Alonso verrast zichzelf met pole position in Italië

Fernando Alonso heeft vandaag voor het eerst in 30 races Ferrari weer een pole position bezorgd en dat meteen op het thuiscircuit van het Italiaanse team. De Spaanse coureur had aan slechts één run in het derde kwalificatiedeel genoeg om zijn eerste pole in Ferrari-dienst te veroveren.

"Dit is een welkome verrassing", vertelde Alonso in de persconferentie. "Toen ik in parc ferme stopte hoorde ik van het team dat ik de snelste tijd in handen had, maar ik wist dat er nog enkele coureurs in snelle ronden zaten. Gelukkig haalde Jenson het net niet op het einde, nadat hij een snelle tweede sector reed."

"Morgen hebben we zeker een podiumplaats nodig om in de titelstrijd te blijven, maar ik voel geen grote druk. In de laatste races zullen we constante resultaten moeten boeken, iets wat we in de afgelopen tijd niet gehad hebben. We hebben morgen een goed resultaat nodig en ik ben benieuwd hoe sterk onze concurrenten zijn."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Felipben

    Posts: 83

    gluck tomorowz i\'m your wingman tomorow

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 15:54
  • bam! met 2 vingers in de neus mijn dag is goed...

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 16:05
    • xvettelx

      Posts: 78

      Gefeliciteerd met je verjaardag en dit leuke kado voor je verjaardag haha :p

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 16:15
    • Supa

      Posts: 2.714

      en morgen plof?

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 19:51
  • rafael

    Posts: 2.567

    Q3 is sneller dan Q2 Nooit gezien!!!!!!!!!
    Nog een rond(die heeft niet afgemaakt) kwam hij te staan zonder Brandstof!!!!!

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 16:17
    • veldt000

      Posts: 180

      Q3 is dit jaar toch altijd sneller als/dan Q2!?!?

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 16:46
    • sure.

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 19:31
    • renato

      Posts: 174

      Net als Hamilton in canada...;-)

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 19:36
  • Natuurlijk heeft ie de pole maar ultra licht, zie hem de race morgen niet winnen.

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 17:11
    • Ja ik denk dat alonso zo licht was dat hij na 1 ronde al naar binnen moet om te tanken^^.

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 19:33
  • Raffy

    Posts: 6

    @jandevries ze zijn allemaal ultralicht in Q3 dus whats the difference???

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 18:18
  • Edgar

    Posts: 1.765

    Hij heeft mij ook positief verrast..

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 18:25
  • SUPER!!!!strak rondje van alonso,als hij zo blijft rijden wordt ie campione......

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 18:31
    • Edgar

      Posts: 1.765

      zou mooi zijn voor Ferrari, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren,(al zou ik dat ook wel willen)

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 19:21
  • Hermanski

    Posts: 343

    Hmm, Alonso 1 Button 2...krijg sterk het vermoeden, dat hier het wk kunstmatig spannend gehouden wordt.

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 20:05
    • Janbart

      Posts: 489

      Ongeloofelijk inzicht hier...., getuigt van een enorm doorzicht en fenomenale intelligentie om dit complot te doorprikken !! U ben echt een zegen voor deze blog en voor de Formule 1 wereld in zijn geheel. Aub zeer snel je CV naar Bernie Ecclestone sturen...zo\'n talenten hebben ze daar echt nodig..!!!

      • + 0
      • 11 sep 2010 - 21:02
    • Ja want degene die de pole scoorde reed afgelopen seizoen onbedreigd naar de overwinning. Hoeveel WK-punten kreeg je ook al weer voor een pole? Echt een reactie van een niet-kijker...

      Alonso was on fire vandaag, hield zijn hoofd koel in zijn eerste run van Q3, reed de snelste tijd van het weekend (!) en op papier had Hamilton een betere set-up dan Button voor Monza. Lewis nam veel risico en zijn linkervoorwiel kwam na een chicane (Roggia geloof ik) in de grindbak, iets wat hem meerdere malen overkomen was dit weekend. Vettel reed waardeloos vergeleken met de training, dat zit tussen zijn oren. Webber, wat ik een lul vind, heeft het verdomd aardig gedaan met zo weinig tracktime. Massa is langzamer dan Alonso. Wat een verrassing.

      Ga lekker voetbal kijken man!

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 00:33
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Gewéldig!!!! Eén van mijn katten , die altijd bij mij komt liggen als er F-1 op de TV is, schrok zich helemal rot toen ik het uitschreeuwde nadat Alonso op pole stond. Overigens, wie er rijdt interesseert me niet zo veel, als er maar een Ferrari op pole staat. FORZA FERRARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 11 sep 2010 - 22:13
  • felix50

    Posts: 5.792

    Maar als 1ste de bocht in gaan dat is wat anders.Alonso heeft niet echt en goede start.lk hoop ik dat hij wel wint ivm het kampioensschap. renault viel mij zwaar tegen ,jammer.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 09:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar