user icon

Honda gelooft in podiumklasseringen voor 2017

  • Gepubliceerd op 02 dec 2016 07:00
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-Honda moet volgend jaar in staat zijn om podiumplekken te bemachtigen. Dat stelt Yusuke Hasegawa, Formule 1-baas bij Honda, in Speed Week. De Japanse autofabrikant heeft dit seizoen behoorlijke stappen voorwaarts gezet en kijkt reikhalzend uit naar 2017.

Hasegawa: "Iedereen heeft zich enorm verbeterd, zowel bij McLaren als bij Honda. We hebben een aantal goede resultaten behaald, maar ik ben niet tevreden over het eindresultaat onder de streep. Tijd vormt de sleutel richting succes, we hebben tijd nodig."

Over volgend seizoen zegt de Japanner: "Podiumplekken zouden een goed resultaat zijn. Het is ook een realistisch doel, al hebben we nog bergen werk te verzetten en zijn de verhoudingen voor 2017 nog een vraagteken. We hebben nog geen idee waar de andere teams zullen staan qua performance."

McLaren-Honda eindigde dit seizoen op een zesde plek in het constructeurskampioenschap.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Het is dus alleen geloof! Daar kom je in de F1 niet ver mee, en zeker niet als motoren bouwer. Ze waren dit jaar iets betrouwbaarder als vorig jaar, maar Alonso zat nog aan iets van 8 powerunits, dat zal eerst flink omlaag moeten, omdat ze volgend jaar er maar 3 mogen gebruiken! Dan moet ook het chassis nog eens flink verbeterd worden, kortom nog veel teveel variabelen!

    • + 1
    • 2 dec 2016 - 07:12
    • Inderdaad, niet om negatief te zijn, maar dat lijkt mij ook Ridertje..

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 07:21
    • Idd er zijn te veel variabelen die de uitkomst zullen bepalen, niet enkel voor McL maar denk aan FI die het dit jaar uitstekend hebben gedaan met het beperkt budget dat ze hadden en ik zie bv. Williams die dit jaar dan enorm op achteruit ging... volgend jaar zie ik nog wel de
      top-3 onveranderd in een andere orde laten we hopen, de winter kan niet snel genoeg voorbij!

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:58
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Copy paste van vorig seizoen? ;)

    • + 3
    • 2 dec 2016 - 07:21
  • Dat is al heel wat anders dan de uitspraken gedurende het seizoen. Meerdere malen aangegeven dat ze in 2017 mee gingen doen voor de titel. Zingen dus al een toontje lager

    • + 1
    • 2 dec 2016 - 07:28
    • Ligt eraan hoe ze het bedoelen. Kan ook zijn dat Alonso bijvoorbeeld promoveert en zich t.z.t. doctor mag noemen.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 10:37
  • Mosquito

    Posts: 316

    Tsja, net als Williams lijkt McLaren zich dit jaar al vroeg op 2017 te hebben gericht met de ontwikkeling. Ze zouden dus met de nieuwe reglementen een sprong moeten hebben kunnen maken. Helaas hebben ze ons de afgelopen jaren vooral negatief verrast. Dus er is een trendbreuk nodig...

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 07:40
  • Polleken

    Posts: 933

    Honda heeft altijd goede motoren gebouwd dus dat moet het probleem niet zijn maar het gehele plaatje klopt nu ook niet denk ik !

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 07:45
    • Voorlopig is het wel al 2 jaar dat de vooral de powerunits niet goed zijn, maar oké ietsje meer geduld mag wel wel, maar 2017 zal wel het jaar van de waarheid worden!

      • + 1
      • 2 dec 2016 - 07:48
    • Vergeet niet dat de afgelopen 2 jaar, moeilijk was om de motor te verbeteren. In het eerste jaar was het drama waardoor ze dit jaar met compleet andere motoren hebben gemaakt.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 12:00
  • Niet zo negatief over Honda. Die gasten weten echt wel wat ze doen. Begin jaren 80 was de Honda een ramp omdat ze zelf dingen wilden uitzoeken en omdat de Williams niet goed genoeg was. Eind jaren 80 was de Honda briljant. eerst in de Williams daarna in de McLaren. Waarom? Omdat men zaken ging kopieren. En dat gaan ze weer doen. schrijf die lui niet af. Het zou mij niks verbazen als men volgend jaar een race wint.

    • + 2
    • 2 dec 2016 - 07:50
    • Polleken

      Posts: 933

      Dat bedoel ik .

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 07:54
    • Ik hoop dat Honda het heel goed gaat doen maar dit is weer typisch een mening wat leunt op de successen van 30 jaar geleden. De formule 1 nu is veel complexer dan toen en daar komt bij dat de Europese motorfabrikanten op dit moment op een zeer hoog niveau acteren. Honda komt hier niet voorbij, ze mogen hopen op hetzelfde niveau te komen, dat zou al super zijn.

      • + 1
      • 2 dec 2016 - 08:04
    • Ik hoop het voor Honda! Maar als je eerlijk bent hebben ze sinds eind jaren '80, begin jaren '90 nooit meer een echt goede motor gebouwd. Redelijk, maar niet meer dan dat.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:04
    • Bij het Giga concern (want dat is het) Honda werken ook wel een paar knappe koppen hoor. Kopiëren en het nog beter maken/doen kan echt wel.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:09
    • Nee Darlos. Ik ken ontwikkelaars bij McLaren. En die weten echt waar het probleem zit

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 11:19
    • Leuk en interessant voor je...maar hoe weet je dat die lui beter zijn dan bij Mercedes, Renault of Ferrari? Ik durf er niet op te gokken hoor. Ik hoop wel dat je gelijk krijgt, zou wat zijn.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 12:15
    • Ik zeg niet dat ze beter zijn, ik zeg dat het mij niet zou verbazen als met volgend jaar een race wint. Men groeit, weet waar het probleem zit. Als ze dan naar het 3e of 4e team kunnen groeien, dan zit er zo maar een overwinning in. Dat gezegd hebbende, misschien wordt men wel het eerste team. Who knows...

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 13:20
    • Tevens gaat mij het niet om de techniek of complexiteit, maar om de werkwijze

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 13:21
    • Top 4 bij de teams moet minimaal gehaald worden, alles hoger dan dat zou een verassing zijn. Ik zie verder geen aanknopingspunten daarvoor...ondanks jouw positieve berichtgevingen. Honda is te lang weggeweest van het grote succes en ze moeten opboksen tegen fabrikanten die hun motor goed op orde hebben.

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 13:56
  • wibi

    Posts: 4.440

    Die Japanners van Honda zijn erg kerkelijk... Geloven doe je namelijk in de kerk, maar ik gun ze een succesje van harte. Ze zullen toch rekening moeten houden met de kracht van de Bulls, Mercedessen en Ferrari's van de huidige F1..
    Dan zie ik een podium niet eens gebeuren...;-)

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 08:58
    • Politik

      Posts: 6.422

      Het hele leven draait om geloven. De kerk is daar maar een heel klein stukje van.

      • + 1
      • 2 dec 2016 - 09:49
    • JM_K

      Posts: 917

      Daar begint het sws, als dat er niet, kan de rest nog zo goed zijn.....

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 10:24
  • Podiumplekken he. Dat betekent dat ze het 2e of 3e team in de rangorde moeten zijn, want uitvallen doen de coureurs/auto's niet zo vaak meer..

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 10:17
    • In 2015 haalden coureurs van 6 teams het podium, in 2016 van 5 teams. Lijkt me dus niet bijster ambitieus.

      Maar de laatste 2 seizoenen met Mercedes eindigde McLaren als 5e bij de constructeurs. Met de 6e plek van 2016 zijn ze daar alweer bijna.. :p

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 10:29
  • Tja anders kan je beter stoppen... Zullen pas na een paar races zien waar het op uit draait dit seizoen... Dat is ook wel weer extra in 2017, kunnen een paar verrassingen bij zitten. Denk ook aan Mclaren en zelfs Renault... Maar het blijft even natte-vinger werk...

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 11:33
  • En daar gaan ze weer vooraf het seizoen! sinds mc/honda roepen ze dat elk jaar......

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 12:40
  • daarom

    Posts: 781

    Is dit bericht een copy/paste van 2016? Alleen even 2016 veranderd in 2017 hahaha

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 14:21

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar