user icon

Hamilton completeert bij winst op Monza zijn kwartet speciale zeges

  • Gepubliceerd op 02 sep 2010 09:15
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Mocht McLaren-coureur Lewis Hamilton de Grand Prix van Italië op zijn naam schrijven, dan completeert de Brit een kwartet aan speciale overwinningen. De wereldkampioen van 2008 beschouwt Silverstone, Monaco, Spa-Francorchamps en Monza als unieke banen en van dat viertal zegevierde hij alleen nog niet op Monza.

Hamilton: “Ik heb die vier circuits altijd als meer speciaal dan de andere banen gezien. Ik herinner me dat David Coulthard zei dat hij trots was om zeges op die vier circuits namens McLaren op zijn erelijst te hebben staan omdat het hem verbindt met de historie van de sport en ik begrijp precies wat hij bedoelt. Het zijn unieke circuits, ze zijn speciaal, je kan de geschiedenis op deze banen meer voelen dan ergens anders.”

“Daarom was ik zo blij en trots na mijn overwinning op Spa-Francorchamps. Het is een gigant in deze sport en het betekent veel voor elke coureur die hier geracet heeft. Ik ga dus naar Monza op jacht naar nog een zege en een volgende stap richting de titel. Onze auto zou het daar goed moeten doen, maar zoals altijd mag je niets voor lief nemen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kans is erg groot dat hij dat volgend weekend gaat doen...Als ik kijk naar zijn overmacht op Spa. Stiekem hoop ik toch op Alonso, maar da\'s koffiedik kijken;). Maakt me niet uit eigenlijk, als het maar een race wordt zonder gedoe rondom de WMSC zitting die er aan komt (maar die kans is ook al klein).Mooie sport he;).

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 09:28
  • We moeten kunnen winnen in Monza. ik denk ook dat wij de favoriet zijn maar ik red-Bull zal ook sterk zijn en ook Alonso kan misschien nog wel is gek gaan doen. ben benieuwd het mag van mij al weer beginnen haha.

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 10:44
    • Ciano

      Posts: 62

      :)

      Hoop ook dat McLaren wint in Monza. Red Bull zegt nu wel van \'\'Monza is McLaren terrein\'\' maar dat zeiden ze bij Canada ook, en toen deden ze ook nog mee alleen de strategie faalde nogal :\')

      Zolang er deze keer een pole is voor een niet McLaren ben ik al blij, de zaterdagen worden wel extreem saai zo.

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 11:44
  • Apollo

    Posts: 79

    Ik vind dat Suzuka ook in da lijstje thuis hoort!

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 11:17
    • mario

      Posts: 8.664

      Daar zat ik ook aan te denken, maar Suzuka heeft toch wel iets minder historie dan de 4 die Hamilton opnoemt. Als de Nordschleife er nog was (op gereden werd) dan had hij die wel aan het rijtje toegevoegd ;)

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 11:43
    • ilverstone, Monaco, Spa-Francorchamps en Monza zijn er vanaf het eerste begin bij, Suzuka niet. (Doet verder niets af aan het prachtige circuit)

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 14:03
  • Ik ga er ook vanuit dat Mclaren de snelste auto zal zijn op Monza.

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 12:49
  • F2010-fan

    Posts: 7

    De McLaren is momenteel sneller dan Ferrari. Lewis moet alleen uitkijken voor Webber en zeker voor Vettel....

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 13:50
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ow ja The crash kid;)

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 15:52
  • Grand Prix kalender seizoen 2010
    Grand Prix Circuit Pole Winnaar
    12 - 14 maart Bahrein Sakhir Vettel Alonso
    26 - 28 maart Australië Albert Park Vettel Button
    2 - 4 april Maleisië Sepang International Webber Vettel
    16 - 18 april China Shanghai Vettel Button
    7 - 9 mei Spanje Circuit de Catalunya Webber Webber
    13 - 16 mei Monaco Monte Carlo Webber Webber
    28 - 30 mei Turkije Istanbul Park Webber Hamilton
    11 - 13 juni Canada Gilles Villeneuve Hamilton Hamilton
    25 - 27 juni Europa Valencia Street Circuit Vettel Vettel
    9 - 11 juli Groot-Brittanië Silverstone Vettel Webber
    23 - 25 juli Duitsland Hockenheimring Vettel Alonso
    30 - 1 augustus Hongarije Hungaroring Vettel Webber
    27 - 29 augustus België Spa-Francorchamps Webber Hamilton

    Vettel 7 x pole en maar 2 x gewonnen
    Webber 5 x Pole en 4 x winst

    Hamilton 1 x Pole en 3 x winst

    Zo belangrijk is op Pole staan dan ook niet meer ?

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 15:43
    • veldt000

      Posts: 180

      klopt! Het is belangrijker om geen fouten te maken of een beetje geluk te hebben dat mechanische pech uit blijft. Of zorgen dat Vettel en/of Barrichello niet tegen je aan rijdt haha

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 16:35
    • Of dat je niet over een vochtige kerb rijdt. (sorry) :)

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 17:51
    • Hermanski

      Posts: 343

      Hoezo sorry ?....het is toch gewoon waar en zeker een fout, die je Alonso mag aanrekenen.

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 18:36
    • Nee maar het lijkt me toch een beetje irritant worden om dat constant te horen als Ferrari fan :D

      • + 0
      • 2 sep 2010 - 21:13
    • mario

      Posts: 8.664

      Button nog.... 0 x pole en 2 x winst ;)

      Maar klopt wat je zegt. Pole is niet altijd zaligmakend.

      • + 0
      • 3 sep 2010 - 10:21
  • gp

    Posts: 4.369

    Natuurlijk gaat hij Monza ooit winnen.Het is de beste racer die ik in 35 jaar gezien heb in de formule 1! Senna en Schumacher waren al spectaculair maar deze jongen komt gewoon van een andere planeet!

    • + 0
    • 2 sep 2010 - 22:52
    • L.H.

      Posts: 66

      hahahaha

      • + 0
      • 3 sep 2010 - 16:08
    • Hermanski

      Posts: 343

      Ja, je lacht wel, maar dit zijn feiten:
      In zijn eerste jaar: De eerste drie races in F1 eindigen op podium.
      In zijn eerste jaar: Jongste wk-leider ooit.
      In zijn eerste jaar: 2 GP\'s winnen achter elkaar.
      In zijn eerste jaar: de eerste 9 GP\'s eindigen op het podium.

      • + 0
      • 3 sep 2010 - 20:21

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar