Hamilton: "Het was een fout om de F-duct te verwijderen"
- Gepubliceerd op 11 sep 2010 16:00
-
27
- Door: Robin Smeets
"Ik denk dat het een behoorlijk grote invloed had op het eindresultaat", vertelde Hamilton over het verwijderen van de F-duct. "We besloten met minder downforce te rijden, maar de auto gleed daardoor alle kanten op en het ging eigenlijk op alle banden niet zo lekker. Het is een verkeerde keuze geweest, maar we zullen hard pushen morgen."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 10.089
:( :( :( :( :(
Posts: 11.414
Hamilton heeft ook gewoon een slechte Q3 gereden. Dat kan hij niet alleen op de F-duct afschuiven.
Normaal gesproken gaan ze in Q3 iets van 3 tienden sneller dan in Q2 en Hamilton gaat juist 2 tienden langzamer.
Posts: 180
viel mij ook op. Maar er waren meer coureurs die op de harde band sneller of in elk geval gelijk aan de zachte band rond reden.
Posts: 227
Ik denk dat je weinig kan opmaken uit de tijden, op Monza heeft een slipstream op net het goede moment ook aardig wat invloed op de tijden, dus het zou kunnen dat Lewis in Q2 net een mooie slipstream kreeg op het goede moment.
Posts: 9.253
Mee eens, zal ook wel een stuk frustratie geweest zijn. Hammie zal ook niet de populairste persoon op Monza zijn. Hopelijk kan hij in de race iets fixen met zijn voorvleugel dan zie ik hem nog wel een paar mooie moves uit zijn mouw schudden want met zijn set-up moet hij wel harder gaan in de bochten dan de mensen voor hem. Alonso 1 Massa 2 Hamilton 3?
Posts: 2.567
ik ben benieuwd naar morgen!!
Posts: 2.263
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten!
Posts: 15.285
Er is nog geen meter geraced hoor... Op de harde band was Hamilton beter bezig dan op de zachte band, dus je weet nog helemaal niet wat \'m dat in de race kan opleveren.
Posts: 594
toch geweldig , 4e webber en 5e hamilton.
geweldig voor spanning in kampioenschap
nu nog crash tussen webber en hamilton , en de 5 man titel strijd kan weer opengezet worden.
P.S. let op de starts van de Mclarens morgen ,
Posts: 1.765
ik let vooral ook op de eerste chicane, daar kon ook nog weleens wat gebeuren..
Posts: 3.592
Hoezo bij de start extra op de Mclaren\'s letten? Wat gaat daar nu zo bijzonder aan zijn in vergelijking tot andere races?
Posts: 594
nou sparrow
de mclaren\'s hadden in belgie een superstart
en de redbull\'s hebben het hele jaar al problemen met hun starts
en nu staat toevallig hamilton net achter webber.
dus denk ik dat hamilton met de start daar wel voorbij moet gaan.
maar of button dat ook kan bij alonso moeten we nog zien.
Posts: 10.412
alonso laat geen gaatje vallen voor buton die gooit het gat wel dicht..(hoop ik):P
Posts: 2.418
Jammer maar helaas. Maar ja, het is ook wat Patrick al zegt: in Q3 ging hij langzamer dan in Q2. Ik dacht te zien dat hij in zijn laatste rondje een fout maakte in bocht 1. Misschien heeft hij daar wat verloren. Wel goed voor het kampioenschap trouwens. :)
Posts: 6
Zeer gewaagde gok van Hamilton daar hou ik wel van. Hopen voor hem dat het morgen in de race beter gaat.
Posts: 1.725
Ze hebben de verschillende configuraties toch uitgebreid getest dus ik denk niet dat dat de hoofdreden is. Mindere kwalificatie / verkeer kan al eens gebeuren, wellicht maakt hij morgen toch weer een aantal plaatsen goed, torenhoog cliché maar er kan nog zeer veel gebeuren. En 1 plaats achter Webber is zeker geen ramp gezien de stand.
Posts: 1.745
Blijkt maar weer eens dat Button de slimmere van de twee is.
Kan een duur grapje worden voor Hamilton. Monza had zijn race moeten worden. Het kan natuurlijk altijd nog, maar een goed begin is het halve werk.
Posts: 2.418
Mwa, ik weet niet of je hierdoor kan zeggen dat Button slimmer is. In de vrije trainingen hebben ze elkaar aardig afgewisseld wat betreft wie de snellere was. Uiteindelijk blijkt pas in de kwalificatie echt wie er sneller was. In dit geval is dat dus Button. Hamilton heeft gegokt en verloren, maar om hem daarom minder slim dan Button te noemen?
Posts: 1.745
Gezien de vorige races is hij zeker weten de slimmere ja. De snellere niet, de slimmere wel.
Posts: 9.253
Terwijl Button in de persconferentie zijn team bedankte voor de beslissing. Deze beslissing kwam van het management. Daarom was Hamilton pissed na de kwali.
Posts: 343
McLaren moest wel 1 auto zonder f-duct laten rijden, dat hadden ze van te voren aangekondigd.
Zouden ze dat niet doen dan zouden ze het verwijt krijgen, te liegen, iets wat ze goed kunnen daar ;-)
Dus aangezien Hamilton over het algemeen sneller is dan Button, zou hij dat kunstje misschien nog kunnen flikken ook, door sneller te zijn dan Button. Helaas , was hij niet sneller, maar hij schijnt een foutje gemaakt te hebben, dus helemaal zeker zullen we het nooit weten.
Posts: 15.285
Ze hebben gezegd waarschijnlijk, niets was nog zeker. Ze zouden het aan de hand van de VT\'s bekijken. Maar blijkbaar konden ze daar niet genoeg uithalen om te bepalen wat nou sneller zou zijn, met of zonder F-duct.
Dus niet zo zeuren over liegen, andere teams doen het ook en nog wel meer ook.
Posts: 2
let op morgen hamilton zeker op de podium zeker wten ......................
Posts: 2
mclaren zeker op de poduim vooral hami
Posts: 2.714
1 Button
2 Hamilton
Posts: 21
hamilton zijn laatste ronde was slecht berekend hij zat in teveel verkeer voor de rest wel leuk voor ferarri weer eens een pole zal spannend worden vandaag ik heb er echt zin in ik zeg button1 alonso 2 hamilton3 massa 4 webber valt uit vettel 5
Posts: 11.414
Blijkbaar reed Hamilton expres zo dicht achter Webber om een beetje slipstream mee te krijgen.