user icon

Hamilton is optimistisch over kansen voor Spa en Monza

  • Gepubliceerd op 23 aug 2010 09:31
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Het Formule 1-seizoen hervat komend weekend met de Grand Prix van België. McLaren-coureur Lewis Hamilton is gebrand op een goed resultaat. De wereldkampioen van 2008 verloor in Hongarije de leidende positie in de tussenstand en zit dus al drie weken te zinnen op revanche. De Brit denkt dat zijn team op de snelle circuits van Spa-Francorchamps en Monza beter uit de verf zal komen.

Hamilton: “We willen allemaal graag weer verder met de strijd om de titel. Ik ga in België voluit om onze jacht te heropenen. We gaan naar de komende twee races met optimisme over onze kansen op betere resultaten. De zomerstop gaf ons waardevolle tijd om na te denken over hoe we de auto verder kunnen verbeteren voor de rest van het seizoen. We geloven in een beter tempo voor de resterende races. De uitvalbeurt in Hongarije was teleurstellend. We hebben de oorzaak onderzocht en hebben vertrouwen dat het niet nog eens zal gebeuren. Spa is een van de mooiste Formule 1-circuits en ik wil er dolgraag winnen.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Feitelijk heeft hij in 2008 deze race al eens gewonnen. Wellicht een van de beste (lees: meest spectaculaire) races ooit.
    Ik hoop op een mooie strijd tussen hem en Fernando; de beste rijders van het moment in mijn optiek....

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 09:42
    • in mijn ogen zijn dat ook de beste rijders, ben een alonso fan dus hoop uit eindelijk natuurlijk alonso als winnaar.

      Het mooiste zou ik het vinden als Hamilton en alonso een gevecht krijgen voor de overwinnen, en dat Alonso Hamilton vlak voor mijn neus inhaald bij de busstop chicane.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 10:32
    • Die race van 2008 was eigenlijk saai, Raikkonen reed na het foutje de hele race voorop en er was nauwelijks wat te zien. Toen het begon te regenen en Hamilton en Raikkonen in duel gingen, toen werd het superleuk, maar dat waren slechts 3 ronden van de hele race. In spa zijn er veel betere races geweest dan dit. Spa 2004 en 1998 om er al maar twee te noemen. Buiten spa zijn er zeker tientallen leukere races geweest.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 13:36
    • na het foutje van Hamilton dus

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 13:36
  • FA1903

    Posts: 413

    Dat hoop ik ook..Het zijn in mijn ogen ook de beste 2 die er zijn..Als Alonso fan kan ik gewoon niet anders dan toegeven dat Hamilton een wereldtopper is..mag hem niet maar wat die man kan daar heb ik respect voor..
    Al bij al vrees ik dat Redbull er toch wel weer zal staan :s

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 10:22
    • Red Bull zal er zeker ook weer bij zijn alleen heb ik toch (ongefundeerd overigens) het gevoel dat hun superieuriteit verleden tijd is. Van de vijf hoogst genoteerde coureurs zal degene het kampioenschap winnen die op alle komende races het podium pakt.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 10:26
    • één overwinning en een 5de plaats is meer waard dan 2 derde plaatsen, dus daar gaat het niet vanaf hangen. Het gaat er vanaf hangen welk team het snelste is en in combinatie de minste fouten maakt. Het eerste weten we voor op 2 na (de volgende twee) alle circuits die gaan komen al, maar dat tweede kunnen ze allemaal zijn.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 13:38
  • Ik hoop dan alonso wint, maar redbull zal echt weer snel zijn, er zijn zo veel bochten die snel zijn waar je echt downforce nodig hebt.

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 10:34
  • felix50

    Posts: 5.792

    eigenlijk maakt het mij niet uit wie er wint als het button maar niet is.Voor de rest mag iedereen winnen als het maar een eerlijke heftige strijd word zonder geklaag van teams over onderdelen ,geen team orders en geen politiek.

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 10:40
  • op Spa en Monza heb ik er vertrouwen in dat Lewis weer wat terrein goedmaakt! En na Monza zullen ze hopelijk die flexibele vleugel ook wel hebben.

    GoGo Lewis!!

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 11:15
    • Mclaren is passee!
      Ze zullen nu alleen nog maar dit seizoen de restjes mogen sprokkelen.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 12:15
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @JT

      De komende races zijn toch echt in het voordeel van McLaren. Vooral Monza.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 12:21
    • @Dhr. Jean Todt

      Jou spreek ik na Spa en Monza wel weer. Dat zijn toch echt circuits waar de Mclaren het goed zou moeten doen, vooral monza.

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 13:34
    • L.Hamilton,
      Prima.. ik spreek je na de races wel, maar niet je kop drukken als ik gelijk heb gehad!

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 15:37
  • Volgens mij is dit m in Spa 2008

    www.dumpert.nl/mediabase/234781/64323f64/f1,_glibberen_en_glijden_@_spa.html

    • + 0
    • 23 aug 2010 - 13:50
    • Wel een bruut filmpje he.. alleen jammer dat Kimi is crashd! =(

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 15:38
    • Laatste 4 seconden waren het mooist

      • + 0
      • 23 aug 2010 - 16:21

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit