Nico Rosberg erg tevreden met podiumplaats in Engeland

Nico Rosberg kan terugkijken op een geslaagd Grand Prix-weekend in Engeland. De Duitser reed een sterke race en pakte zijn derde podiumplaats van het seizoen voor Mercedes, nadat hij als vijfde van start was gegaan.

"Ik had een erg goede start, waardoor ik voorbij ging aan Fernando Alonso. Daarna presteerde de auto de gehele race erg goed, dankzij het harde werken van het team de afgelopen weken. Verder ging ik door onze strategie voorbij aan Robert Kubica. Het is geweldig om iets terug te doen voor het team en om weer terug op het podium te staan", aldus Rosberg.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Inderdaad hele mooie race van Rosberg weer. Als de topteams falen dan is Rosberg er toch weer bij om de podiumplek dan op te pikken.

    Wellicht dat ze toch echt de auto op orde gaan krijgen bij Mercedes. Het ging hier toch een stuk beter dan voorgaande races.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 17:06
  • Mooi voor Rosberg en MercedesGP. Wie had er nou vanaf de zaterdag in Valencia gedacht dat MercedesGP eerder een podium zou gaan pakken dan Ferrari? De aankomende 4 races worden cruciaal voor Alonso als hij nog kans wilt maken om wereldkampioen te worden dit seizoen.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 17:18
  • F108

    Posts: 122

    leuk voor hem gun het ook wel

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 17:26
  • Mooi gedaan van die kneus. Alonso goed van zich afgehouden, jammer dat Button in eco-mode moest gaan rijden anders hadden we nog kunnen lachen, die twee zijn wel aan elkaar gewaagd heb ik het idee.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 18:58
  • MauritsVAe

    Posts: 48

    Goed gereden van Rosberg, maar dit lijkt me toch eerder een toevalstreffer. De concurrentie heeft het wel laten liggen vandaag.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 19:35
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Altijd wel sympathieke gast gevonden. Verdiend die podiumplek.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 19:36
  • Ik weet niet, het is beide natuurlijk gegunt en Mercedes GP heeft zich vooruit ontwikkeld. Maar of het nog goed komt, de tweede helft van het seizoen? Dat wil ik eerst nog wel eens zien op Hockenheim en de Hungaroring, daarna kan ik mijn conclusie beter trekken.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 20:01
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Het is wel een resultaat die ze bij mercedes goed kunnen gebruiken.

    • + 0
    • 11 jul 2010 - 22:43
  • Gelukkig laat Nico, in tegenstelling tot Schumacher, zich niet door iedereen om de oren rijden. Sjonge jonge, wat werd die Schumacher toch weer te kijk gezet door een aantal mensen.

    • + 0
    • 12 jul 2010 - 08:41
    • maklaren

      Posts: 58

      Voor de sc kwam was shumacher al op zo,n 40 seconden gereden,
      Het hele veld schoof in elkaar en in het laatste gedeelte van de wedstrijd stond ie weer op zo,n 40 seconden achterstand !!
      Echt super slecht , vooral als je ziet wat Rosberg deed

      • + 0
      • 12 jul 2010 - 09:41
  • Dennoow

    Posts: 962

    Rosberg heeft een goede race gereden inderdaad. Ik weet niet welke wielbasis dit was maar bij Rosberg zat de snelheid er heel goed in. ook bij de kwalificaties zat ie er lekker bij, volgens mij 5e of zo, goede start gemaakt ook. Prima race! Schumacher was nergens, wel een paar mooie gevechten geleverd met Vettel en goed Hülkenberg achter zich gehouden maar hij kon nooit echt een vuist maken. Ik ben benieuwd of dat nog goed komt. Aan zijn talent ligt het uiteraard niet, misschien is ie toch net wat minder gretig dan vroeger en - met name - dan de jonge honden. Zo\'n Rosberg wil alles uit die wagen persen voor z\'n eerste overwinning, mss dat Schumacher meer ontspannen is. Beetje het \"ach, dat komt wel een keer goed\"-idee merk ik toch vaak bij hem in interviews. Niet meer de gehaaide slinkse coureur die z\'n auto parkeert tegen de muur in Monaco om Alonso de voet dwars te zetten, maar de vriendelijke, goedlachse, relaxte coureur die zelf weinig fout doet maar gewoon \"lekker\" in de middenmoot rondrijdt. Just my 2 cents though. Ik ben geen mindreader uiteraard (die bestaan nl niet).

    • + 0
    • 12 jul 2010 - 23:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar