user icon

Vettel: "Gele vlag kostte ons top drie klassering"

  • Gepubliceerd op 23 jul 2016 16:19
  • comments 17
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Ferrari-coureur Sebastian Vettel verliep de kwalificatie niet geheel naar wens. De viervoudig wereldkampioen kende zijn momentjes in de laatste bocht en leek in zijn laatste rondje op weg naar een plek in de top drie. Uiteindelijk werd het een vijfde plaats. Vettel is lichtelijk teleurgesteld omdat hij volgens eigen zeggen werd opgehouden door McLaren-coureur Jenson Button.

"In mijn laatste rondje was ik erg snel onderweg, tot ik de gele vlag tegenkwam. Ik wilde daarna weer het gas op gaan, maar toen kwam ik een slapende Jenson Button tegen. Dat kostte me zoveel tijd, het had geen nut meer om de pushen in de laatste bocht. De vijfde plaats is niet slecht, maar we hadden op meer gehoopt", aldus Vettel na afloop van de kwalificatie.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Die man met de vlag dan ook maar ontslaan?

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 16:24
    • Boy Hayje

      Posts: 124

      Ferrari chiude tutti voi

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 17:16
  • F1FAN76

    Posts: 663

    Er waren er meer die last hadden van die gele vlag.

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 16:26
  • Samsonait

    Posts: 585

    In p3 tijdens de Kwali simmulaties lieten ze het ook niet zien. Waarom dan nu wel? achteraf de gele vlaggen de schult geven vind ik zwak imo.

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 16:28
  • Ik weet dat het raar klinkt.. maar ik vind Alonso zijn spin erg verdacht, ik heb nog nooit iemand die bocht zo zien insturen en hij gaat midden in de bocht, apex missend, nog vol gas geven ook, terwijl Mclaren op p7 en p8 staat. Ik vind het verdacht.

    Ik heb de herhaling 2x gezien, dit zie je normaal alleen op evenementen.

    • + 1
    • 23 jul 2016 - 16:29
    • Zag je Flavio niet rennen dan?

      • + 2
      • 23 jul 2016 - 16:33
    • Nee, uit jou pen klinkt het niet raar. Hopelijk krijgt Alonso een gridpenalty :(

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 16:53
    • Kevin

      Posts: 5.004

      Haha, ja tuurlijk. Alonso spint om P7 te behouden, terwijl hij bezig is met een rondje dat hem op de voorlopig 5e plek zet.

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 17:13
    • @Kevin

      Aan een voorlopige tijd heb je niets ;) Misschien dat hij een foutje maakte in bijv. de chicane, realiseerde dat ie zou terug vallen en de auto in een spin gooide.

      IK vond het iig geen "natuurlijk" moment, ik zeg dit niet omdat dit misschien Vettel wat plaatsen gekost heeft.. dat is gewoon zijn eigen fout. Ik zou graag Alonso zijn hele ronde terug zien, mischien dat Flavio idd wel in die bocht stond @AlonsoFan hehehe

      • + 1
      • 23 jul 2016 - 19:27
    • Kevin

      Posts: 5.004

      Als ik er zo nog eens even over nadenk en het moment zie, zou het wel mogelijk kunnen zijn ja. Met Alonso is niets uitgesloten.

      • + 0
      • 24 jul 2016 - 00:55
  • PD130

    Posts: 115

    Wat zaten ze er in de kwalificatie weer naast bij Ferrari. Met name Q2: Als eerste onder de vlag door met nota bene beide auto's. Je moet toch beter weten met een opdrogende baan, zeker met de asfalt temperaturen vandaag op de Hungaroring!

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 19:17
    • Dat bedoelde ik dus ook @KEVIN, mis dat wel een beetje haha.

      • + 0
      • 24 jul 2016 - 04:43
  • wibi

    Posts: 4.514

    Vet heeft het over "ons" ...het team dus. Daar kan Horner nog wat van leren !

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 19:18
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ja die Horner...echt een sukkel, nog nooit zo'n slechte teambaas gezien. ;-)

      • + 3
      • 23 jul 2016 - 19:56
    • Ik vind zelf Horner de beste teambaas op de grid, Vettel heeft het daar geleerd dus het zal wel goed zitten met het "ons" gevoel van Horner.

      • + 1
      • 23 jul 2016 - 23:43
    • @SEBVETTEL1: Ik kan toch echt niet zeggen dat ik Horner zo'n geweldige teambaas vind. RedBull is niet zo sterk in de tactiek. In de kwalificatie heb ik nog al eens zo mijn twijfels of Ricciardo en Verstappen wel op het juiste moment de baan op worden gestuurd, en de pitstopstrategie van RedBull is ook niet altijd erg overtuigend.

      • + 1
      • 24 jul 2016 - 00:01
    • Kevin

      Posts: 5.004

      Red Bull staat erom bekend auto's zo laat mogelijk aan het rondje te laten beginnen om zo gebruik te maken van de beste condities op de baan. Met Vettel was dat niet anders, die begon onderhand wekelijks aan zijn laatste ronde van de zaterdag met nog een paar tellen op de klok. Zeker vandaag viel met zo'n strategie veel te winnen. Als Verstappen dan alsnog ruimte gaat creëren met de wetenschap dat het krap is qua tijd, is dat zijn fout.

      • + 2
      • 24 jul 2016 - 01:01

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar