user icon

'F1 moet nadenken over opvolging Ecclestone'

  • Gepubliceerd op 14 jun 2016 14:13
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Het wordt onmogelijk om één persoon Bernie Ecclestone op te laten volgen wanneer het moment aanbreekt dat Brit moet stoppen met de Formule 1. Dat zegt voormalig Ferrari-president Luca di Montezemolo in gesprek met CNN. Ecclestone is 85 jaar en staat al vier decennia aan het roer van de koningsklasse van de autosport.

Hij wordt vaak verguisd, maar hij heeft ook veel betekend voor de Formule 1. Dat vergeet men soms wel eens, denkt Di Montezemolo. "De Formule 1 moet nadenken over de opvolging van Ecclestone. Bernie is een fantastisch persoon. Het is onmogelijk om hem één-op-één te vervangen, dat zou een fout zijn. Het is van belang om na te denken over een andere vorm van bestuur."

"Voor de Formule 1 is een driedeling van de macht goed. Je hebt de FIA die zich ontfermt over de regels en de politieke macht bezit, je hebt de teams als deelnemers en je hebt de commerciële rechtenhouder die de sport promoot en voor een zo groot mogelijk publiek zorgt. Elke vorm van overlapping is verkeerd. Bij elke afdeling moet iemand met gevoel voor de Formule 1 en voor de fans de lijnen uitzetten."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • IRBoNZi

    Posts: 159

    Hij mag er van mij lekker over nadenken, zal alleen niet te lang wachten als ik hem was. Als hij Egyptenaar was, zou hij al half ingebalsemd zijn.

    • + 1
    • 14 jun 2016 - 14:18
    • Ecclestone kennende zou hij zelfs in gemummificeerde toestand gewoon aan het roer van de f1 blijven staan

      • + 4
      • 14 jun 2016 - 14:32
    • @Jean; Misschien doet hij het dan beter. Dan zitten z'n hersenen en ingewanden in een potje.

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 14:36
    • @JeanAlesi: daar wil hij ook nog wel een sponsor voor aantrekken.....

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 15:39
    • Ingewikkeld.

      • + 1
      • 14 jun 2016 - 16:25
    • IRBoNZi

      Posts: 159

      @Jean Alesi hahahaha, funny because its true

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 16:45
  • Kush

    Posts: 202

    "En persoonlijk vind ik mezelf de beste opvolger voor Ecclestone" voegde hij er aan toe.

    • + 4
    • 14 jun 2016 - 14:20
  • Als ze daar nu pas over na gaan denken zijn ze betrekkelijk laat lijkt mij.
    Het verbaast me ook altijd dat Bernie dat zelf niet grotendeels in eigen hand genomen heeft.
    Het is een miljarden bedrijf dat gerund winst moet maken maar niet gerund moet worden als een bedrijf.
    Het zal nog niet meevallen om dat vorm te geven aangezien investeringsmaatschappijen maar één ding willen.
    Ik ben heel benieuw wat voor getouwtrek en lijkenpikkerij er uitbreekt als Bernie binnenkort niet meer wakker wordt.

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 14:21
    • Zijn superieure kwaliteiten als crisismanager zullen node gemist worden bij de crisis die uitbreekt door het wegvallen van de superieure crisismanager.....

      • + 1
      • 14 jun 2016 - 15:31
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Ook Bernie is maar een werknemer. Hij is door de aandeelhouders aangewezen, dus zijn vervanging zal ook door die aandeelhouders moeten worden gekozen. Er kan hooguit iemand worden voorgedragen. Maar Luca zal dat niet zijn. Die heeft een te bekende band met Ferrari, dat zullen de grote concurrenten van Ferrari nooit willen.

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 16:30
  • waard500

    Posts: 483

    Nu al??? Maar hij is not zo ontzettend jong..

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 14:33
    • de beste man is in de kracht van zijn leven!

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 14:44
  • Fretznet

    Posts: 266

    Dochter Ecclestone?

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 14:41
    • ja die wil ik ook wel zien bij iedere race : maar dan in catsuit op de grid bij een auto

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 15:08
    • Haha dan weet ik zeker dat we allemaal een stuk vergevingsgezinder worden. Denk ook dat ze veel voor elkaar krijgen haha. Jeetje wat een knallers.

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 22:59
  • Lijkt me een open deur van hier tot Baku.. Natuurlijk is daar al over nagedacht en waarschijnlijk al bepaald ook...

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 14:46
  • geert61

    Posts: 1.099

    oke ik zal het wel doen , ben ook goedkoper dan bernie

    • + 1
    • 14 jun 2016 - 14:47
  • Ik ben beschikbaar mochten ze nog iemand zoeken.... Iemand moet het vuile werk opknappen :)

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 15:00
  • 009

    Posts: 47

    Zijn er ook mensen hier die nog f1 2014 spelen want ik zoek het Baku circuit :)

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 15:00
    • Gibson

      Posts: 94

      Blijven zoeken!

      • + 0
      • 14 jun 2016 - 15:03
    • heel goed zelfds ! ik denk dat je hem in 2013 > 2012 > 2011 >2010 > 2009 > 2008 >2007 ook wel vind!

      • + 1
      • 14 jun 2016 - 15:11
  • pewe63

    Posts: 83

    valt niks over na te denken. ze kunnen me gewoon bellen en ik zal de boel wel overnemen.

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 15:21
  • Als anderen nu eens gaan nadenken over de vraag 'WIE' dan zal ik wel nadenken over de vraag 'WANNEER'

    Euhmmm ... Gisteren graag !

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 16:49
  • BMRacing

    Posts: 58

    Zou me niks verwonderen als je eerdaags hoort dat hij overleden is. Begrijp bernie niet dat hij in ieder geval iemand laat meelopen met hem en niet zou hem plots iets gebeuren de F1 voor een caos staat te kijken....

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 17:29
  • Mag, gezien de leeftijd van de brave man, toch hopen dat er al eerder over nagedacht is.... Het is géén groentestalletje op de Albert Cuyp maar een miljarden business.. Zou wel heel erg triest en amateuristische zijn als daar nog geen draaiboek voor is

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 20:38
  • Is Ross Brawn nog visverslaafd?

    • + 0
    • 14 jun 2016 - 22:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar