user icon

Daniel Ricciardo: "Snelheid lange runs is dik in orde"

  • Gepubliceerd op 22 okt 2016 08:47
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Net als Max Verstappen kijkt Daniel Ricciardo terug op een goede eerste dag in Austin. De Australiër was in de ochtend langzamer dan zijn Nederlandse teamgenoot, maar in de middag waren de rollen omgedraaid. Ricciardo is tevreden met de openingsdag en is blij dat het gat met Mercedes in de lange runs niet heel groot is.

"Ik ben blij met vandaag. We legden een solide basis in de eerste training de snelheid in de lange runs was meteen goed. Tussen beide sessies hebben we wat dingen gewijzigd aan de auto en dat pakte goed uit. Voor nu ziet het er goed uit, hopelijk kunnen we dit vasthouden. In de lange runs lijken we niet veel onder te doen voor Mercedes, in de middag waren we na een paar rondjes zelfs wat sneller. Als wat dat vast weten te houden kan het een leuke race worden", aldus Ricciardo.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Totalia

    Posts: 909

    Dan is een goede qualificatie voor jou en je teammattie wel van groot belang, Hamilton gaat iets flikken bij Rosberg dat hangt echt in de lucht, dus pak die kans...

    • + 0
    • 22 okt 2016 - 09:20
    • Wat een onzin, Hamilton kan niks flikken. Het zal eerder Rosberg zijn die iets zal flikken,dat hebben we tenslotte al 2x gezien dit jaar.

      • + 0
      • 22 okt 2016 - 09:31
    • Totalia

      Posts: 909

      Ridertje, ik zie Hamilton in staat om zonder noemenswaardige schade Rosberg een tikkie te geven dat deed hij vorig jaar ook weet je nog toen was het voor de titel, nu om nog een kans te maken let maar op, Hami Balli kan namelijk niet tegen zijn verlies...

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 09:34
    • Als het zou gaan als vorig jaar dan kletst Roserg hem er vol in! Vorige jaar was Rosberg juist te netjes en ontweek een ongeluk. Dat zal dit jaar niet gebeuren in een zelfde situatie.

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 09:39
    • Maar laten we hopen dat ze elkaar er wel uit rammen, want dan heeft RedBull een goede kans op een overwinning!

      • + 2
      • 22 okt 2016 - 09:41
    • Lewis kon er anders ook wat van in Barcelona;)

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 11:22
    • Laten we 1 ding concluderen: ze durven het allebei wel, heeft het recente verleden aangetoond.
      Nu staat de spanning erop, in ieder geval zeker bij Lewis. Als Lewis wint, en Rosberg wordt steeds 2e, daar schiet Lewis niets mee op.
      Ik zou ze niet willen betichten dat ze iets van plan zijn. Het zal afhangen van het moment en de beslissing in een split second obv adrenaline.
      Voor ons, als F1-fans, is het wel attractief en spannend zo.
      Eigenlijk zou ik het leukste vinden dat de beide Mercedessen een poepstart hebben, en dan na 1 ronde op plaats 8 en 9 liggen. Dan krijg je een mooie inhaalrace en moge dan de sterkste winnen (of zover mogelijk naar het podium komen). Dat zou mijn droomscenario zijn voor de zondagavond....
      Laat de Red Bulls dan maar strijden met Ferrari om de winst.

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 11:44
  • ARW

    Posts: 1.081

    Kwalificatie helemaal niet van groot belang. Je kunt hier prima inhalen.

    • + 1
    • 22 okt 2016 - 09:42
    • Tuurlijk is het wel van belang, kom je voor Rosberg dan heeft Rosberg al verloren want inhalen en achter iemand rijden kan hij zeer slecht, sowieso het enige zwakke punt van Mercedes, in 'vuile-lucht' rijden...

      • + 0
      • 22 okt 2016 - 10:06
    • @Bschuit 2 lange rechte stukken met DRS. Normaal gesproken is het wel te doen voor Rosberg. Het is gewoon heel jammer dat het droog blijft in Austin, want ik denk dat Ferrari dit weekend om dezelfde reden ook gewoon te snel zal zijn voor RBR.

      • + 0
      • 22 okt 2016 - 13:27
  • Rosberg heeft juist dit seizoen wel bewezen dat hij géén kampioen is... hopelijk kan Lewis het nog recht breien komende races.... de horror , Rosberg WK, je moet er niet aan denken.

    • + 1
    • 22 okt 2016 - 10:03
    • Hij staat 33 punten voor. Volledig terechte en wat mij betreft welkome kampioen. Die man is tenminste respectvol met z'n vak bezig en neemt niks voor lief. Dan heb je bij mij een streepje voor op de james Hunt wannabe's van deze wereld.

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 10:52
    • Ik ook niet! Ik vind Rosberg het allemaal gewoon net niet hebben, maar ik moet zeggen dat hij dit jaar wel op zijn scherpst is.

      • + 0
      • 22 okt 2016 - 11:09
    • Als je Hamilton verslaat heb je toch wel recht op de titel lijkt me....

      • + 2
      • 22 okt 2016 - 11:23
    • Hamilton is verslagen door de pech die hij heeft gehad het hele seizoen door. Rosberg was gewoon op de juiste plek op het juiste moment.

      • + 1
      • 22 okt 2016 - 13:28
  • moustache

    Posts: 80

    Waarom mag Rosberg geen kampioen worden hij doet toch ook zijn best.

    • + 1
    • 22 okt 2016 - 10:59
  • Racekees

    Posts: 206

    Rosberg wordt ook kampioen dit jaar lijkt me, ondanks dat Hamilton de betere van de twee is vind ik. Jammer dat Hamilton zo een slecht verliezer is, die pruil-lip altijd als hij eens derde wordt. Wel meer racer dan rosberg , hoewel Rosberg aardig bijtrekt!

    • + 0
    • 22 okt 2016 - 12:45
    • NicoS

      Posts: 12.791

      Nee, Rosberg kijkt altijd blij als hij heeft verloren....
      Wat een onzin, waarom moet een topsporter die heeft verloren blij kijken, dat is pas toneelspelen. Die jongens willen winnen, en geen winst betekend teleurstelling.

      • + 0
      • 22 okt 2016 - 13:23

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar