user icon

Stewards onderzoeken incident Kimi Raikkonen en Carlos Sainz Jr.

  • Gepubliceerd op 11 nov 2016 18:53
  • comments 48
  • Door: Mathijs Carolus

De stewards hebben laten weten dat het incident tussen Ferrari-coureur Kimi Raikkonen en Toro Rosso-coureur Carlos Sainz Jr. onderzocht wordt. De Fin en de Spanjaard reden elkaar gedurende de tweede vrije training bijna van de baan.

Sainz Jr. reed tijdens de tweede vrije training enigzins in de weg en dat frustreerde Kimi Raikkonen. Op weg naar de pits werd Sainz Jr. afgesneden door Raikkonen, wat bijna leidde tot een ongeval.

In onderstaande twee zie je hoe dicht beide heren bij elkaar reden.
 

 

Reacties (48)

Login om te reageren
  • themack

    Posts: 558

    Iemand een videoclip van het incident?

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:01
  • Niets aan de hand. Beetje spelen

    • + 3
    • 11 nov 2016 - 19:01
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Dit is verre van spelen. Kimi ging gewoon vol gas ervoor langs! Had niet gehoeven.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:28
    • In de F1 moet dit kunnen. Het is niet de openbare weg.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:09
    • Hemex

      Posts: 991

      Uiteraard. Als er geen gevaar is, is er niks aan, en dan zorg je gewoon zelf voor gevaar. Was vroeger in het Colosseum ook al zo. Zullen we allemaal maar de duim omlaag doen?

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:50
  • Beetje spelen ?? zeg maar gewoon gefrustreerde Ferrari rijders, Raikonen sneed Sainz flink af door rechts in te halen en dan ineens helemaal links de pits in te gaan. gevaarlijk en waarschijnlijk kost hem dat een reprimande, minimaal.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:08
    • Een paar bochten eerder was er ook al wat 'strijd' tussen die twee, maar heb er geen beelden van gezien. Misschien was het niet alleen Kimi's schuld?

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:20
    • Kan best waar zijn Benno329, alleen hebben ze die laatste aktie laten zien en daarover ging ook mijn opmerking, en dan nog zou de "oude rot " Kimmi beter moeten weten , die aktie was gewoon gevaarlijk.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:29
    • Hemex

      Posts: 991

      Carlos reed Kimi voorbij en was de controle in de bocht een beetje kwijt. Rokende banden en zo. Maar hij zat er niet recht voor, dus echt gevaarlijk leek het me niet. Maar dat Kimi als straf hem dan even rechts voorbij gaat en vlak voor hem langs links de pits in duikt is gewoon oliedom. Niet echt direct gevaarlijk, leek mij, maar totaal onnodig. Als ze bij Ferrari in de FP al gefrustreerd raken...

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:33
    • Hemex, denk even over het volgende, ze rijde beide over het rechte stuk, snelheid 250 ? ongeveer, dan snijdt Kimi voorlangs terwijl hij moet afremmen om de pits te halen, lijkt me vrij gevaarlijk met die snelheden.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:41
    • Hemex

      Posts: 991

      Nee, Hennie, hij heeft op dat moment niet afgeremd. Zo gek is hij nou ook weer niet. Hoe noemde hij dat zelf ook al weer? "Moving under breaking!!"?
      Nee, de aanloop voor de pitsstraat is lang genoeg om op volle snelheid daar naar binnen te duiken, dus dat was volgens mij niet aan de orde.

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:46
    • oke Hemex, we zullen het vanzelf horen of zien,

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:50
    • Hemex

      Posts: 991

      Filmpje staat op Ziggo Sport. Alleen die actie bij de pitsstraat helaas, niet wat er aan vooraf ging.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:55
    • Ik praat niets goed Hennie013, maar vaak is het actie-reactie, oorzaak-gevolg enz.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:03
    • NicoS

      Posts: 12.267

      Hoe je het ook went of keert, dit verwacht je niet van een coureur met de status die Kimi heeft.
      Ik ben absoluut fan van hem, maar hier laat hij zich wel kennen, dit hoort niet bij hem.
      Ik snap ook werkelijk niet waarom hij dit doet, ook al zou er wat voorgevallen zijn, dan nog hoor je dit op een proffesionele manier op te lossen.
      Stap na de training even naar hem toe, en doe je verhaal.
      Het lijkt wel of de oude garde niet met de jeugd kan opschieten.....

      • + 2
      • 11 nov 2016 - 20:24
  • Ik verwacht dat Kimi hier een straf voor krijgt. Onnodig gevaarlijke actie om daarna de pit in te duiken, had er beter achter kunnen blijven imo.

    • + 2
    • 11 nov 2016 - 19:08
  • Het is toch een mannensport of niet? Of gaan we nu overal iets van moeten vinden en overal een regel tegen of voor maken en bestraffen? Gewoon een stel apen op een rots. Niets aan de hand. Hoort erbij!

    • + 3
    • 11 nov 2016 - 19:10
    • Hemex

      Posts: 991

      Aangezien er hier en daar ook vrouwen meedoen, is het geen mannensport. Overigens zie ik niet in wat dat er mee te maken heeft. Je brengt de gezondheid van iemand in gevaar door volkomen onnodig risico's te nemen. Er was gewoon geen enkele reden om dit te doen, dus waarom doe je dan zoiets? Frustratie? Kimi??

      • + 3
      • 11 nov 2016 - 19:41
    • Rogier... je hebt helemaal gelijk.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:11
  • Op zoek naar succes heeft Arrivabene zelf een energie drankje ontwikkeld.
    Zowel Kimi als Seb zijn er erg enthousiast over

    • + 2
    • 11 nov 2016 - 19:13
    • De stewards gaan overigens definitief nogmaals de Vettel-Riciardo situatie bekijken.
      Horner en Arrivabene gaan telefonisch met de stewards in conclaaf volgens het Duitse a-m-u-s

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:30
    • ZIELEGENEUVE, dat klopt, heeft enkel totaal geen invloed op de uitslag van de race, Ferrari zegt nieuwe bewijzen te hebben waaruit moet blijken dat Vettel niks fout deed, onzinnig dus.

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:36
  • fcruts

    Posts: 119

    meest domme en lompe aktie van vandaag.

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 19:20
    • karel00

      Posts: 92

      En zo is dat, straf ?? nee hoor ferrari dient wel weer protest in hihihi

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:11
  • DJJeffHax

    Posts: 634

    Nou is de HOT Topic van de F1 de laastte tijd gevaarlijke manouvres op de baan. Iemand die daar oa. veel over liep te klagen was ene Kimi, en nou flikt hij zelf zoiets tijdens een VT. Wat mij betreft mogen ze die vent meteen een schorsing geven.

    • + 2
    • 11 nov 2016 - 19:25
    • Alsjeblieft zeg....

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:26
    • Het was onnodig, maar echt gevaarlijk kwam het op mij niet over. Op de Duitse snelweg gebeurt dit je gemiddeld 3 keer per uur.

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:34
    • DJJeffHax

      Posts: 634

      Ja alsjeblieft....

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 19:34
    • DJJeffHax

      Posts: 634

      @MUSTFEED op de Autobaan rijden alleen maar debielen die denken dat ze goed rijden kunnen, Zie ze met regelmaat met een gangetje van 180 voorbij scheuren en dat gebeurd zelfs op stukken waar 100KM/h staat geschreven. Maar dat is niet te vergelijken met een F1 wagen.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 19:53
  • De volgende die langs moet bij die psychiater?
    Wordt druk daar.

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 19:30
  • Floris200

    Posts: 10

    Idd totaal overbodige actie van raikonen

    • + 2
    • 11 nov 2016 - 19:31
  • Montfort

    Posts: 830

    Ze lieten bij Sky niet zien wat er mogelijk vooraf aan is gegaan, slechts de actie van RAI. Is dus moeilijk iets over te zeggen.
    Zag er een beetje gefrustreerd uit van RAI, maar er is niets gebeurd, was vermakelijke TV en als hij niet te hard in de pits gereden heeft gewoon weer verder gaan met racen.

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 19:37
    • karel00

      Posts: 92

      Nou heb t op Sky UK wel 5 x gezien, en de beste commentators van de F1, die weten tenminste waar ze over praten, oud coureurs die er niet veel naast zitten.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:13
  • louc_

    Posts: 2.277

    Zulke feiten werd er effe geleden nog niet eens over gepraat, is pas sinds 2015 begonnen!

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 19:49
  • Er is weinig vertrouwen in de stuurkunsten van de coureurs.

    Ik vond het wel meevallen. Kimi weet gerust wel of hij er omheen kon of niet. Netjes was het niet, maar een onderzoek vind ik te veel. Sainz is mans genoeg om met Kimi zelf even te babbelen als dat nodig is.

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 20:16
    • NicoS

      Posts: 12.267

      Misschien had Kimi dat beter kunnen doen, dat babbelen dan.
      Mocht er wat zijn voorgevallen, dan los je dat professioneel op, en dat was dit zeker niet.
      Of het wel of niet gevaarlijk was doet niet ter zake, dit is niet netjes.
      Straffen hoeft niet, maar Kimi even ter verantwoording roepen kan geen kwaad.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:34
    • @Nicos

      Als het niet gevaarlijk was, hoef je niemand tot verantwoording te roepen... alsof het zo asociaal was..

      • + 2
      • 11 nov 2016 - 20:41
    • NicoS

      Posts: 12.267

      Raikonen fan,
      Kimi moet dit gewoon niet doen, dit verwacht je niet van hem.
      Voor iemand met zoveel ervaring is dit niet professioneel.
      Net als jou ben ik ook fan van hem, maar dit doe je niet, hier laat hij zich niet van zijn goede kant zien. Straffen hoeft niet, maar even een gesprekje kan geen kwaad.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:54
    • @Nicos

      ''Net als jou ben ik ook fan van hem''

      ''Raikonen fan,''

      Daar twijfel ik nu over :P

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:35
    • Beetje emotie in de sport hoort erbij.
      Hij geeft een beetje extra gas en prakt zijn wagen er voorbij.
      Het is een circuit. Daar kan dat prima.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 14:21
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat mensen namen nog steeds fout typen, ik bedoel, het staat gewoon in de titel en in het artikel. 'Kimmi', 'Raikonnen', Raikonen, Saintz (ander artikel).

    Ja, inderdaad, waar maak ik me druk om. Maar het stoort me, en dat laat ik bij deze blijken :)

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 20:21
    • Hemex

      Posts: 991

      Staat er niet meer, dus wie weet hebben ze naar je geluisterd.
      Zou met jouw aantal posten overigens verwachten dat je wel weet hoe het er hier aan toe gaat. Snel uittypen en op de site plempen, en pas als je wat tijd over hebt, kijken of er misschien een foutje in staat. Wat uiteraard om de haverklap het geval blijkt te zijn. Wen er maar aan.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:45
  • fcruts

    Posts: 119

    De F van Ferrari staat voor frustraties. De R van Redbull voor racen.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 12:49

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 120
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar