaren gelijkwaardig is aan die van Mercedes kan Alonso ook kampioen worden....zucht...

    • + 2
    • 14 feb 2017 - 15:24
  • Dat beeld had ik ook altijd van Vettel, dat hij een coureur is die zijn kansen optimaal weet te benutten, ook vorig jaar nog toen hij met een mindere wagen toch sterke races reed.
    2016 leek te frustratie hem in de weg te staan, ik vond Vettel over de gehele linie veel minder. Hopelijk herpakt hij zich weer dit jaar...

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 15:25
    • 2016 was ook geen kans. Althans, vanaf Baku werd dat wel duidelijk en ging het met Vettel ook minder. Na het vertrek van Allison leek niemand de auto (die Allison had ontworpen) meer te begrijpen. Ik vraag me af of ze dat vertrek inmiddels hebben weten op te vangen. Ik zou Vettel zeker niet tippen als WK voor komend seizoen.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:31
    • @Hupholland, vergeet het begin van het seizoen ook niet toen Ferrari problemen met de turbo had, dat heeft ze niet alleen door de uitval beurten veel punten gekost.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 17:25
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Spijker op zijn kop voor wat betreft de frustratie. Ik heb het idee dat wanneer hij weer ontspannen en met humor zijn taken doet het allemaal wel goed komt. En ik had het idee dat hij zich druk maakte om zaken waar hij geen invloed op heeft. Dat kan enorm aan iemand vreten.

      • + 0
      • 15 feb 2017 - 09:17
  • M113

    Posts: 40

    Ik word gek van het gespeculeer! Rosberg denkt dat McLaren punten pakt. Coulthard denkt dat Vettel het goed gaat doen. Hulkenberg denkt dat Renault goed voor de dag komt. Palmer denkt Hulkenberg te verslaan. Stoffel denkt Alonso weerstand te kunnen bieden. Smedley denkt dat de pikorde zal wijzigen. Doornbos denk dat Max kampioen wordt.

    Ik kom 22 februari wel terug, na de eerste testdag.

    • + 1
    • 14 feb 2017 - 15:35
    • Caramba

      Posts: 5.786

      F1 Today - voor al uw ouwewijvenpraat!

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:37
    • @M113. In jouw geval zou ik het een weekje later proberen... ;)

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:43
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @M113

      Of probeer 27 november nog even, dan weten we helemaal hoe het gegaan is LOL

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:52
    • Op 22 februari moet je nog een volledige week wachten voor de uitslagen van de eerste test.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 17:21
  • Als hij weer in een ideale situatie komt zoals in zijn gloriedagen bij Red Bull dan kan het hem zeker lukken.
    Wereldkampioen worden met een Ferrari zou met de huidige staf een extra knappe prestatie zijn.
    Gun het hem net zoveel als alle andere coureurs op de grid.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 15:37
  • Roy

    Posts: 2.172

    Hoe gaat zou het zijn als naast Mercedes EN RBR EN Ferrari gewoon volgas mee doet om overwinningen!! Let's hope!!

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 15:55
  • Laat Ferrari eerst hun protest tegen de in hun ogen "illegale systemen" van MB en RBR maar eens winnen. Dan krijgt Vettel misschien een kansje om mee te vechten voor de titel, maar dat verwacht ik niet.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 16:03
    • Waarom aanvechten....laten ze de in hun ogen illegale systemen gewoon zelf maken. Kopiëren is toch aan de orde van de dag in de F1.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 17:02
    • Beetle

      Posts: 1.444

      En jij denkt dat dat niet gebeurt. Nog voor de eerste race haalt de Fia bakzeil.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 20:27
  • ja, maar nou beginnen ze nu nog aan een B spec? ik zie het niet meer gebeuren

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 16:59
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik wist niet dat Coulthard kon dichten.

    • + 0
    • 14 feb 2017 - 17:53
  • SolarCell

    Posts: 980

    Wat een onzinnig gezwets. Als de Honda-motor gelijkaardig is aan die van Mercedes, is Alonso ook kandidaat... Wat een onzinbericht!

    • + 0
    • 15 feb 2017 - 02:14

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar