user icon

Felipe Massa: "Blij om af te sluiten met een goede kwalificatie"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2016 17:06
  • comments 7
  • Door: Rutger Lauvenberg

Felipe Massa kwam in zijn allerlaatste kwalificatie uit zijn carrière niet verder dan de tiende plek. De Braziliaan reed in Q3 maar één getimed rondje en kwam daarin niet verder dan 1:41.213, terwijl hij in Q2 nog 1:40.858 had genoteerd. Massa was ondanks dat tevreden over zijn kwalificatie, mede omdat hij teamgenoot Valterri Bottas wist te verslaan.

"Ik ben redelijk tevreden met de kwalificatie, maar dan vooral over Q2, daarin reed ik echt een goede ronde, waarmee ik Q3 haalde. We besloten in Q3 maar één run te doen en ik had gehoopt dat de banden toen nog iets beter aan zouden voelen, maar dat bleek helaas niet het geval. Daardoor kon ik mijn goede ronde van Q2 niet herhalen. Maar we wisten dat het een moeilijk verhaal zou worden om nog verder naar voren te komen."

"Ik ben blij dat ik afsluit met een goede performance in de kwalificatie, maar morgen is de belangrijkste dag en ik hoop dat het morgen nog een beetje meer meezit. Valterri is misschien in het voordeel, omdat hij zelf kan kiezen op welke banden hij start, maar mijn auto voelde goed aan in de lange stints, dus ik kijk met vertrouwen uit naar morgen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • huh? wah? Er staan 2 Force India's en een McLaren voor je die daar niet horen te staan, althans...dik verdiend, maar de Williams zou daar voor horen. Gewoon een bagger resultaat geleverd en doen alsof het goed is...that's the spirit!!! ...zeker om nog verder mee af te zakken.

    Over Bottas gaan we het helemaal maar niet hebben. Wat een wanprestatie zeg. Als ze net zo snel tevreden zijn over hun 2017 auto daar, dan voorzie ik een jaartje Sauber/Manor niveau. Droevig zeg.

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 17:39
  • Ik hoop dat Massa morgen een dijk van een laatste race rijd. Ik kan me nog goed herinneren hoe hij als een jonge hond tekeerging in de F1 bij zijn debut. Flipje was ook vaak in opspraak toendertijd met veel crashes en gewaagde acties. Veel mensen zien hem als een grijze muis tegenwoordig, en dat is ook wel een beetje zo natuurlijk. Maar van de jonge Felipe heb toch wel vaak kunnen genieten, veel meer als dan ik van een jonge Bottas doe. Zijn prachtige afscheidswandeling door de pitstraat ga ik nooit vergeten. Het ga je goed Felipe!

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 17:44
    • Ben het met je eens gun hem die laatste race ik baal dat 2 grote namen weg gaan.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 17:59
    • Rimmer

      Posts: 8.556

      Mwah Kevin, vooropgesteld dat ik Felipe een mooi mens vind kan ik mij toch niet helemaal vinden in je redenatie. Hij was vroeger idd wild en crashte wel eens (niet bijzonder veel in vergelijk met andere rookies) maar dat hij nou zo'n verpletterende indruk achter liet.. nee.
      Zijn promotie naar Ferrari was in mijn ogen dan ook heel bijzonder en ik plaatste het maar vooral in het perspectief van een duidelijke tweede rijder.
      Natuurlijk, naast Michael wil iedere jonge hond stralen en dat feit bracht zeker het beste in Felipe naar boven. Af en toe reed de jonge Massa absoluut meesterlijke races. Zeker op circuits die hem goed lagen.
      Tegenwoordig zou hij echter nooit meer zo'n zitje krijgen.
      Echt genieten heb ik nooit gekund. De man was gewoon niet spectaculair genoeg en zeker geen ijzer vreter, enkele incidentele races daargelaten die op de vingers van een hand te tellen zijn. Hij hoeft ook niet de beste te zijn, dat kan er tenslotte maar een zijn, maar veel en veel te vaak kreeg je gewoon het idee dat hij niet alles gaf en niet met het mes tussen de tanden zijn race weekenden afwerkte. Op dit niveau heb je voor mij dan gewoon afgedaan.
      Het laat zich raden dat dit dus ook voor veel van de huidige rijders geldt.
      Hoe moeilijk is het om in die paar jaar die je als F1 coureur hebt alles te geven en elke race te knokken alsof het je laatste is? Er zijn er maar weinig die die mentaliteit en insteek hebben. Vaak zijn dat ook gelijk de groten der aarde. Felipe valt daar niet onder.

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 18:11
    • Eens Rimmer.
      Een lief menneke, maar zonder geur nog kleur. Een prima 2e rijder en sympathiek.
      Later in zijn carrière ging ie zichzelf nogal overschatten en kreeg ie wat allures. Heeft in mijn optiek te lang zitjes bezet gehouden. Das niet zijn schuld, maar wel jammer.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 19:29
  • Ik hoop dat hij morgen precies voor de neus van Alonso finisht. Dat lijkt me een fraai einde van zijn carrière!

    ;-)

    • + 3
    • 26 nov 2016 - 18:20
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Felipe, wij zijn blij dat jij afsluit. Vergeet niet het licht uit te doen.

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 19:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec