user icon

Franse GP motiveert Gasly om niet op te geven

  • Gepubliceerd op 06 dec 2016 13:10
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Het vooruitzicht van een Grand Prix in eigen land is een extra drijfveer voor Pierre Gasly om zijn pogingen om de Formule 1 te halen niet te staken. De Fransman wil in 2018 dolgraag aan de start verschijnen van zijn thuisrace op Paul Ricard. Het is nog niet bekend wat de GP2-kampioen volgend jaar gaat doen, maar alles zal in het teken staan van een Formule 1-debuut in 2018.

Gasly deelde aan Le Figaro mede: "Mijn doel is om in 2018 van de partij te zijn bij de Franse Grand Prix. Het nieuws dat het evenement in mijn thuisland nieuw leven wordt ingeblazen doet me nog sterker verlangen naar een kans in de Formule 1. Dit is een enorme motivatie en ik ga er alles voor geven. Ik zal al mijn energie aanwenden om voor 2018 een plekje op de grid af te dwingen. De terugkeer van de Grand Prix van Frankrijk is absoluut een boost."

Over het circuit van Paul Ricard zegt hij: "Ik kreeg dit jaar de kans van Red Bull Racing om daar met de banden voor 2017 te testen en het waren twee fantastische dagen. Het is een interessante en technische baan, met specifieke bochten, een heel snel gedeelte en bochtig stuk. Het is een heel divers circuit. Paul Ricard heeft een plek op de Formule 1-kalender en misschien wordt dit wel een van de interessantere races van het seizoen."

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner stak Gasly recent nog een hart onder de riem. Lees het hier terug.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Als Kyvatt niet snel betet gaat presteren, dan gaat Gasly halverwege het seizoen zijn plek over nemen.

    • + 0
    • 6 dec 2016 - 13:24
    • Vroem!

      Posts: 285

      Je was me ± net voor...

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 13:26
    • CTRA

      Posts: 3.516

      Ik heb het idee dat Kvyat steeds beter word t.o.v. Sainz.
      Ik heb de feiten niet geheel op een rijtje en misschien zit ik mis, maar heb toch het idee dat Kvyat de laatste GP's sneller dan Sainz was, maar een redelijke dosis pech had.

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 13:43
    • Fretznet

      Posts: 266

      Pech is nog niet een garantie voor een zitje. Zie Pedro Diniz, Pedro de la Rosa, Ricardo Zonta, Cristiano da Matta etc. etc.

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 14:19
    • CTRA

      Posts: 3.516

      Hij heeft toch al een zitje.

      Gaat mij erom dat hij volgens mij niet onder doet en zelfs beter is dan Sainz.
      Ik ban bang voor Sainz dat dat heel pijnlijk zichtbaar gaat worden komend jaar.
      Ik heb het idee dat Kvyat zich inderdaad weer aan het herpakken is en dat Sainz zich niet doorontwikkeld, maar stil staat.

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 14:26
  • Vroem!

    Posts: 285

    Nog een jaar GP2 en dan dit keer wel domineren + af en toe testen voor RB. Dan zie ik hem Kvyat vervangen in 2018.

    • + 0
    • 6 dec 2016 - 13:25
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Volgens mij kan je als GP2 kampioen niet nog een seizoen meedraaien. Weet het niet heel zeker maar dacht dat dat zo was.

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 13:51
    • Vroem!

      Posts: 285

      Is dat zo SZIXX? Iemand hier meer info over?

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 14:28
    • CTRA

      Posts: 3.516

      Is zo, daar om moest Vandoorne naar Japan afgelopen mjaar

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 14:40
    • CTRA

      Posts: 3.516

      daarom ipv daar om

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 14:40
    • Vroem!

      Posts: 285

      Thanks voor de info. Is al bekend wat Gasly gaat doen dan komend jaar?

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 15:06
    • Atlaz

      Posts: 748

      Gasly kan als kampioen inderdaad niet terugkeren naar de GP2. Er is een grote kans dat hij komend seizoen zal rijden in de Japanse Super Formula, zoals Stoffel Vandoorne afgelopen seizoen heeft gedaan.

      • + 0
      • 6 dec 2016 - 15:08

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar