user icon

Arrivabene bestraft vanwege roken op straat

  • Gepubliceerd op 18 sep 2016 12:48
  • comments 37
  • Door: Mathijs Carolus

In het tot nu toe toch al weinig gelukkig verlopende weekend van Ferrari, heeft ook teambaas Maurizio Arrivabene gedeeld in de malaise. De voormalig bestuurder van Marlboro werd volgens de Spaanse krant ABC, door de Singaporese politie betrapt op het uitmaken van een sigaret op straat, wat in de zeer streng gereguleerde stadstaat verboden is.

De flamboyante Italiaan, die toch al zwaar onder druk staat, moest daardoor enkele uren in de cel doorbrengen. Volgens Marca werd uiteindelijk besloten dat hij een $1000 boete moest betalen, waarna Arrivabene weer terug mocht keren naar de paddock. Ook daar staat hem nog een stevige klus te wachten, want waar van tevoren verwacht werd dat Ferrari zou meedingen om de zege op het stratencircuit, starten Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel respectievelijk vanaf de 5de en 22ste plek.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • Hahahha welkom in spore . Haha die arri . 6 uur vast die heeft een baal weekend

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 12:53
    • Patrace

      Posts: 2.713

      Dat was een duur sigaretje...

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 21:07
  • Belachelijk.

    • + 3
    • 18 sep 2016 - 12:53
    • Belachelijk zeker maar is bekend in spore . Weet niet of je daar wel eens geweest bent maar de straten zijn van marmer en super schoon heeft ook wel.iets . Roken kan ook gewoon op veel plaatsen en kan je heerlijk zitten niet van die stik hokjes zoals in.nederland

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:01
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Wat is belachelijk?

      • + 2
      • 18 sep 2016 - 13:01
    • Sjees

      Posts: 1.149

      Precies Schouten zoiets wilde ik ook gaan seggen ervan uitgaande dat Orange bedoelt dat het straffen belachelijk is. Singapore is brandschoon en ja dat heeft zeker wel wat.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:04
    • Het is in de buitenlucht. Je schaadt verder niemand. En je hoeft je sigaret ook niet op de straat te gooien.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:16
    • Als je in een ander land bent heb je je daar aan de regels te houden, zo simpel is het. Er dus niets belachelijks aan. Gewoon respect leren hebben voor andermans culturen en regels.

      • + 6
      • 18 sep 2016 - 13:20
    • sailor

      Posts: 10.753

      Ja beter dat , dan het haast ziekelijk softe beleid wat wij hier hebben tegenover jeugdbende's in Nederland...

      • + 7
      • 18 sep 2016 - 13:24
    • James

      Posts: 1.652

      Vuiligheid hoor je gewoon niet op straat te gooien.

      • + 2
      • 18 sep 2016 - 13:24
    • Ja natuurlijk.. Als ze daar echt consequent zijn moeten ze straks alle coureurs gaan beboeten die hun tear offs op straat gooien.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:29
    • Idd Belachelijk dat hij dat doet, het is niet de eerste keer dat hij er is en moet heel erg bekend zijn met de regels. Ik (en velen met mij) ben er nooit geweest en weet dat ze daar zo een beetje de zwaarste straf hebben op vervuilen van de omgeving.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:30
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Hoezo belachelijk? Zo is de wet daar nu eenmaal dus houd je er dan aan.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 16:11
    • manuel

      Posts: 2.972

      @sailor Veel plezier met je sharia recht. Dan toch liever onze open en vrije samenleving.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 16:58
    • @ Manuel: Sharia wetgeving? Serieus? Islamofoob? Je opmerking slaat werkelijk nergens op! Singapore is nu een Sharia staat?

      • + 3
      • 18 sep 2016 - 18:02
    • manuel

      Posts: 2.972

      Singapore is een smeltkroes van culturen zelf ik weet dat nog wel. In de jaren zestig onafhankelijk geworden van Maleisie wat een soennitisch islamitisch land is. In 1966 passeerde het parlement the administration of the muslim lawact, amla. The act came into effect and defined the powers and jurisdiction of three key muslim . 1 the islamic religious council of singapore. 2 the shariah court. 3 the registry of muslim marriges.

      Singapore is een van de wereld laagste niveau`s van persvrijheden en de meest onderdrukte burgelijke vrijheden en politieke rechten. Het laagst gerangschikte ontwikkelde land ter democracy index.

      Nee Singapore is geen Shariah staat, maar het recht is er dus gedeeltelijk wel aan ontleend, ook het britse systeem heeft zijn invloed. En onder invloed van terreurgroepen en de verrechtsing van de wereld politiek (anti islam gevoelens van het westen) en de opkomst van extremere soennitische geloofsstroming. Is ook maleisie en singapore minder tolerant en dat was ze namelijk ook al niet.

      Vandaar dat een papiertje weggooien of peukie grote gevolgen heeft. En daarom zei ik veel plezie met je sharia recht. Ik geef toe ik chargeerde wel een beetje. Maar hierboven vind je de onderbouwing.

      • + 2
      • 18 sep 2016 - 21:07
  • louc_

    Posts: 2.285

    Vandaar dat Vettel zijn auto stuk ging!

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 12:53
  • sailor

    Posts: 10.753

    Tja , en gooi daar geen snoeppapiertje op straat $$$$$ en niet zo mild

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 12:56
  • NicoS

    Posts: 12.972

    Mooie reden om te stoppen met roken.;)

    • + 3
    • 18 sep 2016 - 12:57
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Dat is Singapore ;-) Roken is zo wie slecht. Wie als tiener begonnen is sterft voor zijn 60e

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 13:01
    • Gelul mijn opa was 92.

      • + 1
      • 18 sep 2016 - 13:05
    • Mijn opa op 84 aan huidkanker

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:15
    • The dre

      Posts: 2.184

      Wat een onzin.
      Mijn grootvader begon op zn 12e overleed op zn 94e als gevolg van zijn suiker. Ben jij toevallig zo'n type die die loze kreten en nare plaatjes op de sigarettenpakkjes geloofd??

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:30
    • Dan heb ik niet lang meer blijkbaar ;)

      • + 1
      • 18 sep 2016 - 13:38
    • Dutch2UK

      Posts: 14

      me pa begonnen op z'n 14e en is nu 75jaar, ik geef um nog zeker 10 tot 15 jaar! just saying.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:41
    • Niet dat ik het goedkeur maar mijn opa rookte pijp terwijl hij nog 1 long had en aan de zuurstof zat, 72 is hij geworden. Maarja iedereen van rond de 35 en ouder weet dat wanneer je een verjaardagsfeest had van iemand er glaasjes met sigaretten gewoon op tafel stonden alsof het borrelnootjes waren. Tijden zijn wat veranderd ;).

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 13:55
    • Klus

      Posts: 1.223

      Jullie kijken alleen naar individuele gevallen. Een gezond persoon kan vroeg overlijden en een roker kan oud worden. Maar gemiddeld genomen leeft een roker zeker korter.

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 20:01
    • Aan de lucky strike red Schwantz34?

      Elk ander merk of type verlogen je je naam mee :-p

      • + 3
      • 18 sep 2016 - 20:35
    • Patrace

      Posts: 2.713

      Lol @MacGyver

      • + 0
      • 18 sep 2016 - 21:05
  • Hopelijk hadden ze een rookruimte op het politiebureau.

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 13:01
  • JV fan

    Posts: 2.130

    Maar was het wel een Marlboro ?

    • + 1
    • 18 sep 2016 - 13:04
  • 919

    Posts: 1.831

    De arme man, probeert hij de stress van zich af te roken na weer een dramatische kwalificatie, wordt je nog opgepakt ook.

    Kon er ook nog wel bij :x

    • + 0
    • 18 sep 2016 - 13:05
  • Inmiddels blijkt dit volgens jack plooi een broodje aap.

    • + 4
    • 18 sep 2016 - 14:03
  • Volgens Jack Plooi is dit bericht totale kolder. Italiaanse journalist schijnt het aan Marca te hebben doorgegeven, en die is nu uit de Paddock verwijderd, om waarschijnlijk niet meer terug te keren in de F1 2016 nieuwskaravaan

    • + 5
    • 18 sep 2016 - 14:09
  • Als racefans hebben we een hoop te danken aan marlboro.

    De jarenlange hoofdsponsoring van McLaren en de daarbij horende kleurstelling, de Masters of Formula 3 op Zandvoort.
    Jos Verstappen zijn Carriere start in de autosport en dus inderict verantwoordelijk voor de beste Formule 1 coureur ooit volgens de uitslagen in Max Verstappen.

    • + 1
    • 18 sep 2016 - 20:40

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar