user icon

'GP in de straten van Londen gaat nooit gebeuren'

  • Gepubliceerd op 01 feb 2017 16:03
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Een Formule 1-race in de straten van de Britse hoofdstad Londen is een utopie. Die mededeling deed BRDC-voorzitter Derek Warwick in gesprek met Sky Sports F1. De geruchten over een Grand Prix in Londen zijn aangewakkerd door uitspraken van Formule 1-directeur Chase Carey.

Hij zei vorige week: "Londen is een geweldige stad en het staat buiten kijf dat het een van de steden is die te binnen schieten als je vraagt in welke steden de Formule 1 actief zou moeten zijn. We hebben Silverstone, maar dat is geen Londen. Ik wil niet te veel verwikkeld raken in speculatie over een mogelijke Grand Prix in een bepaalde stad, maar Londen is een geweldige stad."

Dat bracht de speculatie over Londen als locatie voor een Formule 1-weekend weer op gang. Vergeet het maar, ontzenuwt Warwick die verhalen. "We praten al tien tot twintig jaar over een Grand Prix in Londen en ik weet dat Chase en Liberty Media graag naar allerlei grote steden willen trekken. Maar kun je je een Grand Prix rondom Hyde Park voorstellen? Dat gaat niet gebeuren, nooit."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Aiii

    Posts: 718

    "Gaat nooit gebeuren, dus geef ons die korting waar we al jaren om bedelen a.u.b."

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 16:26
  • "Als voorzitter van de BRDC, eigenaar van Silverstone, zeg ik dat een race in Londen er niet gaat komen."

    Tja.

    • + 2
    • 1 feb 2017 - 16:31
  • Stitch

    Posts: 5.311

    Met zo'n instelling kom je er wel Warwick...

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 16:33
  • Vroem!

    Posts: 291

    Het gebeurde nooit omdat iedereen wist dat het niet kon. Totdat er iemand kwam die dat niet wist...

    • + 3
    • 1 feb 2017 - 16:33
    • @ Vroem: "Totdat er iemand kwam die dat niet wist..." heel sterk. Zo zijn de mooiste dingen ontstaan.

      • + 2
      • 1 feb 2017 - 16:37
    • wibi

      Posts: 4.506

      Het betere 'jatwerk' van Vroem...staat ook elders..

      • + 0
      • 1 feb 2017 - 17:58
    • Vroem!

      Posts: 291

      Sorry WIBI, heb ook niet gezegd dat het een spreuk van mij is. Vond hem alleen toepasselijk. Sterker nog; hij hangt o.a. ergens aan de muur in mijn bedrijf. "het betere 'jatwerk'..." Tijd van de maand meid?

      • + 3
      • 1 feb 2017 - 22:21
    • Wees niet bevreesd Wibi, niemand zal ooit jouw werk jatten. ;)

      • + 2
      • 1 feb 2017 - 22:29
  • "Dat gaat niet gebeuren, nooit." zegt Derek Warwick. Beslist hij, en hij alleen, of er een Grand Prix komt in London? Nee? Wat lult hij dan?

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 16:34
    • Atlaz

      Posts: 748

      Het is financiëel niet haalbaar om een F1-GP in het centrum van Londen te organiseren.
      Dat wist Bernie ook al...

      • + 0
      • 1 feb 2017 - 18:03
  • wibi

    Posts: 4.506

    Jammer...

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 17:56
  • Het zou wel "te knetterheavy" zijn als niet om , maar in Hyde Park een race georganiseerd zou worden.

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 19:07
    • Ja precies, zijn we meteen van al dat spuuglelijke groen af. Niet om aan te zien. ;)

      • + 0
      • 1 feb 2017 - 22:22
  • Waarom geen GP door de straten van Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (Wales)?

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 22:20
    • Ik zou zoveel spijt hebben dat Murray Walker die race geen commentaar geeft. Het idee alleen al dat hij dat moet uitspreken.

      • + 0
      • 1 feb 2017 - 22:58
  • erikworld

    Posts: 927

    Las laatst dat Tilke vond dat stratencircuits in de mode zijn momenteel. Ik ben er zelf niet zo wild van. Monaco is traditie, Singapore is een geweldige happening en prachtige avond beelden van de skyline. Valencia was niks en Baku is bagger met dat kruipdoor sluipdoor gangetje bij het kasteel ook totaal sfeerloos. Nee het hoeft van mijn niet.

    • + 0
    • 1 feb 2017 - 23:12
    • Persoonlijk denk ik ook wel dat het steeds meer die kant op gaat. Valencia was idd niet om aan te gluren, maar dat lag ook gewoon aan de locatie. Baku daarentegen is gewoon een mooie stad, waarbij ik vrijwel zeker ben dat de wedstrijd volgend jaar een stuk spannender is. Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger een game had, namelijk Jaques Villeneuve Speed Racing (ja echt), waarbij eigenlijk Jaques' visie voor racen in de toekomst losgelaten werd. Hierin zaten ook enkele zeer interessante, naar mijn inzien, goed uitgevoerde stratencircuits in wereldsteden als Parijs, Londen, Rome, Rio en Montreal. Deze waren misschien niet allemaal even realistisch, maar hoe mooi zou het zijn om een F1 race te hebben in hartje Parijs waarbij de auto's denderen langs de Seine en onder de Eifeltoren doortrekken. Persoonlijk ben ik hier groots voorstander van, mits het inderdaad goed uitgevoerd wordt. De GP van Singapore is bijvoorbeeld een plaatje en daar mogen er van mij echt wel meer bij komen.

      • + 0
      • 2 feb 2017 - 09:48
  • Hm, wat te denken van de GP van Arnhem. Daar hebben we ook een tunnel(tje), gevolgd door een scherp bocht en de brug over een brede sloot. Dan 2 km voluit het rechte stuk op, links voor het GelreDome en na 500 meter weer links. Weer de sloot over en de binnenstad in langs het (ineens wereldberoemde) Musis Sacrum, links aanhouden tot de tunnel.
    De pitstraat maken we naast het Gelredome. 1 week mogen de kroegen en restaurants 24/7 open en we maken er de leukste GP van het seizoen van.

    • + 0
    • 2 feb 2017 - 12:04
    • Nee, helaas! Te dicht bij de grens. Daar komen te veel Duitsers op af.

      • + 0
      • 2 feb 2017 - 13:09
    • Duitsers zijn gewoon mensen @Larry. Je hoeft echt geen angst voor hun te hebben. Ik ken hele aardige. Persoonlijk ervaar ik ze als betrouwbaarder dan Engelsen. Overigens hadden we hier in Arnhem ooit een internationaal event met Britten en Duitsers. Maar daar kan je natuurlijk moeilijk op blijven teren. Dus een niet internationaal event zou bruggen kunnen slaan waar het vorige event een brug te ver was.

      • + 0
      • 2 feb 2017 - 14:36
    • Weet ik, maar soms komt ’74 weer even naar boven...

      • + 0
      • 2 feb 2017 - 23:46
  • Ja dat was een bijzonder jaar, @Larry. Ik heb het even opgezocht. Fittipaldi won zijn 2e titel. neerlands hoop, Gijs v Lennep, reed ergens rond, maar wat een namen dat jaar, Ickx, Scheckter,Lauda, Hailwood de alleskunner, Reutemann, Mass, Regazzoni, Andretti. In mijn ogen stuk voor stuk legendes!

    • + 0
    • 3 feb 2017 - 22:55

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar