Red Bull Racing naar Mercedes-motoren, Force India naar Renault
- Gepubliceerd op 27 aug 2010 09:39
-
32
- Door: Robin Smeets
Red Bull is al enkele maanden aan het pushen voor een deal met Mercedes en afgelopen winter waren er al geruchten dat het Oostenrijkse team over zou stappen. TZ meldt dat Mercedes haar doorlopende overeenkomst met Force India kan beëidigen vanwege betalingsachterstanden van het team.
Mark Webber weet één minpunt van de anders zo sterke RB6 op te noemen: "We weten dat we niet de sterkste zijn op de rechte stukken en dat is al enkele jaren zo. We weten wel waardoor dat dat komt. Gelukkig bestaat het seizoen niet alleen maar uit races op Spa en Monza."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 358
ik geloof er nix van.
Posts: 118
Zal toch heel dom zijn van Mercedes om nog een van je concurrrenten uit te rusten met je eigen motor. Ze kunnen Mclaren al niet verslaan en dan moet Redbull er ook nog bijkomen? Kunnen ze netzo goed hun fabrieksteam opdoeken.
Posts: 1.481
Ja maar als McLaren ze verslaat is het toch wat minder erg, die werken tenslotte al lang samen.
Posts: 3
Sutil naar Renault? Paul di Resta reserverijder naar Red Bull? Tung reserverijder bij Force India (invloed Michel Mol?)
Posts: 1.481
Hamilton naar Red Bull, Webber naar Force India, Sutil naar McLaren (invloed Mercedes) :)
Posts: 2.885
Webber naar Ferrari, Massa naar Villeneuve, Yamamoto naar STR :-P
Posts: 1.481
Vettel naar Renault, Kovalainen naar McLaren (alweer), De la Rosa naar Williams, Petrov naar Virgin, Di Grassi naar Ferrari, Alonso naar HRT en Trulli met pensioen :)
Posts: 8.004
Is dat die Michel Mol van Spyker die voor een paar maanden Saab overgenomen heeft? Vandaag was nl op het nieuws dat hij 139 milj. euro in de min staat.
Posts: 428
Michiel Mol heeft niets meer te maken met Spyker. Victor Muller, de man achter Spyker heeft Saab overgenomen. ;)
Posts: 8.004
@Rufuse, dankje :)
Posts: 1.308
erg voor red bull, maar lotus gaat een succesvolle periode tegemoet
Posts: 51
Red-Bull gaat toch goed, waarom veranderen?
Posts: 122
fok red bull racing
als ik renault was gaf ik ze afgekeurde motoren vieze honden
Posts: 428
jij doet in ieder geval mee voor de \"meest onzinnige reactie op een f1 artikel 2010 award\"
Posts: 2.250
Vieze honden? Geef me een paar redenen waarom Red Bull viezer is dan McLaren en Ferrari? Ze hebben alledrie zo hun controverses dit jaar, misschien omdat ze te snel zijn? Ligt dat je dwars?
Posts: 302
Bah, wat ben jij kleuterig bezig zeg. Hier komt nog een, wat je zegt ben jezelf.
Posts: 2.885
Ik dacht dat het er hier om ging dat Renault hun motoren aan Force 1ndia ging leveren?
Bovendien kan Renault helemaal geen slechte motoren leveren, want daarmee snijden ze zichzelf in de vingers. Dat komt geheid uit en daar gaat hun marketing.
Dus, F108, een totaal ondoordachte, zinloze en vooral gefrustreerde en ongefundeerde reactie. Zoals meerdere hier op het forum, helaas.
Posts: 10.089
@refuse
hij wint hem met zonder dat er een verkiezing voor nodig is
Posts: 5.792
betaalt T.India zijn rekeningen niet ofzo .lol
Posts: 489
Ik geloof er ook niets van !
Posts: 154
Van Red Bull kan ik het wel begrijpen maar waarom zou Force india de mercedes motor willen ruilen voor zoals ze zeggen een mindere renault motor ???? . Ik geloof er ook niets van , maar er zijn wel gekkere dingen gebeurd dus we zullen het wel zien .
Posts: 2.885
Tuur,
Wie zegt, dat Force 1ndia WIL ruilen??
<<TZ meldt dat Mercedes haar doorlopende overeenkomst met Force India kan beëidigen vanwege betalingsachterstanden van het team.>>
Lijkt mij voldoende reden...
Posts: 428
Dat moet dan eerst nog waar zijn ook :)
Ja, ik ben bekend met de betalings snelheid van FI, maar dat wil niet zeggen dat ze overal maar een achterstand hebben.
Dat gegeven, zeker in combinatie met dit topic, zou net zo goed \"uit de media\" kunnen komen.
Posts: 7.033
Ik geloof hier ook weinig van.. Net als in de voetballerij is dit misschien ook weer een gerucht die zo de wereld in is gegooit.
Posts: 122
@ Refuse @ Kenney @ Red-Stripe en de rest van de klompen boeren.
Je Moeder .............
ow jah ben 14 kan alles zeggen wat ik wil :)
Posts: 1.650
Ik vind het eigenlijk ook best verrassend maar het zou natuurlijk kunnen. Ik dacht dat Mc Laren en Brawn zich hiertegen hadden verzet ?
Posts: 154
Het orginele bericht had ik nog niet gelezen Red ,
dat zou een reden kunnen zijn.
we zullen het allemaal nog wel zien, voor mercedes zal het niet goed zijn want die willen niet nr 3 zijn met een mercedes achterin (tenminste als he volgend jaar niet beter gaat) en FI zal er niet sneller van gaan denk ik .
Posts: 36
klinkt als niet geloofwaardig, de red Bull is ontworpen rond de Renault motor en voorlopig zijn ze sneller dan de mercedes motoren op het veld. Ook in Spa loopt de Renault gewoon lekker mee in de top van het veld. Een circuit dat vooraf gezien werd als niet geschikt voor de Renault motor
Het klint ook niet als een slimme zet van renault om motoren te gaan leveren aan een ander team dat bekend staat als wan betalers.
Posts: 22
Ik heb het kinderachtige bericht gelezen dat als Red Bull de Mercedes krachbronnen krijgt dat McLaren hun veto uitspreekt en de deal niet door kan gaan. Hoezo volwassen gedrag! Dan vraag ik mij af hoe zit dat dan met Force India, waarom hebben ze dat dat ook niet op die manier gedaan, geen bedreiging of ?
Posts: 2.181
Het zou best wel kunnen aangezien FI niet altijd eerlijk is als het om betalen van hun rekeningen gaat...
Maar als mercedes zo\'n deal met red bull sluit dan denk dat mclaren hier niet veel te zeggen heeft,zij zijn zo min of meer ook
klanten van mercedes??
Posts: 36
Klopt, wellicht stap mac claren dan ook over naar een andere kracht bron.
Het lijkt er sterk op dat RB zich in een under dog positie wil manoevreren... Kijk maar naar de uitslag van de kwalificatie van Spa
Posts: 428
Het is al ontkracht door zowel Mercedes en Force India.