user icon

Robert Doornbos met Formule 1-tweezitter naar Rotterdam

  • Gepubliceerd op 16 aug 2010 18:01
  • comments 22
  • Door: Robin Smeets
Robert Doornbos zal op zondag 22 augustus in een Formule 1 twoseater een demonstratie geven tijdens het racespektakel Bavaria City Racing. Hij keert dan even terug naar zijn thuishaven om het publiek gek te maken met het bulderende geluid van deze Formule 1-auto.

Doornbos is razend enthousiast over zijn optreden tijdens Bavaria City Racing: “Dit is natuurlijk helemaal geweldig om te doen. Ik ben in Rotterdam geboren, heb Formule 1 gereden en kijk er enorm naar uit om er een geweldig spektakel van te maken.“ Ook de organisator van het grotendeels gratis toegankelijk evenement Herman Vaanholt is blij met de komst van Doornbos: “De deelname van Doornbos is goed nieuws voor alle Nederlandse autosportliefhebbers. Hij weet het publiek altijd te trakteren op de nodige burn-outs en andere spectaculaire stunts.”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • rchorus

    Posts: 880

    Zal wel zo\'n Minardi-tweezitter van Paul Stoddart zijn zeker? Toch mooi dat \'ie erbij is.

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 18:04
    • Ik verwacht 100% van wel ja. Ik ben er helaas niet bij, maar ik hoop voor anderen dat de Champcar ook even zal verschijnen. Man, wat mis ik de champcar klasse.

      • + 0
      • 16 aug 2010 - 18:09
  • mario

    Posts: 7.600

    Nou het kan ook die twee-zitter zijn van Renault, die zag er ook wel leuk uit in Moskou met Petrov.

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 19:25
    • Dan had er wel Renault F1-Tweezitter gestaan hebben denk ik.
      Hoop zelf op de Minardi 1x2.

      • + 0
      • 16 aug 2010 - 20:10
    • Newspaz

      Posts: 27

      Was dat geen 3-zitter? Volgens mij is die destijds gebouwd door Arrows.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 01:11
    • Newspaz

      Posts: 27

      Heb toch nog even doorgezocht en heb toch een foto gevonden van een 2 seater renault. Maar op het eerste gezicht zou ik zeggen dat dat gewoon een overgespoten Minardi F1x2 is.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 01:16
    • mario

      Posts: 7.600

      Excuse me, ik bedoelde eigenlijk die drie-zitter, ik had twee passagiers in mijn hoofd ;)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 09:42
  • dat was een driezitter...maar wel gaaf ja...

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 20:07
    • mario

      Posts: 7.600

      Die bedoelde ik ook eigenlijk.... Lekker breed geval is dat :)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 09:43
  • ben blij dat de champcar Panoz DP01 nog meerijdt met de Boss GP...vind het echt de mooiste auto ooit gemaakt...

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 20:08
  • @Modest71 Hoezo mis je de Champcar zo? De indycar is toch een prachtige vervanger! Nu rijden alle goede teams en goede coureurs in 1 serie. Zowel Champcars als IRL was leuk, maar beide series miste iets doordat in beide series een paar goede teams zaten en niet alle.
    Trouwens, wat betreft BCR. Jammer dat het tegelijk is met de DTM. Ik kies toch maar voor de DTM. Vind ik toch net iets leuker :-)

    • + 0
    • 16 aug 2010 - 21:59
  • ARW

    Posts: 1.077

    Pfff het is maar dat hij Nederlander is want voor de rest stelt hij maar nog weinig voor in de autosportwereld. Super aardige kerel, maar het sturen is hij helaas verleerd.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 08:34
  • mario

    Posts: 7.600

    Komen volgens de poll niet veel mensen naar Rotterdam a.s. zondag ;)
    Ik ga ook alleen als het lekker weer is. De dag ervoor nog op Lowlands en dan ga ik niet de volgende dag weer een anderhalf uur in de trein zitten om in de regen naar die auto\'s te kijken.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 09:45
    • Tuur

      Posts: 154

      Natuurlijk is beide gaaf, maar jij gaat dan niet de zondag naar lowlands waar je al een kaartje voor hebt. zonde van het geld maja t is maar net wat je wil he. Wel een echt race hart dan mocht je wel naar rotterdam gaan.

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 12:51
    • mario

      Posts: 7.600

      Zoiets heet gratis kaartjes.... Ik zou echt niet zelf voor het hele festival betalen en dan maar één daggie gaan ;)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 13:26
  • nog paar dagen dan maar even die kant uit. iemand nog een tip om auto te plaatsen en trein te pakken laatste stuk?dacht dorp/stad er naast de trein te pakken.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 09:50
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Als je een beetje bijtijds komt dan kun je met de auto de stad nog redelijk in hoor. Mocht je toch het laatste stuk met de trein willen doen: Als je langs Den Haag naar Rotterdam rijdt zou ik de auto in Schiedam parkeren en daarvandaan de trein nemen (5 minuten) en als je via Utrecht/Woerden komt dan zou ik de auto in Gouda neerzetten en dan de trein naar Rotterdam nemen (kwartiertje gok ik).

      Ik ga zelf in ieder geval op de fiets... ;-)

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 11:30
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Zul je mij niet zien. Beetje stompzinnig om naar raceauto\'s te gaan staan kijken die niet racen...

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 14:54
    • Om daar van te genieten moet je echt uit het zuiden komen, daar genieten mensen van praalwagens :) Alaaf!

      • + 0
      • 17 aug 2010 - 16:30
  • Dit jaar is er geen klap aan, er komen nu ook motorfietsen, en de Formule-1 auto\'s zijn ver te zoeken als je alleen daarvoor komt. Al die andere raceklasse auto\'s vallen in het niet bij een F1 auto. Ik ga dit jaar niet, en al zeker niet als die Doornbos of Tung gaat rijden in een F1 auto.

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 15:10
  • pitpoes

    Posts: 3

    ja ik wil wel heel graag gaan alleen ik hoorde dat hamilton zou komen,maar ik kan daar echt verder niets van terug vinden!!Dan vindt ik het wel de moeite om vanuit Eindhoven te gaan anders blijf ik ook maar thuis,alhoewel het altijd wel een mooie happening is!!

    • + 0
    • 17 aug 2010 - 20:11
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Ja jammer is dat hè? De geruchten zijn/waren er door Hamilton\'s aankondiging bij RTLGP dat hij zeer binnenkort in Nederland zou zijn, en vervolgens volgt er een complete radiostilte. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de organisatie van Bavaria City Racing hem als surprise-act houdt. Een affiche met Hamilton/McLaren zorgt mijns inziens voor véél hogere toeschouwersaantallen, en is dit niet precies wat ze willen?

      • + 0
      • 18 aug 2010 - 07:54

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar