Vettel erg blij met eerste pole position op thuiscircuit
- Gepubliceerd op 24 jul 2010 16:15
-
21
- Door: Robin Smeets
"Ik ben extreem blij met mijn eerste pole position op eigen bodem", vertelde Vettel. "Het was een erg spannende kwalificatie en ik wist dat ik in Q3 maar één run had om een goede ronde te rijden. Ik pushte wat hard en dan ga je makkelijk over de limiet met je banden. Het was nog niet 100% perfect, maar uiteindelijk was het genoeg om nét de pole te pakken."
"Onze auto is erg sterk hier en meestal hebben we ook in de race een goede snelheid. Fernando was de hele kwalificatie echter ook erg sterk en Ferrari ziet er over het algemeen ook erg goed uit. Morgen zal het moeten gebeuren, want na vandaag krijg je niks. Ik ga nu alleen met een goed gevoel naar bed."
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 15.285
Filsteerd dan maar he...
Posts: 10.412
netjes gedaan idd,
Posts: 2.635
Ik vind het wel een beetje onnozel dat ie in de persconferentie nog beweert dat ie enkele keren miss nog sneller had gekund ......ach ja dat hoort bij dat vingertje wat ie altijd toont zeker???
Als ie beweerd sneller gekund te hebben dan zal ie morgen dus wegrijden van Alonso ........NOT DUS.
Ben nieuwsgierig naar morgen ...kan niet wachten.
Posts: 1.745
Wat is daar onnozel aan? Denk dat hij beter weet of hij sneller had kunnen gaan, dan jij.
Alonso had hoogst waarschijnlijk ook sneller kunnen gaan...
Posts: 2.635
Dit buiten beschouwing heeft ie het weer netjes voor mekaar ook al is het maar 2 /1000 .........best even vermelden voordat ik een meute Vettelfans over me krijg. LOL
Posts: 1.966
Goed gedaan, al had ik het Alonso en Ferrari meer gegund (want zij hebben sinds 2008 geen pole meer gehad...).
Posts: 15.285
En dan zijn ze een beetje zielig dus??? ;)
Ik vind het wel netjes van Ferrari dat ze toch zo\'n stap hebben gemaakt, dat had ik een paar races geleden niet meer verwacht. Of ze nog kans op het WK maken, dat betwijfel ik. Tuurlijk kan het, maar bij RB en McLaren blijven ze ook doorontwikkelen. De updates bij McLaren hebben nog niet het gewenste resultaat, maar misschien is dat volgende race wel het geval.
Posts: 1.745
Swearengen is ook erg blij!
Posts: 15.285
Geniet van je blije avond dan maar he.... ;)
Posts: 1.745
Dankje, zal ik zeker doen.
Maar goed, het is en blijft zaterdag, kan morgen echt van alles gebeuren. Dat maakt het ook zo leuk denk ik.
Posts: 73
Alonso start aan de binnenkant en heeft zijn Ferrari morgen al voor Vettel voor de eerste bocht.. let maar op!!
Mijn andere held Schumacher zal ook veel plaatsen goed gaan maken bij de start..
Ik heb er helemaal zin in..
--
En mocht ik morgen ongelijk hebben, dan zal ik dat ook eerlijk toegeven, maar vooralsnog geloof ik er helemaal in.. Vanaf nu gaat het alleen nog maar tussen Ferrari en Red Bull.. de Mclaren is verleden tijd.. en heeft slechts in het begin van het seizoen wat geluk gehad.. goed voor de PR meer niet.. nu mogen ze hun rondjes gaan rijden achter de Ferrari\'s en Red Bulls..
Posts: 1.745
Alonso start toch van de vuile kant?
Ik denk dat je bij bocht één beter aan de buitenkant kunt zitten aangezien er daar ook een uitloopstrook is.
Posts: 73
Webber starte vorige race ook aan de binnenzijde/vuile kant.. en zat bij bocht 1 er al naast..
Het enige is dat Alonso wel een goede start dient te hebben.. en dat kan nog wel een gevoelig punt worden, maar ik heb er vertrouwen in.. Massa is er ook nog op plek 3 dus Vettel zal goed in zijn spiegels moeten kijken bij de start! En als Vettel de uitloop strook is op gedrukt, dan kan hij weer achter aansluiten op plek 3 of 4.
Posts: 15.285
@ Swearengen: Helemaal met je eens. En ik denk (en hoop natuurlijk ook) dat het morgen, zeker in het begin, er leuk en spannend wordt. Alonso zal meteen voorbij Vettel willen komen, die dat natuurlijk kosten wat het kost wil voorkomen. Massa vind ik op dit moment moeilijk in te schatten omdat je nog niet veel goeds gezien hebt van \'m dit seizoen. Webber is natuurlijk niet blij dat ie maar van de 4de plek mag starten, kun je dus ook wat van verwachten. Button zal denk ik niet teveel risico nemen (zo is hij niet echt). En Hamilton, die is ook niet blij en zal denk ik ook nog wel wat risico\'s nemen.
Ik zal er niet raar van op staan te kijken als er morgen meteen al een paar van de toppers uitliggen, al hoop ik het natuurlijk niet. Laten ze maar een hele race met elkaar vechten :)
Posts: 15.285
Hoe kom je in godsnaam aan je naam Swearengen??? :)
Posts: 1.745
@Mario
Ben het ook helemaal met jou verhaal eens. Gaat heel leuk worden bij de start morgen.
Swearengen is een personage uit de HBO serie Deadwood. www.imdb.com/title/tt0348914/
Echt een aanrader die serie. Vind de serie zelfs beter dan Lost, The Sopranos, Prison Break en 24.
Posts: 15.285
De naam van die serie komt me wel bekent voor. Ik zal het eens gaan opzoeken. Thnx voor de tip, de andere series die je opnoemt vond ik ook goed, dus kan mij Deadwood denk ik ook wel bekoren :)
Posts: 85
Tja, hij flikt het altijd maar weer die Vettel op het laatste moment. Hier is de man ook gewoon sterk in.
Ik denk echter wel dat hij morgen moet gaan rijden als een dolle om de rest voor te blijven...
Posts: 46
alonso en massa rijden hem zoek
Posts: 439
De racepace is hier net nog iets belangrijker omdat het een circuit is waar je makkelijk kan inhalen.
Posts: 302
@pepep-toettoet Of achteraan hihi.