WK-stand: Lewis Hamilton de grote verliezer
- Gepubliceerd op 12 sep 2010 16:05
-
38
- Door: Dennis Roke
De nieuwe stand bij de coureurs:
1. M. Webber - 187 punten
2. L. Hamilton - 182 punten
3. F. Alonso - 166 punten
4. J. Button - 165 punten
5. S. Vettel - 163 punten
6. F. Massa - 124 punten
De nieuwe stand bij de constructeurs:
1. Red Bull Racing - 350 punten
2. McLaren - 347 punten
3. Ferrari - 290 punten
4. Mercedes GP - 158 punten
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (38)
Login om te reagerenPosts: 880
Mooi, de top 5 weer binnen één race van elkaar. (25 pt)
Zou toch heerlijk zijn als dat in Abu Dhabi nog steeds zo is. ^^
Posts: 5.397
McLaren is uit de race voor het kampioenschap.. De kleine kans die Hamilton had heeft hij dit weekend weggegooid. Het wordt Redbull, hopelijk Mark Webber.
Posts: 3.145
Wat een ontzettend domme reactie, Lewis staat 2 met 5 punten achterstand ... Je zegt dat Hamilton uit de race is voor het WDC, maar aan de andere kant zeg je dat hopelijk Webber kampioen wordt, hopelijk ... hopelijk ... Als je zegt dat Lewis uit de race is, dan is Webber al 100% kampioen en dus niet \'hopelijk\', beetje nadenken met reacties kerel.
Posts: 3.145
Als ik jou was zou ik een beetje inlezen in waar McLaren mee bezig is en de eigenschappen van auto\'s een beetje bestuderen, McLaren heeft voor de komende races zeer zeker een goede auto met hun nieuwe EBD en retarded engine. Ik kan me niet voorstellen dat jouw reactie van iemand is die serieus McLaren steunt, en waar ligt volgens jouw definitie de lijn tussen fanboy en normale fan? ... Dus als iemand vertrouwen heeft in zijn team / coureur is hij/zij meteen een fanboy?
Maak anders nog een account aan en pretendeer je daarmee zijnde een Williams fan? ... Volgens mij ben je niets meer dan een Ferrari fan / Alonso fan, want als je geen vertrouwen in je team hebt, waarom steun je ze dan?
Posts: 3.145
Nu lees ik het pas, wat een verschrikkelijke site is het hier ook, mensen die dubbele accounts gebruiken om zichzelf kracht bij te zetten. bah bah bah, het begint steeds meer op een kleuteropvang te lijken.
Verschrikkelijke mensen zijn er toch.
Posts: 5.397
Mika, waar heb jij het in hemelsnaam over man. Ik heb geen vertrouwen in die auto en dus ben ik een Ferrari-fan met fake accounts?! Wat een bullshit..
Nogmaals. Ik hoop dat McLaren met de geplande updates voor Singapore de Redbull kan matchen. Maar ik zie het niet gebeuren. Ik hoop dat ik het mis heb. Maar ik denk dat McLaren uit de race is. Maarja, als je dat zegt ben je direct een Ferrari-fan..
Posts: 5.397
En een fanboy is voor mij iemand die zich gelijk aangevallen voelt wanneer iemand ook maar een minpunt over zijn/haar team benoemd. Ik zeg hier dat de kansen voor het kampioenschap met de mp4-25 voorbij zijn en jij begint hier gelijk te flippen en gaat direct in de aanval. En ik ben direct een Ferrari-fan omdat je het gewoon niet kan bevatten dat een McLaren-fan (zoals jij) objectief probeert te kijken. Geen verwachtingen, geen teleurstellingen.
Posts: 3.145
Kevin, ik reageer als eerste op jouw reactie ... en vervolgens post \'iemand anders\'; \'Denk zelf eerst na voordat je mij hier begint af te zeiken..\' als tweede reactie. Lees het zelf even terug dan zul je zien dat je door de mand valt.
Posts: 10.412
mika zeer strak.:P
Posts: 10.412
en de reacties dan?
Posts: 5.397
Haha. Ik denk dat ik al weet hoe het komt. Ik plaats die reacties via mijn telefoon. Als ik dan een reactie aan het typen ben op mn thuisnetwerk en nog voordat ik em plaats naar het datanetwerk switch wordt ik uitgelogd. Als ik vervolgens de reactie plaats weet het systeem niet aan wie de reactie gekoppeld is en komt er een reactie te staan zonder naam..
Posts: 2.567
@Redactie
Nou, Zo grote verliezer is hij toch niet,hoor verschillen is 5punt met webber!!!
Posts: 3.007
Hij is samen met Webber en Renault toch de grote verliezer van deze GP. De concurrentie ruikt bloed en dat is toch wel wat waard. Ik ben benieuwd of McLaren iets gevonden heeft voor de bochtige circuits, anders zijn ze nu gezien (mits RBR en Ferrari geen al te veel hinder onder vinden van de strengere tests).
Posts: 3.007
Hij is samen met Webber en Renault toch de grote verliezer van deze GP. De concurrentie ruikt bloed en dat is toch wel wat waard. Ik ben benieuwd of McLaren iets gevonden heeft voor de bochtige circuits, anders zijn ze nu gezien (mits RBR en Ferrari geen al te veel hinder ondervinden van de strengere tests).
Posts: 859
Heeft niks gescoort en staat toch 2e. Valt mee dan qua verliezen.
Posts: 302
In wezen heeft hij 25 punten verloren als hij had gereden zoals men verwachtte. Ventje was te gretig en kreeg de kous op de kop. Verde bewijst het wel, dat de Ferrari\'s een sterke achtkant ophanging heeft.
Posts: 210
@okkie, dat was in Belgie ookal duidelijk toen barrichello naar binnen kwam vliegen via de achteruitgang van Alonso
Posts: 414
Alleen \'vloog\' Hamilton volgens mij niet in de achterkant van Massa, als ik het goed gezien heb bleef zijn rechtervoorwiel haken achter het linkerachterwiel van Massa.
Posts: 11.414
We moeten nog maar zien hoe de krachtsverhoudingen liggen voor de rest van het jaar. Met een beetje mazzel blijft het inderdaad allemaal mooi bij elkaar zoals het al het hele seizoen is (sommige zijn snel en andere zijn consistent, de enkeling snel en consistent)
Posts: 1.765
hij is wel DE verliezer van de dag, maar om hem nu af te schrijven voor het kampioenschap, zoals ik nu al lees, vind ik te vroeg
Posts: 2.181
Ik ben met je eens,hij is weliswaar de verliezer van vandaag,maar andere kant kunnen we ons opmaken voor een spnnend slotfase want alles is nog mogelijk.
Posts: 2.263
Alles is nu nog mogelijk, Webber hoeft maar 1x uit te vallen en Vettel wint en hij staat er met een puntje boven. Gaat zeker nog een interessant seizoen worden, met hopelijk Vettel als winnaar:)
Posts: 302
Als, heel veel als.
Posts: 11.414
Met nog 5 races om die als als als uit te laten komen.
Posts: 632
Volgens mij is Vettel de grootste verliezer. Hamilton heeft maar 1 plaats verloren in het kampioenschap, terwijl Vettel van 3 naar 5 geduikeld is.
Posts: 2.263
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Hij is punten ingelopen op Hamilton en Webber (ook al was het bij Webber niet zoveel), maar punten verloren ten opzichte van Alonso en Button, die nu maar 3 en 2 punten boven hem staan. Maar aangezien we nu meer naar de Red-Bull circuits gaan moet ie het gewoon doen nu!
Go Vettel!
Posts: 102
@ Edgar: Ik denk dat ze meer doelen op het feit dat Lewis op dit circuit zijn voorsprong juist moest uitbreiden op Mark Webber zodat hij in de volgende races aan damage control kan doen op de banen die weer meer in het voordeel van de Red bull zullen zijn ( al is dat makkelijk gezegd, eerst maar eens laten zien) Nu heeft Lewis verloren en moet hij dus juist in de aanval op de aankomende races.
Ach.... nog 5 races en dan weten we het :P
5 coureurs binnen 24 puntjes dus het kan nog ALLE kanten op.
Ik heb mijn favoriet er tussen zitten en ik ga de aankomende 5 races er dan ook lekker voor zitten.
Posts: 210
i love this!!
dit is toch super! weet iemand wat de stand zou zijn met de oude punten telling? voordat ik ga zeggen dat de FIA een goeie zet heeft gedaan door de puntenverdeling zo te veranderen.
Posts: 11.414
De puntentelling is vrijwel niet veranderd. Ze hebben alles met 2,5 vermenigvuldigd en 2 punten afgetrokken voor een tweede plek (18 punten ipv 20)
Verder zijn de plekken 6 t/m 10 nu hoger gewaardeerd dan vorig seizoen. Finishen is nu dus nog belangrijker geworden dan vorig jaar.
Hamilton zou wel nog (nipt) aan kop gaan. Hij verliest onder de nieuwe telling echter wat punten door de aftrek voor de tweede plek en Webber heeft bijvoorbeeld een 9e plek die vorig jaar geen punten had gegeven.
Oude punten:
Hamilton 75
Webber 74
Alonso 67
Button 67
Vettel 66
Massa 50
Huidige punten gedeeld door 2,5 (tussen haakjes erachter het verschil met de 2009 puntentelling):
1. M. Webber - 75 (1)
2. L. Hamilton - 73 (-2)
3. F. Alonso - 66 (-1)
4. J. Button - 66 (-1)
5. S. Vettel - 65 (-1)
6. F. Massa - 50 (0)
Hamilton verliest dus het meeste door het nieuwe systeem en Webber heeft er het meeste voordeel van.
Posts: 1.278
Je weet het op dit moment gewoon niet. Alonso staat er nu ineens weer goed bij, maar laat ons niet vergeten dat die Ferrari dit jaar toch echt niet zo sterk is en hij volgende race zomaar ineens weer 8e kan staan. Hamilton en Button hetzelfde verhaal eigenlijk. Enige die kunnen vertrouwen op een sterke wagen zijn Webber en vettel!
Posts: 1.725
volgens een medaille systeem zouden we net dezelfde stand krijgen:
1. webber (4x goud)
2. hamilton (3x goud, 3x zilver)
3. alonso (3x goud, 2x zilver)
4. button (2x goud, 3x zilver)
5. vettel (2x goud, 1x zilver)
6. massa (2x zilver)
en met nog 5 races te gaan zou iedereen dan nog wereldkampioen kunnen worden :)
Posts: 11.414
Scheelt dus eigenlijk niks met de gewone puntentelling.
Posts: 9.887
Ik vind het typerend dat deze race al het hele seizoen als een afgetekende 1-2 voor McLaren werd gezien en Ferrari uiteindelijk de betere bleek. Ferrari lijkt een erg sterk pakket te hebben voor de laatste 5 races en van McLaren moeten we het komende races afwachten of ze mee kunnen op de andere soorten banen. Het is voor Ferrari ook nog eens het makkelijkste dat ze inmiddels alle kaarten op Alonso kunnen zetten, waar bij McLaren en RB nog onderlinge strijd plaats vindt. Dat geeft toch onrust en dit weekend hebben deze 2 teams ook allebei geen topprestatie geleverd en naar mate het einde van het seizoen nadert gaat er hierdoor alleen maar meer spanning ontstaan.
Als ik een gokje zou moeten doen zou ik mijn geld op Alonso zetten.
Posts: 11.414
- McLaren heeft geblunderd door voor Hamilton een low downforce pakket te kiezen
- Hamilton heeft geblunderd door in Q3 een beroerde prestatie neer te zetten en door in de eerste ronde zijn stuurstang stuk te rijden
Silverstone, Monaco, Canada, Valencia en Spa zagen er op papier ook goed uit voor Alonso, maar het zit soms gewoon even tegen.
Posts: 5.792
Misschien dat mclaren er een nog grotere achtervleugel gaat op zetten en kunnen ze wel mee doen bij de nog 5 resterende races
Posts: 8.004
Mooi voor het kampioenschap deze stand. Maar de marges zijn klein McLaren is mischien wel langzamer maar Red Bull heeft problemen met zijn betrouwbaarheid en Ferrari kan nog met een motorprobleem komen te zitten. Spanning alom.
Posts: 3.145
Mr Marly,
Ferrari zal problemen krijgen met de motoren, ze hebben dit weekend voor Massa als Alonso de 8ste motor ingezet. Bekend is dat de motor van Ferrari snel in performance achteruit gaat, en met nog 6 races te gaan zal het spannend worden hoe ze dit bij Ferrari op gaan lossen.
Pagina 5:
www.fia.com/en-GB/(...)ita-race-report.pdf
Posts: 11.414
McLaren zit ook al op de 7e motor. Ze pakken gewoon bijna allemaal voor Spa en Monza een verse motor. Die motoren kunnen ze uiteraard wel nog gewoon blijven gebruiken.