user icon

Akkoord over motorreglementen voor 2017 en 2018

  • Gepubliceerd op 30 apr 2016 07:53
  • comments 9
  • Door: Mathijs Carolus

De kogel is door de kerk: er is een akkoord bereikt over de motorreglementen voor de komende seizoenen. De FIA laat weten dat er akkoord is bereikt op vier sleutelpunten. Onder de vier punten is een essentieel punt: de prijzen van de motoren gaan naar beneden.Daarnaast wordt het verplicht dat de fabrikanten motoren leveren aan klantenteams.

De regels zijn officieel goedgekeurd door alle instanties en reeds opgenomen in de technische en sportieve regels voor de seizoenen 2017 en 2018. Naast de prijs is er ook akkoord bereikt over het verkleinen van de verschillen tussen de verschillende motoren, het aantal te gebruiken onderdelen per motor en er worden maatregelen genomen om het geluid te verbeteren en de motoren te versterken.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Levano

    Posts: 802

    Dus wel of geen 3 motoren per seizoen?

    • + -1
    • 30 apr 2016 - 07:55
  • Partagas

    Posts: 3

    Geen 8 cilinders dus... Jammer!

    • + 0
    • 30 apr 2016 - 08:02
    • Welkom!
      vwb het aantal cilinders, dat is toch niet zo vreselijk belangrijk? V6 is wat mij betreft prima als ze dan nog voor een beetje aantrekkelijk geluid zorgen zodat het leuk wordt een gp te bezoeken (en dat het kunstmatig is boeit me geen ...., drs is dat ook) is het mij prima.
      Verder positief dat de kosten omlaag gaan, en eraan werken om verschillen tussen krachtbronnen te reduceren.
      Al met al valt het mij nog niet tegen wat ze bereikt hebben...

      • + 0
      • 30 apr 2016 - 08:14
    • @ jean

      Het verkleinen van het verschil is geen taak voor de regelmakers maar voor de motorfabrikanten. Gisteren tijdens de vrije training was er een uitleg hoe ze het wilde bereiken. Door de turbodruk van bijvoorbeeld mercedes te reduceren. Dan wordt mercedes dus gestraft voor hun harde werk en renault en honda dus beloont voor klote werk. Dat is de wereld op zijn kop. En straks lacht red bilull weer het hardst want die domineren straks weer met hun fantastische chassis

      • + 0
      • 30 apr 2016 - 12:05
  • azzey

    Posts: 271

    Ik mis in het stuk nog het afschaffen van het token-systeem. Is ook nogal belangrijk...

    • + 0
    • 30 apr 2016 - 09:36
  • 1formule

    Posts: 134

    Waarom nog geen duidelijkheid??????

    Nu weet ik nog niet of er meer brandstof en meer toeren zitten aan te komen

    • + 0
    • 30 apr 2016 - 12:22
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    zou fijn zijn als de fia dan ook precies verteld hoe het er uit komt te zien...

    • + 0
    • 30 apr 2016 - 19:23
  • erikworld

    Posts: 927

    Niet zoveel nieuws eigenlijk. En deze motor loopt harder dan alle voorheen. Die V8 is echt verleden tijd.

    • + 0
    • 30 apr 2016 - 20:03
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Stap in de goede richting. Graag zou ik de briljante heren van de FIA nog even willen wijzen op de idioterie van het gridstaffensysteem.
    In Jip en Janneke taal: bij een kapotte motor moet je niet de rijder maar de constructeur straffen. Dus geen geen plaatsen achteruit op de grid maar constructeurspunten in aftrek. Ofwel de boete bezorgen aan het adres waar die wordt begaan.

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 17:03

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar