user icon

Guerrieri op zoek naar 8 miljoen voor stoeltje bij Virgin Racing

  • Gepubliceerd op 19 aug 2010 09:08
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Esteban Guerrieri mag hoop koesteren dat hij volgend jaar debuteert in de Formule 1. De 25-jarige Argentijn heeft met de Argentijnse overheid een krachtige partner achter zich en zijn manager Julio Gutierrez sprak reeds met John Booth van Virgin Racing.

Guerrieri, momenteel in de World Series by Renault actief, en Gutierrez spraken ook met een minister van het Argentijnse kabinet. Gutierrez: “Dat was een goede bijeenkomst. De minister beloofde zijn steun om Esteban naar de Formule 1 te helpen.”

Guerrieri: “De tijd is rijp om de Formule 1 te proberen. Ik heb een uitnodiging van Virgin Racing en daar proberen we aan te voldoen. Voor een racestoeltje hebben we ongeveer acht miljoen euro nodig. In september zou er beweging in de zaak moeten komen en uiterlijk november willen we meer weten.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • \'\' Ik heb een uitnodiging van Virgin Racing en daar proberen we aan te voldoen. Voor een racestoeltje hebben we ongeveer acht miljoen euro nodig\'\'

    cool, dat doe ik ook altijd, paar mensen uitnodigen op me verjaardag, en wel zeggen dat ze miljoenen mee moeten brengen

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 09:27
    • maar is jou verjaardag ook zo leuk als een jaar F1 rijden?

      • + 0
      • 19 aug 2010 - 16:08
  • Had Lopez niet ook al steun van de regering daar?
    Die zijn toen ook een hoop geld kwijt geraakt door het USF1 fiasco.
    Denk niet dat de staat die fout nog een keer maakt.

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 09:47
  • Waarom moet de Argentijnse overheid mee betalen aan zo\'n onnozele project van een rijk jongetje

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 10:21
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Ach zolang het niet van onz belastingcenten, is het toch goed?
      Veel sporters worden betaald door overheden. In nederland via het NOC.

      • + 0
      • 19 aug 2010 - 12:26
  • Zipp85

    Posts: 202

    Ik zou als ik Guerrieri was het een via de prestaties tijdens de races laten zien en de einduitslag van het kampioenschap en daardoor mischien wel meer gegadigde geintereseert in de argen tijn dit vond ik op wikipedia en.wikipedia.org/wiki/Esteban_Guerrieri

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 13:41
  • dordrecht

    Posts: 31

    Hoeveel uitnodigingen zou Virgin verstuurd hebben?

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 18:42
  • king

    Posts: 74

    @ dhr. B E: je commentaar slaat weer nergens op. Vooreerst is Esteban niet zoals je hem omschrijft een \"rijk jongetje\". Ten tweede is Esteban een zeer getalenteerde rijder en meerwaarde voor gelijk welk single seater team. ik heb het geluk hem wat beter te mogen leren kennen en hem van dichtbij professioneel aan het werk gezien alsook met zijn ingenieur en teammanager gepraat en guess what ? .... niets dan uiterst lovende woorden.
    Dus B E vooraleer je commentaar geeft, informeer je of hou gewoon je ...

    • + 0
    • 19 aug 2010 - 22:46

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar