user icon
user icon

Petronas zet kampioen Rosberg in het zonnetje

  • Gepubliceerd op 30 nov 2016 15:15
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg is na de ontknoping in de titelstrijd afgereisd naar Kuala Lumpur. Daar kreeg de nieuwe wereldkampioen Formule 1 een groots onthaal bij het hoofdkwartier van Mercedes-partner Petronas. Rosberg vierde zijn titel met de werknemers van de Maleisische oliemaatschappij. "Onze successen zijn ook jullie successen."

Rosberg vervolgde: "Ik heb hier vrijwel mijn hele leven naartoe gewerkt, zeker vijfentwintig jaar. Het was zondag erg intens op de baan, maar na afloop was het prachtig. Het was geweldig om dit met iedereen van het team te delen. Mercedes is mijn racefamilie en ik maak al sinds het begin in 2010 onderdeel uit van dit project, net als Petronas. En nu zijn we gewoon de beste van de wereld. Het is vrij emotioneel om te beseffen dat ik bereikt heb wat mijn vader 34 jaar geleden al presteerde."

"Ik ben Lewis Hamilton ook wat woorden verschuldigd. Hij is een van de beste coureurs ter wereld, een van de beste rijders aller tijden. Het is ongelooflijk intens om tegen hem te racen. Het voelt alsof we het al eeuwen tegen elkaar opnemen en hij was steeds net iets in het voordeel, dus het is heel lekker dat ik hem eens heb weten te verschalken. Ik heb groot respect voor hem. Lewis heeft door de jaren heen uitmuntend gepresteerd en tot de laatste meter voor deze titel geknokt."

 

Foto's Nico Rosberg

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Nou .. verschalken is wel btje overdreven (5pnt verschil) maar terecht kampioen

    • + 0
    • 30 nov 2016 - 15:22
    • F0.9

      Posts: 61

      Ach... in het verleden vaak genoeg niet anders geweest, maar daar hoor je er niemand meer over.

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 15:36
  • John6

    Posts: 4.282

    Hij is Kampioen niet zeuren, of die 1 of 100 meer punten heeft maakt niets uit.
    Iedereen heeft zijn voorkeur voor iemand.

    • + 5
    • 30 nov 2016 - 15:41
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ach, ov er 2 jaar is iedereen dit kleurloze baasje vergeten.

    • + 2
    • 30 nov 2016 - 16:28
    • CTRA

      Posts: 3.510

      Kijken wie we eerder vergeten zijn.

      Gompie van het forum of Rosberg wereldkampioen F1 2016

      • + 6
      • 30 nov 2016 - 16:36
    • Wie is Gompie!?

      • + 5
      • 30 nov 2016 - 17:19
    • wibi

      Posts: 4.349

      Nu al vergeten Oosterbaan ?

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 17:27
    • Serieus.. ik was hem vandaag al vergeten..

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 21:26
    • naja, Een wereldkampioenschap komt niet aanwaaien, maar ik begrijp je punt wel (denk ik)

      Feitelijk vergeet niemand de Mercedes dominantie en persoonlijkheid Hamilton. Hoezeer ik Rosberg het ook gun, het voelt wel een beetje als de wereldkampioen die op één of andere onverklaarbare manier het eigenlijk niet helemaal had moeten wezen, tot daar kan ik het met je delen. Een wereldkampioen moet eigenlijk een soort X-factor hebben, dat mist Rosberg. "kleurloos" is wellicht de beste omschrijving daarvan inderdaad.

      2016 gaat bij mij de boeken in als het jaar va Max, de faal van Ferrari, mooie resultaten van FI, Renault die instapte etc....Dat Rosberg het won heb ik zelf ook al naast me neergelegd merk ik. Zonder bovengenoemde momenten had ik waarschijnlijk F1 gevolgd middels nu.nl. Komt grotendeels, en laat ik daar maar eerlijk in zijn omdat Mercedes gewoon geen sympathie van mij krijgt...geen idee waarom niet, maar het heeft vast te maken met de über dominantie die ik sterk hekel. Wat dat aan gaat heb ik genoten van Spanje en de laatste race, en dat was niet omdat Max 1 van die won.

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 22:34
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @TURBO1968: Jij snapt exact wat ik bedoel.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 06:46
  • Zie net bij de buren foto's van zijn huldiging in Wiesbaden. #Paar 100 man#
    Toch niet zo erg geliefd in zijn geboorteland.
    Stel je voor als dit Max zou overkomen, denk dat je dan het Olympisch Stadion wel kan gaan afhuren.
    Zelfs bij Petronas zijn er meer mensen op de been, echter die dames zullen wel betaald mogen juichen in de baas z'n tijd.

    • + 1
    • 30 nov 2016 - 17:44
    • Net zoals NK, juich of geen eten vanavond.

      • + 1
      • 30 nov 2016 - 21:27

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar