user icon

Circuit Austin wordt ruim 5 kilometer lang met meer dan 20 bochten

  • Gepubliceerd op 24 aug 2010 09:20
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
De lay-out van het nieuwe circuit in de buurt van de Amerikaanse stad Austin is klaar. Hermann Tilke is verantwoordelijk voor het ontwerp, waarvan details spoedig bekend gemaakt zullen worden. Promotor Tavo Hellmund lichtte tegenover Speed TV een tipje van de sluier.

“De lay-out is af, het ontwerp is helemaal klaar. Binnenkort zullen we de details presenteren. Ik kan nu reeds verklappen dat het circuit meer dan twintig bochten zal krijgen en de lengte langer dan 5,1 kilometer zal zijn. Er is veel hoogteverschil, er komen enkele zeer snelle bochten en ook wat technische langzame bochten. Belangrijk voor de fans is ook dat ze langs de baan een groot deel van het circuit kunnen zien”, aldus Hellmund.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Het klinkt veelbelovend, laten we hopen en afwachten.

    • + 0
    • 24 aug 2010 - 09:27
  • sanger

    Posts: 46

    En hoe zit het met inhalen?

    • + 0
    • 24 aug 2010 - 09:40
    • mario

      Posts: 8.664

      Dat dus.... Alles kan er wel heel mooi uitzien op papier en misschien ook nog wel langs de baan e.d., maar als er niet ingehaald kan worden is het een baan van niets.
      Het is wederom een Tilke-baan, dus ik hou vooralsnog mijn mening voor mij tot de eerste race gereden is.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 10:51
  • TJ

    Posts: 619

    Hoop dat het een beetje spannende baan wordt. Krijg een beetje het idee dat de nieuwere circuits allemaal gebouwd zijn om het uiterlijk, en niet voor de mooie inhaal acties gebouwd is. Ik ben benieuwd!

    • + 0
    • 24 aug 2010 - 10:18
    • mario

      Posts: 8.664

      Yep, faciliteiten en uiterlijk vertoon zijn de ingrediënten van de nieuwste banen er wordt te weinig gekeken naar hoe je een zo\'n spannend mogelijke baan kunt maken.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 10:53
  • f60

    Posts: 1.725

    En ook dat voorspelt weeral weinig goeds. Meer dan 20 bochten...

    De enige circuits op de kalender die meer dan 20 bochten hebben zijn:

    * Bahrein
    * Valencia
    * Singapore
    * Abu Dhabi

    Als ik 4 circuits van de kalender zou schrappen dan zijn het deze wel.

    • + 0
    • 24 aug 2010 - 12:42
    • Hoeveel bochten heeft Spa dan, ik dacht altijd dat Spa ook meer dan 20 bochten had, of niet?

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 13:11
    • f60

      Posts: 1.725

      Spa heeft 19 bochten , OVER RUIM 7 KM.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 13:18
    • Ik vind Abu Dhabi een leuke baan, heb vorig jaar genoten van het gevecht Button/Kobayashi, persoonlijk zie ik dan liever een Hungaroring verdwijnen en Barcalona is wel een mooie baan maar vaak ook saai door al die snelle bochten.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 13:20
    • Grappig trouwens dat ik nu net de 2 banen opnoem waar Hamilton uitgevallen is, niet dat dat de rede is deze mening had ik al wat langer :)

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 13:26
  • Sinds wanneer is het hebben van heel veel bochten een goed idee? Dan kun je toch juist NIET inhalen?

    • + 0
    • 24 aug 2010 - 14:01
    • Big El

      Posts: 367

      Dat hangt ervan af... Inhalen op een recht stuk gebeurd zelden... Het meeste lukt het bij het uitremmen van een conculega. Dus als er een goed recht stuk voor zit met een leuke bocht daar weer voor waar je je kunt positioneren, dan zijn bochten wel degelijk nuttig.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 14:57
    • mario

      Posts: 8.664

      Wat Patrickl bedoelt (lijkt me) is dat als je een circuit heb met veel bochten je dus vaak niet op voldoende snelheid komt om anderen uit te kunnen remmen. Daarom zijn er vaak maar 1 of 2 echte punten waar men kan inhalen en als je dat dan afzet tegen een afstand van ruim 5 kilometer is dat wel erg weinig. Gelukkig maken coureurs ook nog wel eens foutjes en proberen ze het ook wel op andere punten.

      • + 0
      • 24 aug 2010 - 16:43
    • Ja, je hebt inderdaad uiteindelijk wel een bocht nodig, maar het inhalen gebeurt (normaal gesproken) alleen maar als er een (lang) recht stuk voor zit en de bocht ervoor het mogelijk maakt om elkaar kort te volgen.

      In bochtige stukken wordt vrijwel nooit ingehaald. Hooguit als een coureur een foutje maakt ofzo.

      • + 0
      • 25 aug 2010 - 12:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar