Hockenheimring maakt voor eerst sinds jaren weer winst
- Gepubliceerd op 13 aug 2010 11:42
-
12
- Door: Robin Smeets
Jarenlang maakte het circuit een groot verlies op de race, maar dit seizoen werd een kleine winst van 140.000 euro geboekt. Volgens berichten komt dit door het nieuwe contract met Bernie Ecclestone, dat tot en met 2018 loopt, waarin staat dat zowel Hockenheim als Ecclestone de financiële risico's dragen.
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 412
Het werd ook eens tijd Ik ben nu content
Posts: 152
Schumacher bedankt.
Posts: 123
Mooi. Ik ben er over 2 jaar weer bij daar. Nog te betalen toegangsprijzen en alles keurig geregeld. Ook volop eetgelegenheden en ook betaalbaar. Kunnen ze in België nog wat van leren. Dure toegangsprijzen, en eten veel te duur.
Posts: 94
Mis alleen de gezelligheid van de Nurnburgring.
Verder alles goed geregeld, prima circuit
Posts: 123
@Fernando fan. Ben zelf zo\'n 6 a 7 keer naar een formule 1 race op nürburgring geweest, alleen op zondag. Ik weet verders dus niets over de sfeer en de campings daar. We gingen ieder jaar een weekend naar Hockenheim en in 2007 en 2009 toen dat niet was naar Spa toe. Alleen mij zie je daar niet meer. Ik vindt daar alles belachelijk duur. Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik wil het niet betalen. Heb verders de weekendkaarten voor volgend jaar op de Nürburgring al besteld. Alleen nog een camping daar zoeken.
Posts: 94
Hansje F1, je kunt het beste op de F1 camping gaan staan, deze grenst aan het circuit, je kunt dus vanaf de camping het circuit op.
Maar je moet er wel op donderdag morgen zijn, anders is er geen plaats meer.
Het beste kun je er een week van te voren heen rijden, en een plaats bespreken, deze afbakenen met rood wit lint.
Hier is het savonds ook zeer gezellig en goede douche gelegenheid.
en niet duur.
Posts: 210
het is maar net wat je duur vindt, ik vind de prijzen voor ijs etc. echt belachelijk in Hockenheim!! Ik heb er dit jaar niet opgelet...
en de kaartjes zijn ook wel weer duurder geworden in vergelijking met 2jaar geleden!
Posts: 123
Ijs is inderdaad wel duur ja. Maar friet voor 2,50 (Spa 5,-) en broodje worst voor 3,- is nog goed te doen. Ook heb je voor 99,- al zitplaatsen en voor 199,- zit je al bij de pitboxen.
In spa is goedkoopste staanplaats 80,-(steel) en de andere staanplaaten 150,-. De zitplaatsen beginnen in Spa pas vanaf 300,-. En 2 jaar geleden bestond de Hockenheimring 80? jaar vandaar dat je 25% korting kreeg op de plaatsen. Al met al is Spa veel duurder. Heb ik nog niet eens genoemd dat ze maar 44 keer langskomen en in Hockenheim 67 keer.
Posts: 81
hans f1..dat ga jij geweldig vinden op de camping,ben 4 keer op de camping van nurnburgring geweest, en dat is echt kicken daar,paar weken terug op hockenheim ring geweest,we stonden naast de camping met de auto ,maar wat een saaie boel vergleken met nurnburgring.nurnburgring is veel feest en vuurwerk kampvuren enzo.. alles kan daar niks is te gek daar,,wij stonden meen ik op camping 8,das ongveer 700m lopen,wel even tegen een bult op,maarja.volgend jaar ben ik er ook weer(kaartjes binnenkort bestellen)
Posts: 123
Oke, heb er al zin in. Ik dacht dat er alleen maar campings waren achter de tribunes 5b,6 en 7. Maar dat is dus niet zo. Kun je de campings waar jij het over hebt ook reserveren?
Posts: 1.551
Toch eigenlijk raar dat er maar 130.000 euro winst is op zo\'n evenement.
Posts: 1.551
Nou alles kan op de Nurburgring.. Da\'s ook niet helemaal waar, toen we de vorige keer dat we er waren een flink vuur gestookt hadden. Inclusief achtergelaten tuinset, oude bbq, wat hout (ja ook nog) en veel andere zooi.Toen werd de bewaking toch wat geirriteerd hoor :D
Maargoed, dat was misschien ook wel een beetje logisch. Maar F1 campings zijn echt vet de nurburgring steekt er bovenuit, maar de F1 camping bij Monza mag er ook zijn. Ook die bij Silverstone was best gezellig wel wat saaier dan die vorige 2. We zijn ook een keer naar SPA geweest met een georchaniseerde reis en dat was geen F1 camping, dat was dus niks.
Het leuke van een F1 camping is dat dat nou een typisch iets is van wat er gebeurd als je 95% mannen hebt die niet worden terug gefloten door hun vrouw/vriendin.