user icon

Franse Grand Prix zeker na bankgarantie Paul Ricard

  • Gepubliceerd op 08 feb 2017 11:04
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Grand Prix van Frankrijk keert in 2018 zeker terug op de Formule 1-kalender. De koningsklasse van de autosport sloot al een overeenkomst met Paul Ricard voor de komende vijf jaar, maar pas nu dat circuit een bankgarantie heeft verkregen is het helemaal rond.

Christian Estrosi, president van de Conseil Régionale de Provence Côté d'Azur, zegt in La Provence: "5 december was een historische datum, omdat we toen de terugkeer van de Franse Grand Prix aankondigden. Maar we hebben opnieuw een historische dag achter de rug."

"We kunnen nu definitief zeggen dat de Grand Prix van Frankrijk doorgaat. Credit Agricole Alpes-Provence heeft ons een bankgarantie verleend voor de levensvatbaarheid van ons evenement. Zonder bankgarantie had de Grand Prix niet door kunnen gaan, maar het licht is een paar dagen geleden op groen gezet."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Gaaf

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 11:23
    • @SRF. Machtig mooi, kort en bijzonder bondig samengevat. ;)
      Het is misschien niet op het mooiste circuit (liever Dijon-Prénois), maar de Franse GP hoort op een F1-kalender thuis.
      Net als Monza, Spa, Silverstone, Nürburgring en eigenlijk ook Zandvoort.

      • + 1
      • 8 feb 2017 - 17:14
    • LARRY.ik zie zandvoort nog gaan gebeuren ook ze zijn er flink voor aan het werken in ieder geval. Locatie blijft minder voor de bezoekers ik niet dat ze dat enorm kunnen verbeteren. Maar hij hoort er zeker bij. Misschien toch maar een nieuwe locatie bouwen nieuw stuk land op ze of iets dergelijks maar dan wel een knots van een baan (kopie zandvoort circuit?)

      • + 0
      • 8 feb 2017 - 22:56
  • Mooi! Nu hopen op een leuke Grand Prix!

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 11:31
  • MadMax

    Posts: 162

    dan graag in deze versie: www.trackdays.co.u(...)rd-full-circuit.svg
    dat hele lange rechte stuk maakt het saaier!

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 11:48
  • Mwa....

    Vind het best een grote uitloopstrook.
    Ben benieuwd of het samenwerkingsverband, nu tot stand komt met Spa.

    En gaat de kassa toch weer rinkelen voor Bernie zijn circuit; )

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 11:53
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.806

    Ik kan hier niet echt warm van worden. Er zijn andere Europese circuits die hoger op mijn lijstje zouden staan.
    Verder mag ik hopen dat ze dan die vreselijk irritante blauwe strepen bij de uitloopstroken eindelijk eens weghalen.

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 12:44
    • Inderdaad , je wordt er helemaal gek van als je zit te kijken.
      Mijn circuit is het niet.

      • + 0
      • 8 feb 2017 - 20:04
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Flutcircuit, tenzij ze zoals bij die regenbandentest de baan wat nat maken. Ik had liever Magny-Cours gezien, 80 km van mijn huis.

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 13:00
  • loutje1962

    Posts: 61

    Christian Estrosi ?? Dat is toch een 'oude' Moto GP coureur...? Destijds 500cc in Assen viel hij er in een van de laatste bochten af zodat, ik meen, Wil Hartog nog won....

    • + 0
    • 8 feb 2017 - 23:12

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar