user icon

Motorland Aragon in beeld als alternatief voor Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 03 aug 2010 11:59
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Spanje was dit jaar al twee keer gastheer van een Grand Prix en daar komt wellicht een derde keer bij. De krant AS bericht dat Zuid-Korea de allereerste Formule 1-race mogelijk een jaar moet uitstellen en Motorland Aragon is in beeld als alternatief om de kalender van negentien races intact te houden.

Het nieuwe circuit in Zuid-Korea is nog niet af en een anonieme official zou gezegd hebben dat de opleverdatum van eind augustus niet gehaald zal worden. De baan zelf is wel nagenoeg klaar, maar de tribunes, de pits, het perscentrum en het gebouw voor de wedstrijdleiding zijn nog lang niet af. Charlie Whiting, wedstrijddirecteur van de internationale autosportbond FIA, bracht recentelijk een bezoek aan Zuid-Korea en constateerde: “Er is nog een boel werk te verzetten, maar het circuit zou ruim op tijd voor de Grand Prix klaar moeten zijn. De FIA wordt wekelijks op de hoogte gehouden en een volgende inspectie staat over zes of zeven weken gepland.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.514

    Ik mis een stukje tekst na \"het perscentrum\". Zal waarschijnlijk moeten aangevuld worden met \"nog niet.\" ;)

    OT: Laatst kwam er nog een bericht naar buiten dat er wel wat vertraging zou zijn, maar dat de race zeker niet in gevaar zou komen. Zijn we weer voor het lapje gehouden.

    Edit: Kzie dat de tekst is aangepast en uitgebreid ;)

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 12:03
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    @Mario: nee hoor! ik heb liever dat ze een race in Europa houden( ook nog dicht bij Barcelona= goedkope tickets) dan in Zuid Korea.
    Dus ik zeg: laat maar komen!

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 12:15
    • mario

      Posts: 7.514

      @AlYnsa: Ik zeg ook niet dat het erg is dat we niet naar Zuid-Korea gaan. Maar het bericht van een tijdje geleden, deed toch anders denken wat betreft de gereedheid van het circuit.

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 12:44
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ai ai, daar zullen een aantal mensen met represailles rekening moeten houden. Of doen we dat enkel in Noord Korea?

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 13:01
  • Tribunes nog niet klaar... Ach, wat weten ze daar nou van Formule 1, dus die blijven toch leeg. Gewoon racen met die hap! :-P

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 13:17
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Heeft Aragon wel een F1 licentie? Het is weliswaar een Tilke circuit (die hebben altijd een streepje voor bij een zekere Bernie). Als dit circuit een licentie zou hebben lijkt het me dat sommige teams het ook voor testen zouden gebruiken, maar zover ik weet is dat nog nooit gebeurt?

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 13:35
  • mario

    Posts: 7.514

    Designed by Herman Tilke, one of the worlds most important track designers with the help of the F1 pilot Pedro de la Rosa, the technical consultant for the complex.

    The circuit is 5,345 m long and 12-15 m wide.
    It covers an area of 1,320m2 and has a main straight 1,726m long, which makes it an international benchmark for holding aerodynamic trials.

    Hier een simulatorfilmpje van het circuit:
    www.motorlandaragon.com/indexVelocidad.aspx

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 15:26
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar WAAROM moet de F1 dan ook naar Zuid Korea? Jah, ze hebben een aardige automotive industrie, maar die hebben zich maar heel zelden aan een vorm van proffesionele autosport gewaagd. Ga daar naar toe waar de fans die je willen bezoeken je kunnen bereiken. Misschien wat voorbarig, maar ze zullen daar toch geen volgepakte tribunes verwachten?? Breng de F1 terug naar de fans!

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 16:16
    • mario

      Posts: 7.514

      KIA F1
      F1 Team Deawoo
      Hyundai GP

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 17:09
  • Hou toch ens op 2 Spaanse circuitos zijn al genoeg laat staan 3 zullen we dan maar de Formule 1 omdopen tot Campeonato de coches españoles.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 16:46
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Ik geloof er niets van! Met Abu Dhabi is was het net zo. Ten eerste moet eerst nog bevestigd worden dat Korea niet doorgaat en dan pas moet de ticketverkoop starten... De meesten zijn dan al naar Barcelona en Valencia geweest, dus komt er geen kat naar dat ander circuit. Puur speculatie.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 18:14
  • Er was een gerucht dat ze achter lagen op het schema. Niet dat ze te laat zouden zijn voor de race.

    Als Charlie Whiting nou zegt dat het op schema ligt dan zal dat toch gewoon wel? Maar goed over 6 a 7 weken zal hij wel definitief kunnen zien of het door kan gaan of niet.

    Vooralsnog zullen we wel elke maand een bericht blijven houden dat het wellicht niet af is maar dat alles op schema ligt.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 20:15
  • Doe dan toch Portimao...

    • + 0