Kimi Raikkonen crasht in Rally van Japan

  • Gepubliceerd op 12 sep 2010 10:12
  • 19
  • Door: Dennis Roke
Op de laatste dag van de Rally van Japan heeft Kimi Raikkonen de finish niet gehaald. De Fin lag veilig op de achtste plek, nadat hij gisteren een zwaarbevochten duel won van Federico Villagra. De Finse oud-wereldkampioen Formule 1 was daarna weggereden bij zijn concurrent, maar is daarna gecrasht.

Volgens zijn team is Raikkonen's Citroen C4 Junior dusdanig beschadigd dat hij niet meer kan deelnemen, maar zijn zowel Raikkonen als zijn navigator Kaj Lindstrom ongedeerd uitgestapt.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Dat is niets nieuws toch?

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 10:48
  • Heeft ie wel eens een rally uitgereden?

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 11:29
  • Over de limiet, nix meer en nix minder.

    volgens WRC.com staat hij 10e algmeen met 21 punten

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 11:38
  • f60

    Posts: 1.725

    Hij was al reeds in de shakedown gecrasht.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 11:47
  • waarom meld F1 Today alleen de slechte dingen over kimi ???

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 11:48
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Om jou op de hoogte te houden:P

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 12:10
    • Ehhmmm, hij crasht gewoon te vaak? :)

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 12:40
    • Als je de WRC niet volgt moet je ook geen reacties geven.

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 14:17
    • @kombat

      en tege wie heb je het nu ?

      • + 0
      • 13 sep 2010 - 14:57
  • JeePee

    Posts: 395

    Kimi is niet gecrashed.
    Hij ging te hard een bocht in na een verkeerd verstaande pacenote en kwam zo naast de weg terecht. De auto had geen enkele schade, maar omdat er geen toeschouwers waren die hem terug konden duwen moest hij opgeven.

    En zo zwaar bevochten was dat duel met Villagra ook niet. Kimi was elke proef zo\'n 10 seconden sneller...

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 12:37
  • kimi2010

    Posts: 31

    den patrick ,
    als je wilt meespreken over iets weet dan wat te vertellen maar klets zo maar niets uit je nek .

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:06
  • kimi2010

    Posts: 31

    Ook bij jou is niks ... niks

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:07
  • kimi2010

    Posts: 31

    F60 ,
    En dan ....wat is daar nu iets mee?
    Enkele weken terug wat is er gebeurt met die spaanse bull in Spa???? HIHIHIH

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:09
  • kimi2010

    Posts: 31

    naamgenoot ,
    omdat die repliek geven er geen snaars van begrijpen , die zeuren maar wat rond. Wij weten beter niet waar

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:10
  • kimi2010

    Posts: 31

    fuzy ,
    hahahah wat een onzin wij weten heus wel over wat het gaat en het is zeker niet aan jou om ons daar over in te lichten. graag geen domme antwoorden meer dank u

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:11
  • kimi2010

    Posts: 31

    kombatunit ,
    zo is het!!!!

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:12
  • kimi2010

    Posts: 31

    JeePee ,
    dat is nu eens de echte waarheid , laat je niet opnaaien over die mensen ( kleine ) die er echt niets van weten .

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 08:14
  • kimi2010, ga even lekker buitenspelen.

    • + 0
    • 13 sep 2010 - 10:00
    • Volgens mij wil hij jou inhalen :P
      Kimi2010 moet maar weer met zijn barbies gaan spelen.

      Raikkonen heeft het overigens alleraardigst gedaan dit weekend tot hij de pace-note verkeerd begreep; die crash in de shakedown zag er erger uit dan het was. Op een gegeven moment pakte de zesde tijd bij een proef: Na 6-voudig WK Loeb, 2-voudig WK Solberg 2-voudig Runner-up Mikko Hirvonen, Wunterkindt Sebastian Ogier Latvala die het seizoen van zijn leven meemaakt (beetje Massa 2008). Ik ben wel met je eens dat hij vaak crasht maar dat zijn wel dingen die je kan verwachten als je zo\'n carrieremove maakt. Zolang hij in de top-10 van het WK blijft staan vind ik het een mooi debuutjaar.

      Nou was Loeb ook niet echt in zijn normale doen, maar toch.

      • + 0
      • 14 sep 2010 - 00:12

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar