user icon

Rosberg kan in Mexico al de wereldtitel pakken

  • Gepubliceerd op 25 okt 2016 07:00
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg krijgt komend weekend in Mexico de kans om zijn eerste wereldtitel Formule 1 veilig te stellen. Als de Duitser wint en teamgenoot Lewis Hamilton scoort geen punten op het Autodromo Hermanos Rodriguez, dan is het kampioenschap beslist in het voordeel van Rosberg.

"Natuurlijk ben ik me daarvan bewust, dat rekensommetje kan iedereen maken", geeft Rosberg aan. "Maar ik ga mijn aanpak niet veranderen. Ik concentreer me nu volledig op de race in Mexico, die wil ik winnen. En dan zien we het wel.''

Rosberg heeft ook aan een tweede plaats genoeg om op koers te blijven voor zijn eerste titel. Hij gaat echter niet berekenend rijden. Na zijn tweede plaats in Austin zei de Duitser: "Nee, absoluut niet. Ik ben ook in de VS voluit gegaan. Lewis had het gewoon wat beter voor elkaar, het mocht niet zo zijn voor mij."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Gaat nog niet gebeuren lijkt me . Maar je weet t nooit met de f1 . Leuker zou zijn als rosberg uitvalt in mexico

    • + 2
    • 25 okt 2016 - 07:23
    • LimboF1

      Posts: 4.725

      Wat een onzin om te zeggen, hoop dat het juist tot de laatste race spannend blijft. Als Rosberg uitvalt dat kun je op een hand uittellen dat Hamilton kampioen gaat worden. Ik hoop in ieder geval dat Rosberg kampioen gaat worden, zou gewoon beter voor de sport zijn. Altijd dezelfde kampioen jaren achter elkaar is saai, er moet afwisseling zijn.

      • + 3
      • 25 okt 2016 - 08:07
    • ThumbsUp

      Posts: 778

      Hij hoeft niet eens uit te vallen, maar gewoon geen punten halen.. Tenzij die uitvalt met een dikke rookpluim en vuur uit de uitlaat en het hele rechte stuk blank van de rook zet! Dan is het iig nog spectaculair ;)

      • + 1
      • 25 okt 2016 - 08:08
    • NicoS

      Posts: 12.270

      Limbo,

      Stel dat Rosberg uitvalt, en Hamilton wint de race, dan nog staat Rosberg aan de leiding.
      Dus dan is het toch weer spannend?
      Het maakt mij niet uit wie er kampioen word, als de beste maar wint.;)

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 08:14
    • LIMBOF1, misschien eens even naar de stand in het WK kijken, voordat je iets roept? Als Rosberg komend weekend uitvalt, dan heeft hij nog altijd 331 punten. Zelfs als Hamilton de race dan (gewoon) wint, gaat die hem niet voorbij in de tussenstand.

      Dat 'op een hand uittellen' is dus precies wat jij niet hebt gedaan. Het zou juist ontzettend spannend worden in het kampioenschap als Rosberg komend weekend uitvalt en Hamilton wint.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 11:05
    • William

      Posts: 472

      @NBTT Limbof1 bedoelt het figuurlijk... Begrijpend lezen he! Dat is iets wat jij niet doet. :)

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 12:28
    • WILLIAM, grapjas!

      Als Rosberg uitvalt wordt Lewis helemaal niet als vanzelfsprekend wereldkampioen.
      Dan zijn er nog twee races te gaan en heeft Rosberg nog steeds een puntje voorsprong én het voordeel van meer gewonnen races. De papieren zijn dan voor Rosberg nog steeds het beste.

      Dat heeft dus niks met letterlijk of figuurlijk te maken, maar gewoon met de feiten.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 13:59
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Nbtt

      Hiet wordt bedoeld:
      Als nico met 1 punt voorsprong de laatste 2 races ingaan dan pakt killer lewis de titel.
      Zijn niet mij woorden maar zoveel vertrouwen heeft men in nico als het op een duel aankomt. Maar goed los van een duel kan nog vanalles roet in het eten gooien (behalve motorpech) , slechte start (ham kan dat heel goed) , in de eerste bocht geraakt worden, lekke band, remfout, regen (nachtmerry voor Nico) etc. Kortom wk worden hangt nog van zoveel externe factoren af.
      Het is wel duidelijk dat als het op een 1 op 1 duel aankomt, wie gaat winnen.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 23:08
  • JaapB

    Posts: 1.178

    En als Nico geen punten scoort en Hamilton wint staan ze praktisch weer gelijk, kan gewoon nog alle kanten op gaan lijkt me.
    Als Nico gewoon geen problemen met de auto krijgt en normaal de eerste bocht door komt wordt hij gewoon wereld kampioen. Op zijn slecht zou hij dan derde/vierde worden en zal hij nog het kampioenschap veilig stellen.

    En ik denk dat iedereen het hem dit jaar ook echt wel gunt, hij rijdt gewoon super constant dit jaar en natuurlijk praktisch geen pech gehad.

    • + 1
    • 25 okt 2016 - 07:56
  • l3x1c0n

    Posts: 337

    Hoop echt dat dit jaar Rosberg de titel pakt. Niet dat ik het Hamilton misgun, maar Rosberg is een zodanige coureur die toch wel 1 keer kampioen mag worden tijdens zijn carriere en dat moet dan dit jaar.

    • + 7
    • 25 okt 2016 - 08:07
    • Vind ik ook!

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 09:41
    • Mee eens!

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 09:47
    • F0.9

      Posts: 61

      Eens! En dan volgend seizoen eens een ander team.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 12:26
    • ja hoor, ik hoop het ook. Gun het Rosberg ook absoluut.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 14:06
  • DonKarst

    Posts: 167

    Als Hamilton 1 punt pakt terwijl Rosberg wint, is Rosberg ook al kampioen.... hij is dan niet meer in te halen vanwege het aantal overwinningen.

    • + 0
    • 25 okt 2016 - 08:19
    • Klopt, dat bedacht ik mij ook. Staat nu 9-7 in het voordeel van Nico.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 09:42
  • Ze moeten maar lekker zien bij Mercedes wie er kampioen wordt, i couldn't care less..... :)
    Mijn hoop is allang gevestigd op volgend jaar, met de nieuwe regels en al.
    Het is dat RB (mn Max) het spelletje dit jaar soms nog leuk maakt anders weet ik niet of ik wel alle races zou kijken. Ferrari laat het iig het hele jaar al afweten dus 0 spanning van die kant.

    • + 1
    • 25 okt 2016 - 08:22
    • Kom Jean, een nieuwe wereldkampioen is toch ook mooi?

      Rosberg is wellicht niet de gedroomde wereldkampioen, maar we kunnen niet zeggen dat hij het niet verdient. Het lijkt alsof hij een tandje heeft bijgeschakeld, of dat Lewis een scherp randje is verloren.

      Maar als ik terugkijk naar de beginjaren van Rosberg, wist hij toch steevast zijn teamgenoot te verslaan. Zelfs Schumacher (in de herfst van z'n carriere) werd verslagen.

      Hamilton wordt alom toch wel gezien als top notch, één van de snelste mannen op de grid. Als je die weet te verslaan in een seizoen waarin de meeste races ooit zijn verreden, heb je het gewoon heel goed gedaan.

      Ben het wel met je eens dat volgend jaar grandioos wordt. Snellere wagens, vermoeide coureurs, bredere banden en een gehusselde grid. Laat maar komen! :).

      • + 4
      • 25 okt 2016 - 09:17
    • ok Rosberg verdient het wel en een andere kampioen is ook leuker dat zoveel jaar achtereen dezelfde, ik ben gewoon niet zo Mercedes minded.
      De 'strijd' tussen Nico en Lewis komt op mij niet zo spannend over. Een goede coureur is Nico zeker aangezien hij het nu al jaren tegen Lewis moet opnemen en dat eigenlijk niet onverdienstelijk doet.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 09:54
    • Laten we in ieder geval blij zijn dat Mercedes beide coureurs wel laat racen. Anders waren de afgelopen seizoenen nog dramatischer geweest.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 12:01
    • Klus

      Posts: 1.064

      "Ze moeten maar lekker zien bij Mercedes wie er kampioen wordt,"

      "i couldn't care less"

      Dus het interesseert je juist heel erg?

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 19:23
  • Het zou me niets verbazen, als Hamilton in bocht 1 even probeert Rosberg aan te tikken, zodat hij even in de rondte draait en misschien wel schade oploopt.
    Kan natuurlijk ook zijn dat hij zichzelf hiermee te pakken heft, maar dan heeft hij iig nog iets geprobeerd.

    • + 0
    • 25 okt 2016 - 10:33
  • louc_

    Posts: 2.277

    Zet hem op Nico!

    • + 0
    • 25 okt 2016 - 10:55
  • Het is heel simpel: Als Lewis 9e of hoger eindigt in Mexico, dan is Rosberg nog geen wereldkampioen.

    • + 0
    • 25 okt 2016 - 11:23
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ja en als Nico zijn eerste pech oploopt kan het zomaar lewis zijn kant op gaan.
      Als als ......, feit is wel dat Ham sinds Dnf Maleisie niet meer ij eigen hand heeft.
      Hij kan blijven winnen (als hem motorpech bespaard blijft) en Nico min. 2e wordt is het beklonken.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 23:00
  • KennyF1

    Posts: 102

    @degladdeviking Hamilton zn randje verloren? Enigste wat hij heeft verloren is vertrouwen in zn materiaal. Dat is het enige probleem geweest dit jaar. Gelijk materiaal vanaf begin van het seizoen en 5 uit 5 wereldkampioenschappen zijn voor Lewis. Ok Rosberg doet het goed maar zou nooit op eigen sterkte kampioen worden.

    • + 1
    • 25 okt 2016 - 12:55
  • Niiek

    Posts: 675

    Tsja, beetje lullig voor Rosberg maar hij staat er zo goed voor mede doordat Lewis zoveel materiaalpech heeft gehad dit jaar...

    • + 0
    • 25 okt 2016 - 15:19
    • Klus

      Posts: 1.064

      Je bedoelt de pech die veelal aan Hamilton zelf toe te schrijven was???

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 19:25
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      @klus,

      Bedoel je de dfn en motor pech begin seizoen die aan Lewis toe te schrijven is?

      Die Lewis kan ook niet sleutelen he.

      • + 1
      • 25 okt 2016 - 22:56

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park