Red Bull bevestigt remproblemen bij Vettel in Monza
- Gepubliceerd op 12 sep 2010 19:17
-
17
- Door: Robin Smeets
Vettel riep over de boordradio naar zijn team dat hij dacht dat zijn motor het aan het begeven was. Enkele ronden later reed de Duitser echter weer op volle snelheid en pakte alsnog een vierde plaats. Bij een analyse na de race bleek dat één van de remmen vast bleef hangen en dat Vettel daardoor veel snelheid verloor.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.756 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 2.049
Jawadde, 52 rondjes op de zachte banden. Bridgestone heeft op al die jaren superbanden gemaakt.
Posts: 1.745
Raar verhaal. Ondanks dat toch een hele nette race gereden.
Posts: 72
Nu dit hier staat moet ik zeggen dat ik tijdens de langzame ronden van vettel wel een aantalkeer de throttle en brake indicatoren tegelijk zag branden... gebeurt wel vaker maar niet op een lang recht stuk... ik dacht eigenlijk dat het gewoon een storing ofzo was, maar na dit bericht klinkt het ineens logisch...
Posts: 2.263
Vreemd dat de rem vast kan lopen, en vervolgens 2 rondjes later weer normaal loopt en verder ook geen problemen meer. Desondanks goede race gereden na dit vreemde akkefietje.
Posts: 4
Technisch gezien kan een rem gewoon blijven vasthangen om daarna weer terug te gaan in zijn normale stand. Het klinkt in ieder geval logisch
Posts: 10.089
maakt helemaal niks uit dit
meer dan 4e zat er toch niet in
Posts: 107
Ik snap niet waarom Vettel zo wordt aangevallen. Hij maakt veel fouten, maar het toont wel dat hij gretig is. Dat wil je toch zien? Niet iemand die genoegen neemt met een plaats minder? Uiteraard is het jammer dat hij daarmee dan soms ook andere coureurs van de baan rijdt, maar hij probeert het wel. Hoe vaak hebben we Kimi (iig bij Ferrari) niet races zien uitrijden zonder ook maar een poging te doen tot aanvallen? (Niets ten nadele van Kimi, hij is nog steeds één van mijn helden). Vettel is verreweg de beste coureur (dit jaar althans), alleen in punten zie je het helaas niet terug. De man heeft 52 ronden gereden op de zachte band en eindigt vlak achter het podium. Ik verwacht niet dat, als hij zijn langzamere rondes niet had gehad, dat hij op het podium had kunnen eindigen, maar toch ... Hulde voor een knap staaltje stuurmanskunsten!
Posts: 3.471
Jij maakt een grote grap! Vettel verreweg de beste coureur dit jaar? Dat zou hij wel willen! De beste dit jaar is hij pas als HIJ wereldkampioen wordt. Hij word niet voor niks \'\'crashkid\'\' genoemd!
Ik geef toe dat hij afgelopen race goed heeft gereden, maar voor de rest heb ik geen hoge pet van deze man op hoor. Agressief rijden vind ik een hele goede zaak hoor, maar Mr. Vettel overdrijft het altijd zo! Net als Hamilton overigens afgelopen race. De beste van het hele veld is nog altijd Alonso samen met Hamilton, Button en Webber. Vettel zou Webber wel eventjes verslaan werd veel gezegt, maar het omgekeerde blijkt al bijna 2 seizoenen lang. Vettel heeft nog veel te leren! En hij heeft daarin 1 geluk, en dat is dat ie nog jong is. Kampioen word ie dit jaar niet.
Posts: 11.414
Waar wordt Vettel aangevallen dan? Of bedoel je na Spa?
Kimi niet aanvallen? De man met het grootste aantal goedgemaakte plaatsen tijdens een race?
Als er nou iets is om fan van te zijn bij Raikkonen dan is het nou JUIST dat hij altijd blijft aanvallen en inhalen.
Precies het tegenovegestelde van Vettel dus. Waarbij hij zegt dat hij aanvallend rijd en je je dan af vraagt wat hij daar dan onder verstaat.
Posts: 2.263
Nou Alonso mag toch ook niet tot 1 van de betere coureurs van het seizoen gerekend worden lijkt mij, ook veel te veel fouten gemaakt namelijk! Ook pech ja, maar dat heeft Vettel ook gehad in races.
Posts: 2.263
Raikkonen ging er ook altijd vol voor, herinner nog wel de gp van singapore 2008 reed ie hem zo de muur in omdat ie zo erg pushte om een voorligger nog in te halen dat hij crashte. Maar het grappige is, als Vettel dat nu is zou doen is hij meteen een beginneling, kan hij niet goed rijden etc etc.. Vettel heeft vandaag toch ook aanvallend gereden door een aggresieve tactiek te proberen wat ook gelukt is. Hij reed wel even 53 rondjes op die zachte banden!
Posts: 5.792
Bij de bcc geloofde ze er niet veel van en ik ook niet voor mij was dit ook een team order.Hamilton zei dat vettel nog veel te leren had en zoals het dan altijd gaat maakt Ham eemn grote fout
Posts: 3.007
Ben je de enige die dat heeft meegekregen van de BBC. Ze verwezen dat namelijk meteen naar de prullenbak. En als RBR team order zou gebruiken dan zou het eerder zijn om Webber zijn plek af te laten staan aan Vettel.
Posts: 10.089
tifoso
ja tuurlijk aangezien de stand staat vettel er natuurlijk beter voor hahaa
het is zoiezo geen teamorder, want je gaat niet 3 ronde met de rem erop rijden, dat is heel slecht voor je motor, dan zie ik hem eerder spinnen
en daarnaast als het een teamorder was, waarom finisht vettel vervolges alsnog voor webber??
Posts: 102
en? nog wat gekocht bij de BCC???
Posts: 10.089
hhahaa
Posts: 2.181
:D:D...