'Nick Heidfeld vervangt De la Rosa bij Sauber vanaf Singapore'
- Gepubliceerd op 12 sep 2010 19:02
-
32
- Door: Robin Smeets
De la Rosa maakt een moeilijk seizoen door. De ervaren Spanjaard moet vaak zijn meerdere erkennen in teamgenoot Kamui Kobayashi, die steeds beter in zijn vel lijkt te komen. De Japanner is al vastgelegd voor 2011 bij Sauber, al wilde teameigenaar Peter Sauber nog niks kwijt over de toekomst van De la Rosa bij het team.
De la Rosa is na afloop van de race op Monza echter in gesprek geweest met Sauber, wat ongeveer 15 minuten duurde. Daarna liep de Spanjaard duidelijk aangeslagen met zijn vrouw het motorhome van Sauber uit. Tegelijktijd zou Heidfeld in het motorhome van Mercedes gespot zijn, het team waarbij hij het seizoen begon als testrijder. Enkele maanden geleden stapte de Duitser echter over naar bandenfabrikant Pirelli waar hij momenteel de testrijder is. Voor een overstap naar een ander Formule 1-team zou Heidfeld alsnog toestemming nodig hebben van Mercedes.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis - Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 10.412
goed nieuws voor nick.
Posts: 259
ik snap dit soort \"nieuws\" niet.. kan iemand mij dat uitleggen??
lijkt me erg onlogisch, aangezien hij test voor pirelli, dan had hij dat ook kunnen blijven combineren met mercedes??
erg vreemd, neemt niet weg dat het voor nick lekker is dat hij weer kan racen!
Posts: 210
ik snap het ook niet,
ik dacht dat ik ergens gelezen te hebben, toen hij het contract bij Pirelli tekende, voor geen ander team zou mogen gaan rijden....
maar het verschil met mercedes is dat hij bij sauber kan racen en bij mercedes niet!
Posts: 2.250
Zou goed zijn voor hem, volgens mij had hij gewoon al van het begin daar moeten zitten en had Sauber hem mee moeten nemen toen hij BMW overkocht.
Posts: 1.966
Zou leuk zijn...
Posts: 118
Heidfeld is er volgend jaar sowieso bij. Perfecte zet om bij Pirelli te gaan testen. Nu is die te aantrekkelijk voor de teams
Posts: 1.265
Hij mag als tester van Pirelli dit seizoen niet actief zijn bij een F1 team. Daarom was zijn contract bij Mercedes GP ook ontbonden.
Misschien dat hij en PDLR gaan ruilen (aangezien PDLR de ideale testrijder is), maar zolang Pirelli hem niet vrijgeeft geef ik het weinig kans.
Posts: 594
link please van de site waar je dat gelezen hebt.
want ik heb daar niks over gehoort.
(dat heidfeld niet mag racen in 2010)
maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben
Posts: 7.177
Zou ik wel blij mee zijn hij hoort thuis in f1
Posts: 2.181
Vind ik ook.
Posts: 1.092
Nick is gewoon te goed en nog te jong om uit de f1 te verdwijnen.
Overigens erg onzinnige reacties over zijn Pirelli contract.
Posts: 699
Noem jij 33 jong?
Posts: 2.263
Sneu voor de la Rosa, vond hem altijd wel een symphatieke coureur maja Sauber heeft geld nodig he!
Posts: 37
Goede beslissing :-)
De line-up die ze sinds het begin van het seizoen al hadden moeten hebben imho.
Nu maar hopen dat t echt zo is...
Posts: 343
Ik begrijp echt niet, waarom Nick Heidfeld een aanwinst is voor de F1. (da\'s ongeveer hetzelfde als beweren dat IK een aanwinst ben voor deze site)
Nick heeft in al die jaren (bron: wiki) 171 races gereden...0 gewonnen - 1 pole en 12x op podium...zitten we daar echt op te wachten ??...en hij is 33.
Posts: 2.885
Hermanski,
Hij is erg gewild, zegt dat niet al genoeg? De mensen in het paddock weten het vast beter dan wij allemaal bij elkaar.
Nick is heel goed in technische terugkoppeling over de auto en weet een wagen over de finish te brengen. Hij maakt - net als Button - onder moeilijke omstandigheden de juiste keuzes en kan inhalen!
Posts: 343
Zij weten het beter, absolute mee eens.
Maar mag ik me dan wel afvragen of ze niet beter voor een jongere coureur en waarschijnlijk meer geld (?) kunnen kiezen. Kijk bv. naar Renault !?
Posts: 962
Dat is niet omdat ie niet kan rijden. Hij versloeg Raikkonen, Massa, Alesi en Kubica allemaal met gelijkwaardig materiaal. Hij maakt bijna nooit fouten en is net als Button en Alonso een hele intelligente coureur. Daarnaast grote technische know-how en dat testen bij Pirelli zal zijn positie zeker versterken. Hij heeft alleen de pech dat het niet een spectaculaire coureur is als Alonso, Hamilton of Raikkonen. Maar als je eerlijk bent had hij in die McClaren moeten zitten en niet Raikkonen, had hij in een Ferrari moeten zitten en niet Massa (sowieso een abominatie). Hij heeft pech gehad omdat ie niet zo \"flashy\" rijdt maar hij is beter dan 85% van het veld momenteel. Het enige dat ie moet verbeteren is z\'n kwalificatiesnelheid. Maar daar kan aan gewerkt worden.
Posts: 962
Oh en beter voor een jongere coureur kiezen terwijl je Kobayashi al in je team hebt lijkt mij dan weer niet zo\'n hele slimme keuze. Kijk maar naar HRT bijv.
Posts: 343
Dennis, daar zit wat in, maar het moet ook geen rookie zijn...ik noem maar iets geks Hamilton en Vettel zijn echt jonge coureurs met enige ervaring en heel veel toekomst. Nu is dat een utopie voor Sauber. Maar iemand van 33 (met geen enkele noemenswaardige prestaties) vind ik ook geen oplossing.
Posts: 67
Nick is i.i.g. beter dan die De la Rosa! ik snap in eerste instantie al niet dat hij weer ging rijden! ik kijk al uit naar Singapore!
Posts: 2.885
Hier nog een!
Posts: 233
Nick Heidfeld of Pedro De La Rosa?.. keuze snel gemaakt, Nick mag terugkomen!.. Qua ervaring, ongeveer gelijk aan elkaar, dus daar ligt het niet aan, maar ik zie Heidfeld toch meer uit die Sauber te kunnen halen dan Pedro dat doet!
Posts: 2.885
Qua ervaring gelijk aan elkaar??? De la Rosa heeft 85 starts op zijn naam staan, Heidfeld 167. Bovendien had Heidfeld vorig jaar nog geracet, en voor De la Rosa was Brazilië 2006 zijn laatste race.
Posts: 774
Als Heidfeld dus zoals het er naar uitziet op tweederde van het seizoen instapt zal het lastig voor hem worden tegen Kobayashi. Het risico dat hij wordt zoekgereden door iemand die al het hele jaar met die auto rijdt is mijns inziens redelijk groot, en dat is dan niet echt lekker voor z\'n carrière. Tenzij hij al een contract voor volgend jaar op zak heeft natuurlijk.
Daarnaast maakt het mij persoonlijk weinig uit of Heidfeld of de la Rosa in die auto zit: Het zijn allebei grijze muizen. Dit is overigens niet per sé een slechte eigenschap. Zo\'n actie als Hamilton gister (zonde, zonde, zonde, al zullen de meningen daarover verdeeld zijn!;-)) zal je Heidfeld in ieder geval niet snel zien uithalen.
Posts: 365
<<\'Nick Heidfeld vervangt De la Rosa bij Sauber vanaf Singapore\'>>
Begrijp niet dat ze dit doen. Zo\'n bijzondere coureur is het niet en zijn prestaties zijn ook niet om naar huis te schrijven. NUL overwiningen van 2000-2009. 2001 bij Post (toen mijn favoriet) en nog even bij Jordan aangewipt en 2005 bij (BMW)Sauber die toch een kampioenswagen had. Nou dat heeft hij behoorlijk laten liggen.
1 X 4de
2 X 3de
4 X 2de
Er lopen nog een paar jonge honden los die veel beter presteren.
Posts: 265
kampioenschaps wagen?
Weet niet welk formule 1 jaar jij hebt gekeken:P
Maar de enige rede waarom dat Kubica zolang mee kon strijden was door de stomme fouten van anderen.
Aangezien hij dat jaar maar 1x won kun je nou niet echt spreken over een kampioenschaps auto.
Ik zeg, Volgend seizoen, nick in de Sauber
Posts: 365
Bron: Wikipedia:
Eind 2008 wordt Heidfeld toch bevestigd als vaste rijder voor 2009, samen met Robert Kubica, voor BMW Sauber. Bij de start van het seizoen hoopt hij, dat hij dit seizoen kan laten zien dat BMW Sauber de goede keus heeft gemaakt en dat hij zijn eerste GP-overwinning kan boeken. BMW heeft aan het begin van het jaar de ambitie uitgesproken om voor de wereldtitel te gaan. Door tegenvallende resultaten, en de kredietcrisis, moet het team aan het eind van 2009 echter beslissen om zich na het seizoen terug te trekken uit de Formule 1.
Posts: 1.175
@AlfistiR: alsof Wiki de meest betrouwbare bron is op internet.
wedden dat ik binnen 1 week iets over Schumi kan neerzetten op Wiki wat niet klopt?
Posts: 1.175
Vervolg: Ben het wel met je eens dat Sauber een grijze wolf plaats maakt voor een ander grijze wolf. Misschien om Vodafone naar zijn team te halen( Nick = Engels)
Posts: 2.885
@ AlfistiR,
<<BMW heeft aan het begin van het jaar de ambitie uitgesproken om voor de wereldtitel te gaan.>>
Ten eerste heb je het hier over de auto van 2009, die zoals iedereen weet een hok was om te rijden, en ten tweede zegt de uitgesproken intentie niets over de resultaten. Wilde Mercedes niet ook voor de titel gaan?
Posts: 1.175
Ach, Pedro is veel te lang uit de F1 geweest. Hij had eerst rustig weer moeten gaan testen.
Eigenlijk doet ie mij denken aan een Duitser, die na 3 jaar weer in de F1 is gaan racen. Deze moet ook zijn meerder erkennen aan zijn jongere \"rookie\" teamgenoot. Allen deze heer heeft een Mercedes en Pedro heeft een BMW met Ferrari motor. Dat gaat nooit goed samen.