Ecclestone: "Ik blijf de baas, dat zal niet veranderen"

Hoewel deze week steeds meer berichten binnensijpelden dat met de overname van de Formule 1, Ross Brawn als de nieuwe CEO van de koningsklasse zou gaan fungeren, verklaart Bernie Ecclestone aan Bild dat hij, ook na de overname zijn huidige functie zal blijven bekleden: "Ik kan iedereen verzekeren dat ik de baas blijf, dat zal niet veranderen. De Formule 1 heeft op dit moment geen engineer of iemand met Ross zijn kwaliteiten nodig. Het is complete onzin dat hij de nieuwe CEO wordt."

"Het is simpel, de huidige Concorde-overeenkomst loopt tot 2020 en tot dan kunnen de regels en de teams niet veranderen en dat gaat ook niet gebeuren. De aandeelhouders kunnen natuurlijk wel veranderen en deze nieuwe aandeelhouders zullen meer nadruk leggen op marketing en commercialisering dan CVC Capital."

"Op dit moment heeft Liberty Global nog geen controle over de onderneming, ze bezitten slechts 10% van de aandelen en ik ben nog altijd de CEO. Wanneer zij het merendeel van de aandelen bezitten, kan Liberty natuurlijk de controle over het bedrijf overnemen, zoals dat bij elk bedrijf werkt. Maar nu hebben zij te weinig aandelen en kunnen ze niet zomaar doen wat ze willen."

PhyF1

Posts: 242

"Any man who must say, "I am the king" is no true king."

  • 1
  • 4 nov 2016 - 12:58

Reacties (18)

Login om te reageren
  • De dood verandert alles, Bernie...

    • + 0
    • 4 nov 2016 - 11:55
    • John6

      Posts: 11.618

      Dan komen 1 van zijn dochters aan het roer, Petra of Tamara, lol.

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 12:01
    • @JOHN6 dan duurt het niet lang of ze rijden allemaal verplicht met Black Magicshine Tire Color op de banden xD

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 12:26
    • Normaal gesproken krimpen mensen als ze ouder worden maar bij Bernie is dat amper mogelijk, hij was al praktisch een midget ;)

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 12:26
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Zo. De ouwe tang leeft nog!

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 13:42
    • Hemex

      Posts: 1.392

      Bernie heeft zich onsterfelijk gemaakt...

      • + 1
      • 4 nov 2016 - 13:53
  • Bernie heeft tot nu toe nog gelijk ook, eens de centen op zijn rekening zullen staan en hij de meerderheid kwijt is zal hij volgens mij op een schietstoel gelanceerd worden richting mars ;-)

    • + 0
    • 4 nov 2016 - 12:21
  • TDZ

    Posts: 1.296

    In de hemel is geen bier Bernie.... je zal enkel een kater overhouden.....piep.

    • + 0
    • 4 nov 2016 - 12:52
  • Bernie ... De Erdogan van de F1 ..

    • + 0
    • 4 nov 2016 - 12:57
  • PhyF1

    Posts: 242

    "Any man who must say, "I am the king" is no true king."

    • + 1
    • 4 nov 2016 - 12:58
    • En zo is dat!

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 14:27
    • Hemex

      Posts: 1.392

      BE: I am, indeed, a king, because I know how to rule myself.

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 16:50
    • Hemex

      Posts: 1.392

      There can be no failure to a man who has not lost his courage, his character, his self respect, or his self-confidence. He is still a King.

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 16:51
    • Hemex

      Posts: 1.392

      Ah, if I were not king, I should lose my temper.

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 16:52
  • 500PK

    Posts: 138

    Wat een respect weer voor iemand die zoveel gepresteerd heeft in zijn leven.

    Het is ook lekker makkelijk om op een forum mensen af te kraken.

    Iedereen weet het beter dan de beste man maar ondertussen zijn er maar weinig mensen die een succesvol imperium hebben opgebouwd zoals hij.

    Iets met kapiteins die aan wal staan..

    • + 0
    • 4 nov 2016 - 15:06
    • Correct .. maar eerlijk, de manier waarop is ook iets dat belangrijk is.
      Bernie heeft de F1 commercieel gezien op de kaart gezet en enorm veel werk verricht qua geld en onderhandelen. Maar hij begint een beetje op een dictator te lijken de laatste tijd

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 16:30
    • Bernie zijn regie over de Formule 1 is altijd al een dictatuur geweest, Bernie is de Putin van de Formule 1, de situatie gebruiken en alles uit de kast halen om maar president te blijven.
      Erdogan schat ik vele malen minder intelligent in en doet vanalles uit puur eigen belang niet voor het landsbelang.
      Putin en Bernie zijn aan elkaar gewaagd en hanteren het motto wat goed is voor wat ik bestuur is het goed voor mij.

      Als Putin net zo IQ-gehandicapt zou zijn als Erdogan waren we allang terug naar het stenentijdperk genuked, Formule 1 in Flintstone-stijl....

      De ouwe vos heeft zijn tanden blijkbaar nog, maar is op de achtergrond wel degelijk bezig met het zekerstellen van de toekomst van de Formule 1.
      Bernie is autohandelaar, alles gaat volgens een plan, zijn plan.
      Bernie is slim genoeg om allang een testament te hebben waarin staat wie wat gaat doen als hij mocht overlijden, wie en voor hoeveel de aandelen van Bernie overnemen.
      Hij is nu bij Liberty Media de troepen aan het opstellen de juiste mensen op de juiste plek aan het zetten.

      Bernie en Ron Dennis kennen elkaar volgend jaar een jaar of 50 ongeveer.
      Ron als monteur van Rindt zijn Cooper en Bernie als vriend die Rindt van advies voorzag.

      Still going strong, he is, Bernie

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 18:35
  • jd2000

    Posts: 7.776

    Diep respect voor Bernie. Iedereen van zijn leeftijd zit achter de geraniums met een plascontract .

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 11:27

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar