user icon

Yamamoto: "Ik dank mijn racestoeltje aan prestaties, niet aan geld"

  • Gepubliceerd op 30 jul 2010 16:29
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra
Sakon Yamamoto mag dit weekend in Hongarije al zijn derde race namens Hispania Racing van dit seizoen afwerken. De Japanner begon als testrijder, maar verving op Silverstone Bruno Senna en in Duitsland nam hij het stoeltje van Karun Chandhok, in wiens auto hij op de Hungaroring opnieuw zit, over.

Yamamoto weerspreekt dat hij dat te danken heeft aan het sponsorbudget dat hij meebrengt. “Ik heb gehoord dat het team per race gaat bekijken welke van de vier coureurs mag racen. Dat doen ze op basis van prestaties. In Silverstone en Hockenheim heb ik het goed gedaan, dus krijg ik nu wederom een kans. Daar ben ik blij mee en ik waardeer het zeer. Ik zal zoals altijd mijn best doen en alles geven. Als ik het goed doe en een sterk resultaat neerzet, dan ben ik positief gestemd dat ik mijn racezitje hou. Ik dank mijn racestoeltje niet aan sponsorgeld, maar aan mijn prestaties op het circuit.”

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ach ja zolang hij daar zelf in gelooft.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 16:33
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Beetje zelf kennis is hier wel op zijn plaats...
      :D:D

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 22:32
  • Hahaha! Hij heeft naast een dikke portemonee in ieder geval gevoel voor humor.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 16:42
    • Hij heeft inderdaad wel humor. Tijdens de start had hij de pit lane sped limiter erop en uiteindelijk viel hij uit omdat hij de motor zelfs uitgeschakeld had.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 17:25
  • Geweldig verhaal, zie hem dan ook volgend jaar zeker voor een top team rijden... hahahaha, prestaties op de baan,hahaha

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 16:48
  • Tja......Meer kan ik hier niet op zeggen. (zou hij zelf geloven wat hij zegt)

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 16:51
  • Kolles is de man die alleen maar aan geld denkt en niet aan de coureur, altijd zo geweest en dat zal niet anders worden. Maar denk jij maar dat het aan jou kwaliteiten ligt, komt het allemaal goed.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 17:07
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Als Kolles niet aan het geld zou denken, en dat doen overigens alle teambazen hoor, dan zou het team al lang en breed zijn opgedoekt. Of dat beter zou zijn voor de F-1? Ik denk het wel, er staan nu toch een paar teams die los van het rijdende chicane zijn niets toevoegen aan het startveld.

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 08:33
  • rchorus

    Posts: 880

    Ghehe .. en toch zit HIJ in de auto en niet een stel gefrustreerde F1-volgers. ^^

    Toch vind ik dat hij het niet slecht doet. Vandaag zat hij al op de pace van Senna in FP2.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 17:35
    • Ricardo wat is dit nu weer voor een domme opmerking, we zijn Nederlanders en de beste stuurlui staan aan wal etc etc.

      Ben geen gefrustreerde F1-volger maar dit soort opmerking slaan gewoon nergens op.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 19:13
  • Beamer

    Posts: 1.087

    Haha, die is goed!!!!

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 17:41
  • op basis van prestaties??? wat heeft Yamamoto opeens gepresteerd dat chandhok aan de kant word gezet dan ?

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 18:06
    • ik weet het niet.. raar verhaal.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 18:09
    • Als ik 10 miljoen euro neerleg, dan weet ik zeker dat ik race in Hongarije! (buiten dat ik geen racelicentie enzo heb om) Die boef van een Kolles doet alles om het geld.

      Chandhok vond ik het veel beter doen dan die Yamamoto...

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 18:39
  • hoongelach...@Ricardo uit Geleen...Heeft niets met frustraties te maken hoor, deze coureur heeft nooit anders gedaan dan zichzelf ingekocht en een indrukwekkend c.v. heeft hij niet, dus...

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 18:11
    • rchorus

      Posts: 880

      @NathieF1.. tsja, zo ken ik er nog een. Hoe heet hij ook alweer? Bruno Senna? Oh nee, die teert alleen op zijn oom\'s naam en geld van Embratel. Wie was het dan? Ohja, Karun Chandhok!

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 18:21
    • Ik dacht dat Senna in de gp2 vice-kampioen werd na Hamilton? En ik dacht ook dat hij tot halverwege dat seizoen het WK leide. Das toch niet bepaald iets om je om te schamen lijkt mij.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 21:14
    • @Mr Marly

      Nou dat was verkeerd gedacht. Nelson Piquet Jr. was 2e in het kampioenschap GP2 in 2006 na Hamilton.

      Bruno Senna werd runner up in 2008 na Giorgio Pantano.

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 22:14
    • pfff ja stom ban me heb ff de 2 door mekaar gehaald, bedankt voor de verbetering!

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 12:08
    • Ermm... nee ik wil geen Ban maar die B moet een V zijn :D

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 12:08
  • NickG

    Posts: 4

    \"In Silverstone en Hockenheim heb ik het goed gedaan\" in silverstone laatste en in hockenheim uitgevallen? snel tevreden...

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 19:15
    • Anthony Davidson (commentator voor de BBC) beweerde op zijn Twitter pagina dat Yamamoto per ongeluk zijn motor uitschakelde:

      Tweet

      • + 0
      • 30 jul 2010 - 22:55
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Och, als ik een rondje in een F1 zou mogen rijden zou ik ook tevreden zijn. ;)

      • + 0
      • 31 jul 2010 - 00:38
  • Geldelijke prestaties?

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 22:46
  • Newspaz

    Posts: 27

    Hij doelt natuurlijk op de belabberde prestaties van Senna en Chandok. Anders snap ik het ook niet ;-).

    • + 0
    • 31 jul 2010 - 01:20
  • De geschiedenis heeft ons geleerd dat Japanners altijd goudeerlijk zijn,...reeds...

    • + 0
    • 31 jul 2010 - 01:38
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Als het geld op is, zit het er helaas voor hem ook weer op. :)

    • + 0
    • 31 jul 2010 - 11:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar