Schumacher: "Spa wordt geen makkelijke race vanwege penalty"
- Gepubliceerd op 21 aug 2010 18:25
-
31
- Door: Robin Smeets
"Spa is altijd al mijn favoriete circuit geweest en alleen al om deze reden kijk ik erg uit naar de race in België. Het lijkt al eeuwen geleden dat ik er voor het laatst gereden heb. Echter, doro de gridpenalty die ik heb gekregen vanuit Hongarije, zal het moeilijk zijn om er iets speciaals te laten zien."
Schumacher moet na de kwalificatie op Spa tien plaatsen achteruit vanwege zijn incident met Rubens Barrichello in Hongarije, waarbij de Duitser zijn voormalig teamgenoot bijna letterlijk de pitmuur indrukte. "Echter, elke kilometer en elke ronde die we kunnen rijden verzamelen we weer meer data en informatie over de auto. Ik zal zeker mijn best doen om alles uit de auto te halen komend weekend."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 412
Ach ja zo\'n raare straf kan alleen maar van de Fia komen.
Posts: 365
Ja begrijpelijk Jean Todt!!
Posts: 18.535
Straffen worden uitgedeeld door de race-stewards, niet door de FIA en al helemaal niet door Jean Todt.
Posts: 302
De race-stewards stan wel onder auspiciën van de FIA, dus...
Posts: 18.535
Ja, nou en? Die beslissen niets mee hoor, het zijn de stewards die onafhankelijk beslissen wat de straf is. Daar heeft de FIA niets mee te maken. Of denk je dat de FIA voor de race met de stewards gaat zitten als die dat doet, dan geef je dat, ... Dat is niet mogelijk en daarvoor heeft de FIA een regelboek opgesteld. Zij delen dus niet de straffen uit.
Posts: 11.414
De FIA heeft inderdaad de regels opgesteld. Schumacher heeft die regels overtreden. Wie is er nou de oorzaak van dat er een straf wordt uitgedeeld?
Ook altijd dat gezeik van mensen die op een verjaardag zitten te zeiken dat ze een snelheids bekeuring kregen voor 5 kilometer te hard. Alsof de flitspaal er iets aan kan doen dat je te hard rijdt.
Posts: 66
Jammer, hij is inderdaad zeer goed op dit circuit. Daar had Schumacher zich kunnen bewijzen. Met dank aan Barrichello grrrrr
Posts: 880
Met dank aan Barrichello? Hoe durft hij inderdaad proberen iemand in te halen in een Grand Prix. Rubens moet zich schamen! Zeker omdat HIJ die penalty heeft uitgedeeld........
Posts: 10.412
pff wat jammer zonder die straf zou hij vast de race winnen...:P
Posts: 365
Hij heeft geen teamorders nodig kan je van die andere niet zeggen.
Posts: 302
Wis en waarachtig, Barrichello was er al bang voor.
Posts: 11.414
Schumacher geen team orders nodig? Das een goei!
Posts: 18.535
Schumacher heeft in het verleden net zoveel als Alonso geprofiteerd van teamorders, hoor.
Posts: 7.033
Ja jammer zo\'n straf maarja met zo\'n auto ben je bij voorbaat al kansloos voor de overwinning.
Posts: 210
een voordeel, nu start schumi vanaf positie 20 (of iets in die richting) en kan hij door minder mensen ingehaald worden (exclusief de coureurs die hem op een ronde zetten...)
Posts: 365
Alonso is snel omdat hij van achteren geduwd wordt door Massa.
Posts: 302
Zou hij echt op plaats 10 in de kwali eindigen?
Posts: 11.414
Okkie,
De laatste 5 races is het gemiddeld rond plek 13.
Posts: 11.414
Rosberg gemiddeld op plek 8, dus in de handen van een capabele coureur zou plek 10 wel te doen moeten zijn trouwens ...
Posts: 210
@AlfistiR
wat heeft jou reactie met dit artikel te maken?
of ben je gefrustreerd dat het niet zo goed loopt dit seizoen met Schumi??
@Patrick
plaats 23 is toch in de richting van plaats 20
Posts: 302
Wederom wordt de verkeerde de schuld in de schoenen geschoven. De media is machtigerdan de steards. Effe goed kijken op you tubes, de enige schulige in deze is echt die braziliaan.
Posts: 8.004
Pak nog een keer you-tube erbij, je mag 1 keer van lijn wisselen niet 3 (links,rechts,rechts). Maar ik denk dat je de schuld aan het circuit moet geven hadden ze het asfalt maar 3 meter breder moeten maken en geen muur moeten plaatsen.
Posts: 2.263
Ga je bril is pakken!
Het is duidelijk dat ie 1 stuurbeweging naar rechts maakt!
Alleen drukt ie Barri wel een beetje te ver naar rechts.
Posts: 8.004
www.youtube.com/watch?v=E22W0UgspnI
op komen rechte stuk flauw naar links sturend, vlak voor eind muur een tikje naar rechts en vlak voor einde pitlane weer een tikje naar rechts. Prima ogen heb ik mischien dat je zonder kleppen op meer naar links en rechts kan kijken?
Posts: 2.263
Leuk verhaal met je tikjes en zus en zo, maar als je even normaal kijkt, zie je dat hij gewoon een beweging naar rechts maakt en die afmaakt. Hij stuurt niet meer naar rechts of links.
Posts: 8.004
@Dominic sorry maar ik lees nu men eigen reactie terug en het staat er een stuk lulliger dan wat ik voor ogen had. En als ik goed kijk moet ik toegeven dat het echt tikjes zijn en geen zware stuur bewegingen alleen inderdaad wel teveel naar rechts, excuses.
Posts: 11.414
Schumacher rijdt een heel stuk rechtuit midden op de baan. Pas als Rubens er rechts naast duikt gaat Schumacher weer opnieuw naar rechts. het is geen vloeiende beweging. Duidelijk twee keer van lijn gewisseld dus.
De stewards namen het Schumache rkwalijk dat hij in het midden van de baan zat te kijken naar Barrichello (je ziet hem zijn hoofd schuin houden om goed in de spiegels te kijken) en dan reageert op de kant die Barrichello kiest.
Alhoewel ik moet toegeven dat je dan wel de on-board beelden van Barrichello of Schumacher moet bekijken. Kan me nog voorstellen dat iemand (die dat ook gewoon niet graag wil zien) het dan niet ziet. De stewards kijken wel naar alle beelden en dan is het gewoon 100% duidelijk.
Bovendien is echter ook het volgende verboden:
\"deliberate crowding of a car beyond the edge of the track\"
De \"edge of the track\" is dus de witte lijn (NIET de muur). Zelfs iemand met een Schumacher pet, Schumacher schmink op, een Schumacher dekbed en (grijs overgeschilderd) Ferrari bed moet toch kunnen zien dat Barrichello door Schumacher over de lijn geduwd wordt.
Dat zijn dus 2 punten die bepalen dat de volgende overtreding begaan is:
\"Illegitimately impeded Car 9 during an overtaking manoeuvre\"
Posts: 5.792
Vettel heeft er anders ook wel ieder race wanneer hij start van die bewegingen om een ander bijna de muur in te drukken.Als hij dat de laatste race niet gedaan had bij alonso die de nr 1 was geworden en niet Massa.Daardoor werd de weg vrij gemaakt voor massa om naar de 1ste plek te rijden.Vettel mag weleens aangepakt worden dat hij geen ander meer wegdrukt tijdens de start naar de eerste bocht.
Posts: 8.004
Ja dat vind ik ook dat is gevaarlijk, heb hem ook aal een paar keer een tikje aan zijn stuur zien geven waneer hij langs iemand zit, wat in dat ongeluk in Turkije goed te zien was (ook een paar keer vaker gezien).
Posts: 2.250
Tegenwoordig mag niets meer, Vettel deed dat omdat ze een slechtere uitgang zouden hebben uit de volgende bocht. Niet zo slim, maar niet gevaarlijk ook. Hij liet echt nog veel ruimte. Ik kan het echt niet begrijpen, je hebt zoveel mensen die graag oude en gevaarlijke circuits terugwillen, maar een rijder die zijn achterligger een klein beetje dicht bij een muur blockt wordt meteen gestrafd of nagewezen.
Posts: 11.414
Waarom denkt iedereen toch dat Alonso van zijn gas af ging? Waar leid je dat dan aan af? Er is geen moment dat Alonso vertraagt tov Vettel
Massa had gewoon een betere start. Dat heeft ie dit jaar wel vaker gehad.