user icon

Honda ligt op schema: "Zege binnen twee jaar"

  • Gepubliceerd op 27 jun 2016 12:45
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Honda ligt volgens eigen zeggen op schema met het Formule 1-project. De Japanse autofabrikant keerde vorig jaar als exclusieve motorenpartner van McLaren terug in de koningsklasse van de autosport. Een doorslaand succes is het nog niet. In 2015 ging het van geen meter en dit jaar gaat het slechts marginaal beter.

Toch is Honda optimistisch over de toekomst. "We zijn verre van tevreden, maar onze resultaten dit seizoen zijn redelijk als je kijkt naar waar we vandaan komen", begint Yusuke Hasegawa tegenover Auto Motor und Sport. "Ja, we liggen aardig op schema. We zijn vol vertrouwen over een eerste podiumplek en een eerste zege binnen twee jaar."

Dat gaat dit jaar waarschijnlijk nog niet gebeuren, of het moet een keer heel raar lopen. "Alleen met een flinke dosis geluk eindigen we dit seizoen al op het podium. Het doel voor de rest van dit jaar is om regelmatig in de punten te finishen", aldus Hasegawa.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Dp1998

    Posts: 994

    als volgend jaar de nieuwe regels van kracht zijn kan ieder team opnieuw winnen en dus ook honda.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 12:48
    • Als ze eindelijk een goeie PU bouwen.

      En dan nog, Honda's partner is McLaren. Da's al 15 jaar 'net niet'.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 13:48
    • Rimmer

      Posts: 8.443

      Is de titel van Lewis in 2008 alweer 15 jaar geleden! Jeetje wat vliegt de tijd toch

      • + 5
      • 27 jun 2016 - 13:59
    • @Rimmer. Je hebt gelijk, toen eens een keer 'net wel'...

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 16:38
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Sorry hoor, maar McLaren heeft in de afgelopen 15 jaar geweldige auto's gebouwd. Ik snap die haat booit zo, maar blijkaar is een kampioenschap tussen twee teams veel leuker dan 4 of 5.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 19:39
  • Kevin

    Posts: 4.932

    "We liggen aardig op schema". Volgens mij was het schema bij aankondiging van de samenwerking met McLaren een wereldtitel binnen 3 jaar. Niet een overwinning binnen 4..

    • + 2
    • 27 jun 2016 - 12:54
  • Tja, eerst zien en dan maar geloven. Feit is dat Honda en ook zeker McLaren van erg ver moeten komen en dat zie ik niet zomaar veranderen aangezien de overig teams ook niet stil zitten.
    Hopelijk helpen de reglementswijzigingen mee om het een en ander wat te versnellen.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 12:57
  • PKracing

    Posts: 805

    Pff wat een grapjassen. Had die motor aan RedBull geleverd en ze hadden er eerder een wedstrijd mee gewonnen.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 13:13
    • Shrek

      Posts: 506

      Lol. ... waarschijnlijk de wedstrijd voor snelste pitstop....

      • + 1
      • 27 jun 2016 - 13:26
  • Naldor

    Posts: 730

    Alonso vertelde ons gister nog dat jullie de grootste kans hadden om mercedes te verslaan... Wat willen jullie nu daar bij mclaren/honda?

    • + 1
    • 27 jun 2016 - 13:13
  • Totalia

    Posts: 908

    Honda moet gewoon om meters te maken in alle opzichten gewoon een tweede team motoren gaan leveren, Sauber of Manor

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 13:15
    • Kan niet, Ron Dennis is veel te bang dat Sauber of Manor met de Honda motor het hoofdteam (McLaren) voorbij rijdt en dat terwijl ze de McLaren zelf tot een van de, zo niet beste, auto van het veld rekenen.

      • + 1
      • 27 jun 2016 - 13:19
  • mooi he, ik hoor deze geluiden van renault, honda, ferrari, etc.. maar de vraag is: wie ow wie heeft gelijk? Waarschijnlijk niet degenen die het hardste roepen, die zijn daar te druk mee en hebben minder tijd voor het bouwen van een goede auto. Bij Ferrari ook, die roepen de hele tijd dat ze dit jaar de wereldtitel kunne gaan winnen en feit blijft: ze komen geen stap dichterbij Mercedes (vooruit heel klein stapje dan). Ik hou zelf niet zo van dit soort uitspraken. Gewoon laten zien op de weg en niet teveel beloven!

    • + 1
    • 27 jun 2016 - 13:23
  • Honda zij dat zei bij hun herintreden dat ze binnen 2 jaar mee zouden doen om de prijzen. Dus begin 2017. Nu zeggen dus weer 2 jaar erbij....De vorige baas van Honda zei dat het doel was om in de eerste jaar races te winnen en in 2016 vol te gaan voor het kampioenschap....

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:14
  • paddock

    Posts: 43

    Als onze Stoffel er in zit komt dat dik in orde !!!!!

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 14:51
  • Als je je schema dagelijks aanpast, zal je wel op schema liggen ja ... tot ze zich terugtrekken uit de koningsklasse, en dat zie ik volgend seizoen zo maar gebeuren... 't is niks en het wordt niks __

    • + 1
    • 27 jun 2016 - 15:38
  • Ik zou graag dat schema van MC Laren eens willen inzien.

    Denk niet dat ze volgend seizoen meedoen voor een titel.

    • + 0
    • 27 jun 2016 - 16:53
    • Google even op de lokale bikerboys in Laren. Zal vast wel een agenda online staan.

      • + 1
      • 27 jun 2016 - 17:45
    • Sorry pietje, ik bedoelde natuurlijk Mek Lerren. Voutje bedankt, kan ik effe vangen?

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 22:08
    • Dan verkoop je toch gewoon de boot? :-)

      • + 0
      • 28 jun 2016 - 08:54
  • "Dit jaar gaat het slechts marginaal beter." Als je puur naar de punten kijkt is dit onzin. Met een groter deelnemersveld zit McLaren nu al op 24 punten. Dat is slechts drie minder dan vorig jaar in een heel jaar.

    • + 1
    • 27 jun 2016 - 19:45
    • Pas op 3 punten meer dus... Ambities van dat team zijn gewoon (te) hoog geweest en daardoor niet realistisch. Ze gaven toch aan in het tweede jaar een paar keer podium te kunnen pakken?
      Ik vraag me af waarom McLaren zo bang is om een Honda in een andere wagen te zien functioneren.... Zou die motor dan zo goed zijn en de auto minder, of het perspectief dat (ambitieus) ze geboden is en misschien toch haalbaar zal zijn? Een Honda die straks pakweg 40 Pk meer heeft en nog potentie ;-)

      Gewoon lekker die Honda ook in een andere F1 bolide laten plaatsen.

      • + 0
      • 27 jun 2016 - 23:30

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar