user icon

Manor acht top tien in de kwalificatie haalbaar

  • Gepubliceerd op 02 sep 2016 09:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Manor Racing-coureurs Pascal Wehrlein en Esteban Ocon denken dat Q3 binnen handbereik ligt dit weekend in Italië. Op het snelle circuit van Monza zou de Britse renstal goed uit de voeten moeten kunnen. De rijders zijn ervan overtuigd dat ze sowieso Q2 kunnen halen en misschien zelfs wel de top tien, al is dat Manor nog nooit gelukt sinds het team in 2010 als Virgin de Formule 1 betrad.

Als het aan Wehrlein en Ocon ligt, komt daar nu verandering in. Op de vraag van Autosport of de Manor MRT05 de potentie heeft om Q3 te halen op Monza, antwoordde Wehrlein: "Ik denk het wel. Op Spa was ik in Q1 negende, maar helaas hadden we geen superzachte banden meer over voor Q2. Hier hebben we zeven setjes superzacht in plaats van vijf, dus we bevinden ons in een betere uitgangspositie. Ik dacht in België al dat het mogelijk was en in Italië zou het moeten kunnen."

Ocon voegt toe: "Monza vormt waarschijnlijk het hoogtepunt van het seizoen voor ons. Onze auto is op maat gemaakt voor dit circuit. We hebben zeker kans om door te gaan naar Q2 en misschien zelfs wel Q3. En als we niet dezelfde problemen als op Spa tegenkomen, dan kunnen we ook in de race sterk zijn. Met onze topsnelheid zouden we in staat moeten zijn om onze positie goed te verdedigen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • en toen schrokken ze hard wakker! helemaal bezweet van het ijlen...

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 10:04
    • Cocktale

      Posts: 288

      Met een vreemde meneer die maar blijft roepen: jullie dachten toch niet dat alles gratis was?!!

      • + 0
      • 2 sep 2016 - 10:09
    • DPR_F1

      Posts: 15

      En toch hoop ik dat ze goed voorin Q2 mee kunnen doen, Manor (en met name Ocon) heeft wat mij betreft een hoge gunfactor.

      • + 0
      • 2 sep 2016 - 10:12
    • Inderdaad... In normale omstandigheden echt onmogelijk. En zelfs als het regent in de kwalificatie op zaterdag.

      • + 0
      • 2 sep 2016 - 11:40
  • Carrinthe

    Posts: 909

    Ik zou het ze zeker wel gunnen maar in alle redelijkheid zijn Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India en Williams sneller. Wanneer er dan een probleem voordoet bij een van deze teams dan moeten ze nog steeds Haas en McLaren voor blijven. Met hun Mercedes power en twee getalenteerde coureurs verwacht ik ze op Spa wel sneller dan de rest.

    Hmm,... nu ik dit zo op een rijtje zet hebben ze misschien inderdaad wel een klein kansje op Q3 en is het helemaal nog niet zo gek gedacht.

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 10:22
  • Dus van de laatste/een na laatste startrij nu ineens naar de top 10?

    De auto mag dan een sterke Mercedes motor hebben en blijkbaar een totaal gebrek aan downforce, maar daarmee sta je ook op Monza nog niet in de top 10.

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 10:36
  • Aangezien ze in Q1 9e waren op Spa, acht ik de kans niet onmogelijk! Het zou heel mooi zijn, Monza zou ze nog meer moeten liggen dan Spa.. so bring it on!

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 10:44
  • xcite

    Posts: 180

    gemaakt voor Monza, lees ik als onze wagen heeft een goede motor en geen downforce.

    • + 1
    • 2 sep 2016 - 12:02
  • MRT-05

    Posts: 68

    Eindelijk is het gebrek aan downforce een voordeel tegenover de rest van de teams. Spa en Oostenrijk waren moeilijkere circuits voor Manor, toch heeft men daar goed gepresteerd. Op het moment schat ik Ocon nog niet helemaal klaar, maar Wehrlein moet het wel in zich hebben om een aanval te doen op Q3.

    Ben heel benieuwd naar FP2.

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 12:42
  • No way top tien, die durf ik wel aan.

    • + 0
    • 2 sep 2016 - 12:48

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, DE
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar