user icon
user icon

Sebastian Vettel: "We hadden Red Bull kunnen verslaan"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2016 15:54
  • comments 33
  • Door: Rutger Lauvenberg

In Abu Dhabi werd Sebastian Vettel dit seizoen al voor de elfde keer verslagen door Kimi Raikkonen in de kwalificatie, waardoor de balans voor het hele seizoen uitkomt op 11-10 in het voordeel van de Fin. Hoewel Vettel tijdens de laatste vrije training nog de snelste tijd neerzette, kwam hij zaterdagmiddag niet verder dan de vijfde plaats.

Vettel was niet helemaal tevreden met zijn laatste ronde verklaarde hij: "Er had een betere kwalificatie ingezeten. De veranderingen aan de afstelling van vanochtend waren waarschijnlijk iets te aggresief, ik miste namelijk balans in de auto. Daarnaast werd ik in de laatste sector een beetje opgehouden door Daniel Ricciardo en verloor ik de controle over de auto in bocht 16, 17 en 18, dus een verbetering zat er toen sowieso niet in."

"Ik kon niet zo makkelijk in mijn ritme komen als eerder vanmiddag, maar al met al voelde de auto een stuk beter dan gisteren en hebben we een goede sessie doorgemaakt. We hadden de snelheid om Red Bull te verslaan, helaas kwamen we vandaag iets tekort, maar de race is morgen en daarin gaan we vechten voor een podiumplek."

 

Reacties (33)

Login om te reageren
  • De Ferrari's zullen Ricciardo morgen wel voorbijgaan bij de start, maar Red Bull kan daarentegen weer langer doorrijden met de SS band.

    • + 1
    • 26 nov 2016 - 16:14
    • Dat dachten we vorige keer ook toen ze dat trucje met die SS deden, en dat viel toen ook vies tegen, ik heb er niet heel veel vertrouwen in. Maar we zullen het morgen zien of ze idd wat kunnen doen met een verschillende strategie.

      • + 5
      • 26 nov 2016 - 16:29
    • Het zou toch een paar ronden extra moeten opleveren, maar het hangt er van af hoe ze dan weer terug op de baan komen (wel/niet in verkeer)...
      Daniel heeft zowieso betere uitgangspositie. Voor Max wordt het moeilijker....heeft wat geluk nodig.
      We geven de moed niet op, he!

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 17:59
    • Moos

      Posts: 441

      Lekker lang doorrijden van een Red Bull is enkel gunstig voor de Ferrari's en de undercut.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 20:05
  • Kom op Seb, waarom nu dat regeltje over Ric :(.
    Gewoon niet miepen, morgen gas geven (en een beetje om je heen kijken in turn 1) en een leuke race strijden met Max en Ric.

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 16:15
    • Cloffie

      Posts: 411

      Precies wat ik ook dacht! :-)
      Toch weer iets te miepen...

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 01:26
  • Ik denk dat Seb beter zijn spiegels in de gaten kan houden morgen;)

    • + 3
    • 26 nov 2016 - 16:20
  • Raikkonen rijdt morgen z'n voorvleugel stuk op de achterband van Nico. Die aan een inhaalrace moet beginnen. Wanneer Vettel 10 ronden voor het einde stuk gaat staat Nico 4e en moet Verstappen voorbij om wereldkampioen te worden.

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 16:21
    • ???? Wiskunde is nooit mijn sterkste kant geweest, sorry.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 16:22
    • jd2000

      Posts: 3.987

      Wat voor wiet gebruik jij, lijkt mij goed spul.

      • + 3
      • 26 nov 2016 - 16:41
    • Dat spul wil ik ook.
      En dan ga ik het hele seizoen nogmaals kijken.
      Kan niet wachten wie dr dan kampioen wordt :)

      • + 2
      • 26 nov 2016 - 16:45
    • Kunnen we jou niet voordragen als presentator bij Ziggo?

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 16:46
    • Totalia

      Posts: 887

      Ik denk dat ik mee ga in het verhaal,van mag verslappen

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 17:45
  • jd2000

    Posts: 3.987

    We hadden....... Hoop dat het mannetje Ves hem morgen weer aan het huilen krijgt.

    • + 4
    • 26 nov 2016 - 16:39
    • aap

      Posts: 1.366

      honestly

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 17:09
    • aap

      Posts: 1.366

      seriously dat Vettel nu maar niet Nico of Lewis ramt

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 17:32
    • Ach.....Zou het niet erg vinden hoor! Vettel Rosberg piepelt.

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 18:07
    • Seriously, honestly, dat zou echt totaly unacceptabel zijn van die bastard!

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 01:36
  • JaapB

    Posts: 1.174

    Daarnaast werd ik in de laatste sector een beetje opgehouden door Daniel Ricciardo en verloor ik de controle over de auto in bocht 16, 17 en 18, dus een verbetering zat er toen sowieso niet in."

    Als je in Q3 wordt opgehouden heb je gewoon niet goed de ruimte opgezocht je hebt een hele ronde om gat voor jezelf te creëren...

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 17:01
  • aap

    Posts: 1.366

    ik denk dat de red bulls Ferrari had kunnen verslaan

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 17:08
  • aap

    Posts: 1.366

    moet vettelnek niet 5 plaatsen terug vanwege gister zn gearbox?

    • + 1
    • 26 nov 2016 - 17:14
    • Hij heeft 'm "legaal" vervangen. Zijn ook weer regels voor *zucht*. Dit had Verstappen ook: Amerika -> Mexico

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 17:53
    • Hij zou standaard 5 plekken terug moeten voor het uitschelden van Whiting en het gejank van het hele jaar!

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 18:30
    • Nee hij zou als taakstraf 3 wedstrijden met de blauwe vlag moeten zwaaien, daarbij luid meeschreeuwend: "honestly guys, blue falgs comeon"

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 19:57
    • Cloffie

      Posts: 411

      Idd. RIDERTJE. En het per jank-beurt 1 plaats naar achteren.
      Ow, dan zou hij achteraan starten. lol

      • + 1
      • 27 nov 2016 - 01:29
  • Klus

    Posts: 961

    Hij moet eerst maar eens zien dat ie zn teamgenoot eens verslaat.

    • + 2
    • 26 nov 2016 - 17:39
  • Niels G60

    Posts: 163

    Max moet er eerst maar eens langs/voor zien te komen, vooralsnog lukt dat niet echt dit weekend ;)

    • + 1
    • 26 nov 2016 - 17:43
  • mambo44

    Posts: 23

    Ach ja,,de knikkers worden morge pas verdeeld

    • + 1
    • 26 nov 2016 - 17:46
    • Niels G60

      Posts: 163

      Vindt ik ook! Kan een mooie race worden!

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 17:48
  • Kimi wint het kwalificatie duel met 12-8! Yes Baby

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 18:08
    • 11-10 voor Kimi, we hebben 21 GP's dit jaar ;)

      • + 5
      • 26 nov 2016 - 18:17
    • Tellen ze de Q2 in Belgie? ;)

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 01:42
  • En je kon je zeker wel voor je kop slaan dat het niet lukte!!!!

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 00:30

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 825
  • Podiums 21
  • Grand Prix 111
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar