user icon
user icon

Ecclestone geïnteresseerd in overname Interlagos

  • Gepubliceerd op 15 nov 2016 15:15
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Bernie Ecclestone voelt er wel wat voor om de nieuwe bewindvoerder van het Autodromo Jose Carlos Pace in Sao Paulo te worden. De nieuwe burgemeester van de Braziliaanse stad, Joao Doria, zou het circuit van Interlagos het liefst privatiseren.

Ecclestone werpt zich op als kandidaat om de baan over te nemen. Aan Globo deelde hij mede: "Het hangt ervan af onder welke voorwaarden de burgemeester de boel wenst te verkopen. Misschien heb ik wel interesse om zaken te doen. Als ze het circuit aan iemand anders verkopen, bemoeilijkt dat mogelijk het behoud van de Braziliaanse Grand Prix in Sao Paulo. Ik ga nu terug naar Europa, maar voor de Kerst keer ik terug in Brazilië en wil ik de burgemeester ontmoeten."

Brazilië staat onder voorbehoud op de Formule 1-kalender voor 2017. Ecclestone legt uit: "Financiële redenen liggen daaraan ten grondslag. Ik heb een gesprek gehad met president Michel Temer, dat ging goed. We hebben over algemene zaken gepraat, niks specifieks. Het was een goed bezoek. Hij weet min of meer wat we nodig hebben en wat we graag zouden zien gebeuren."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Mag ik natuurlijk niet zeggen, maar dat komt door Max. ;)

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:17
  • Het Maxi-Interlagos

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:18
  • Met de beroemde Maxsenna S

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:20
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Ik heb een gesprek gehad met president Michel Temer, dat ging goed. We hebben over algemene zaken gepraat, niks specifieks. Het was een goed bezoek. Hij weet min of meer wat IK nodig heb.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:24
  • Hoe het geregeld wordt zal mij een zorg wezen; een GP in Zuid-Amerika moet echt blijven..F1 dient een wereldsport te zijn..liefst zie ik ergens nog een GP erbij komen in Zuid-Amerika maar voor veel landen daar is het gewoon te duur, zie ook Afrika.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:30
    • Mexico is er ook nog. Maar deze moet blijven wat mij betreft.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 15:48
    • Mooi dat Mexico er weer is maar dat is niet Zuid-Amerika.

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 16:38
    • Dat is zelfs Noord-Amerika, net als Canada en de VS. Kunnen we er niet nog eentje in Midden-Amerika organiseren? Hondura of Belize, ofzo?

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 17:15
  • Hopelijk blijft Interlagos op de F1 kalender, mooi circuit en fanatieke fans.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:40
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Ja, Geweldig al die duimen naar beneden. TOP!

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 15:45
    • dat toont toch aan dat ze fanatiek zijn?!!

      • + 0
      • 16 nov 2016 - 00:23
  • Ja dat zegt die telkens als er iets schort met de organisatie

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 15:45

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar