Rosberg: "Blij met pole en ongelooflijk al die fans langs het circuit te zien"

Zoals verwacht pakte Nico Rosberg, zonder de concurrentie van Lewis Hamilton, pole position op Spa-Francorchamps. De Duitser was echter niet minder blij: "Ik ben erg blij hier op pole te staan, we hebben tot nu toe niet het makkelijkste weekend gehad. We gingen niet met het allergrootste vertrouwen richting de kwalificatie, aangezien we vanochtend problemen hadden om een goede kwalificatieronde neer te zetten."

"De hoge temperaturen zijn we niet gewend in België en de banden hebben het hierdoor zeer zwaar te verduren. Het is ook mooi om te zien dat Max als enige in de top 5 met de superzachte banden start, dat verschil in strategie gaat een mooie race opleveren. Het is geweldig om al die Nederlanders langs het circuit te zien, die natuurlijk vooral komen om Max aan te moedigen, maar dat geeft een mooie sfeer."

BeaR

Posts: 1.695

Als dat weer gebeurt betreft het geen race fans, maar dom tokkie volk en wannabee's die niets van racen begrijpen.

  • 8
  • 27 aug 2016 - 17:31

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Mooi dat Rosberg het mooi vindt. Sportief!

    • + 7
    • 27 aug 2016 - 15:46
  • Iemand die mij een goede reden kan geven waarom het verstandig is om op de zachtste band te starten? Denk dat de band in de race nog geen 6 ronden mee zullen gaan

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 15:48
    • Awesome

      Posts: 229

      Volgens de verwachting zou het morgen wat koeler moeten zijn, dus gaat die band waarschijnlijk ook langer mee.

      • + 2
      • 27 aug 2016 - 16:15
    • Hij kan dan mss wel uit de ellende blijven en iedereen moet een keer naar de -niet zachte / rode- band

      • + 2
      • 27 aug 2016 - 16:30
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Ik begreep dat dit de keuze van Max was, vanmorgen in briefing, RB wilde verschil in strategie tussen beide rijders. Rijden ze elkaar ook niet in de weg.
      Wordt inderdaad minder warm morgen (kleine kans op regen). Misschien nog medium?
      Al duurde het lang voor ze op temperatuur waren.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 17:24
    • @Vaxmerstappen: sky had het erover dat met de huidige temperaturen de banden maar 2 a 3 ronden meegaan. Maar inderdaad zoals al gezegd wordt morgen is het iets koeler.

      @Bear: het was inderdaad de keuze van Max. Er werd door Horner niet gezegd dat RB verschillende strategien wide, vanochtend bij de briefing hadden beide rijders samen met hun 'engineers' hun eigen besluit mogen maken, die van Max denken dat dit de betere keuze was.

      Als klap op de vuurpijl, wellicht gaat het morgen vanaf de start idd wat regenen. Dus mocht het regenen net na de start, dan zijn die zachte banden opeens geniaal.

      • + 1
      • 27 aug 2016 - 17:40
    • Belangrijk is wel dat Max meteen de leiding pakt. Dat is de enige manier om optimaal van deze keuze te profiteren volgens mij.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 17:55
    • MadMax2.0

      Posts: 633

      Klein voordeel is wel dat Max nog 2 nieuwe setjes softs heeft waar ric en rosberg nog maar 1 en 1 gebruikte hebben weliswaar maar 3 ronden op gereden maar toch de set sofst waar de rest op start gaan weer minder lang mee omdat ze gebruikt zijn en er met vollere tank word gereden Max zijn eerste stint op nieuwe sofst weer langer kunnen rijden........koffiedik kijken maar als er geen gekke dingen gebeuren kun je pas richting 10 ronden voor het einde echt zeggen waar iedereen zal gaan finishen........

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 22:21
    • Komt goed! Max ligt in ronde 15 op kop.
      Na zijn eerste stint 6/7 ronden supersoft, komt hij terug op plaats 8.
      Na 14 ronden gaat de top 5 om nieuwe banden.
      Max in ronde 15 op kop.
      Zo, dat is eruit!

      • + 1
      • 27 aug 2016 - 23:19
    • AUDI_F1

      Posts: 3.888

      Ik denk dat Max morgen de ss-s-m of de ss-s-s strategie heeft, en met een 2 stopper de race uit gaat rijden. de rest zal waarschijnlijk de ss band niet willen gebruiken dus een s-s-m strategie hebben. Maar 1 ding is zeker, na de race weten we het allemaal.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 23:33
    • Ik hoop alleen maar er geen fratsen worden uitgehaald door Rosberg in bocht 1.
      Daarna is alles mogelijk.

      • + 0
      • 28 aug 2016 - 00:02
  • Pusto

    Posts: 138

    Moegen schijnt het een graad of 10 koeler te zijn. Dat scheelt weer in deg. Ik heb zon vermoeden dat wij buitenstaanders iets over het hoofd zien. Horner kan dan wel roepen dat Max en zijn engineers dit hebben besloten, maar je kan mij niet wijs maken dat daar niet scherp naar gekeken wordt door de bobo's.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 15:57
    • Ik denk zelf dat als het morgen droog is het helemaal verkeerd uitpakt voor Max.
      Volle tank, op supersoft waarmee je de quali al gereden hebt, kan volgens mij niet goed gaan. Hij moet dan snel wisselen en komt in het verkeer terecht.
      Regent het echter, dan was het een goede zet!

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 19:37
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Dat vind ik dan weer netjes van Nico.

    • + 2
    • 27 aug 2016 - 15:59
  • dizzy

    Posts: 1.466

    Nico bezig met goodwill kweken. Hij was natuurlijk na Hockenheim bang om hier uitgefloten te worden.

    • + 3
    • 27 aug 2016 - 16:08
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Als dat weer gebeurt betreft het geen race fans, maar dom tokkie volk en wannabee's die niets van racen begrijpen.

      • + 8
      • 27 aug 2016 - 17:31
  • Natuurlijk. Ik hoop dat Max wint. Maar mocht hij het niet zijn dan ben ik voor Rosberg. En Hamilton mag da uitvallen van me. Hoe spannender het kampioenschap hoe beter.

    • + 1
    • 27 aug 2016 - 16:27
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Nee, dan ben ik altijd en eeuwig voor Ferrari, wie er ook in zit....

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 17:36
    • Shrek

      Posts: 566

      @ Gompie Lekker overzichtelijk!
      Dat soort fans heeft Feijenoord geloof ik ook in ruime mate .. :-)

      • + 2
      • 27 aug 2016 - 18:21
  • En het wordt morgen minder warm, zou Max de kans zien weg te lopen?

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 16:29

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (40)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar