user icon

Grid penalty voor Vettel na versnellingsbakwissel

  • Gepubliceerd op 01 jul 2016 08:15
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-coureur Sebastian Vettel begint in Oostenrijk al met een achterstand. De Duitser heeft vijf plaatsen straf gekregen voor een versnellingsbakwissel. Na de kwalificatie op de Red Bull Ring zal de wedstrijdleiding hem vijf plekken terug zetten.

Ferrari heeft metaaldeeltjes in de oude versnellingsbak van Vettel aangetroffen en het zekere voor het onzekere genomen door de bak te vervangen. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat het de viervoudig wereldkampioen overkomt. In Rusland incasseerde de Duitser ook al een grid penalty na een bakwissel.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Brandon

    Posts: 389

    Snap niet waarom ze voor een versnellingsbak niet ook een limiet hebben gezey van 5 vrije exemplaren per jaar.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 08:19
    • De regels zijn zoals ze zijn, hopelijk schuift RB hierdoor een plekje op.....:-)

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 08:27
    • neor2

      Posts: 1.524

      Een regelboekje korter dan 500 pagina's is niet uitdagend genoeg toch? :).

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 08:40
    • tja, ik weet het; de regels zijn zoals ze zijn en voor iedereen gelijk bla bla, ik krijg er toch altijd weer een rare smaak van in mn mond als ik dit nieuws lees
      kan positief uitpakken voor MV, dat dan weer wel....

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 09:12
    • @JEAN ALESI, pepermuntje?

      • + 1
      • 1 jul 2016 - 10:54
    • Ik vind het waardeloos deze regel.

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 11:27
  • King Rat

    Posts: 12

    Aangezien ik Vettel zich niet bij de eerste 2 zie kwalificeren, en Max wel in de top8, zou het dus gunstig uitpakken. Dat zegt mijn glazenbol althans.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 08:30
    • Vettel splijt de RBR's vaak, maar dat gaat op de grid dus niet gebeuren! Ricciardo P3, Verstappen P4!

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 09:11
  • Matn

    Posts: 952

    Ik denk dat de RBR ring RB een stukje beter ligt dan Canada, met hopelijk de bandenproblemen de baas zie ik RBR wel top 6 kwalificeren.

    Met Vettel 5 plekken terug geeft dat wat ruimte voorin.

    Voor de race gok ik ook op top 6 met voorzichtig uitzicht naar een podiumplek voor één van de beide RBR rijders.

    In julie noogmaals een podium voor Verstappen zou mogelijk moeten zijn.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 08:50
    • robertos

      Posts: 558

      ik zou de resultaten uit het verleden er eens bijpakken en dat podium met fotoshop bewerken.
      off topic begrijp ik werkelijk niet waarom mateschnitz het circuit nog sneller wil maken, je thuiscircuit en je eigen team nog kanslozer maken

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 10:14
  • Dale U

    Posts: 1.089

    Kimi is over het algemeen niet zo snel in de kwali, dus beide RB voor de Ferrari's op de startgrid.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 09:14
  • Vorig jaar was tamelijk dramatische voor RB , was Max STR zelfs de beste van de happy family... Ik zie niet dat ze zoveel beter zijn geworden dat ze nu op t podium komen , realistische gezien een p 5 ,,, 6 zou erg mooi zijn, niet vergeten, vorig jaar werden ze op een rondje gereden.... Als Vettel op p8 terecht komt na de quali en grid penalty rijd hij nog wel naar P3 ....

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 09:14
    • RB is wel stuk sterker dan vorig jaar hoor...Ik vind het heel moeilijk inschatten bij dit circuit...

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 09:31
  • danny1977

    Posts: 297

    Zo dat is weer een lekker begin voor ferrari dit weekend....

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 09:22
  • Weer een stap dichterbij de wereldtitel voor Ferrari... NOT! :-(

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 10:19
    • Niet zo negatief doen hoor, Vettel schijnt heel goed te kunnen starten.

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 10:47
  • Slecht begin van Sebs weekend. Maar als hij weer een goede start heeft, is een podiumplekkie nog wel mogelijk.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 12:43
    • louc_

      Posts: 2.285

      Hoger dan P3 word toch moeilijk in normale omstandigheden dus dat word geen probleem.

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 12:50
  • Daar gaat dus de enige kans op een niet-Mercedes overwinning.

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 12:49
    • Wat dacht je van regen? Dat geeft de Red Bulls een realistische kans.

      • + 0
      • 1 jul 2016 - 13:52
  • Heitinga

    Posts: 379

    Jammer voor Vettel, hoop toch wel dat Ferrari de boel op orde krijgt. Die schuiver van hem leek ook uit het niets te komen, misschien ook een foutje in de bak?
    Aan de andere kant, 8 versnellingen PLUS een achteruit in zo'n Italiaans klein bakje proppen en er dan 800 pk op loslaten kan ook niet goedgaan natuurlijk.

    Gr.
    Wim

    • + 0
    • 1 jul 2016 - 17:40

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar