user icon

Film over Formule 3-duel Senna versus Brundle

  • Gepubliceerd op 28 apr 2016 12:14
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Deze week is een film over de Formule 3-dagen van Ayrton Senna en Martin Brundle verschenen. Senna en Brundle waren in de opstapklasse elkaars grootste rivalen. Senna won uiteindelijk de titel, maar hij vocht verbeten duels met Brundle uit.

Mario Muth is de maker van de film over het Brits Formule 3-seizoen 1983, waarin Senna en Brundle een epische tweestrijd uitvochten. De volledig film kost 7,49 euro en is te bestellen en te bekijken via Vimeo. Voor meer details over de film, kijk hier.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Allereerst wil ik mezelf even voorstellen!
    Ik ben dus ridertje en ben al jaren bekend met de F1, we hebben in het verleden ook een race sim site gerund en heb zelf ook actief geracet op de computer Haha.
    Ik heb ook de laatste F1 race op Zandvoort meegemaakt, weliswaar als kleine jongen.

    De reden dat ik hier een account gemaakt heb: Ik vind hier iedereen netjes met elkaar omgaan, respectvol, en niet iedereen heeft de neiging iemand te verbeteren in het Nederlandse taalgebruik, mijn taal gebruik is ook niet optimaal, helaas. Maar je kan ook niet goed in alles zijn:)

    Gaaf maar geen 7,50 waard!

    • + 5
    • 28 apr 2016 - 12:20
    • Daarom kost de film dan ook maar 7,49. ;-)

      Welkom trouwens. Zandvoort 1985 heb ik ook nog meegemaakt.
      Those were the days...

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 12:23
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Welkom!

      Je zal hier niet altijd aan de taalnazi's ontkomen maar in vergelijking tot sommige andere sites valt het hier idd nog wel mee ;-)
      Ik was nog wat te jong om Zandvoort 1985 bewust mee te kunnen maken :-P

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 12:31
    • @NBTT Dank je :)

      ja idd, toen had je nog met Studio sport kleine samenvattingen van de F1, met boord eten op schoot altijd vol spanning kijken en vooral luisteren naar het gehuil van die moteren!
      That were the days!

      Grootste gemis van de F1, het geluid. Ik weet nog goed toen ik na een tijd weer eens op het circuit Spa/ Francorchamps kwam en torenhoog kippenvel op mijn arm had van het schakelende geluid van die bakken had, net of ze met een voorhamer op aan het rossen waren!

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 12:36
    • Dank je SZIXXX!
      Nee er zitten altijd moraalridders tussen, maar ach meestal missen die wat in hun leven!
      Hopelijk komt Zandvoort ooit nog eens terug voor je.
      Ik ben daar best wel positief onder trouwens.

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 12:40
    • Over-:)

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 12:41
    • PerryB

      Posts: 183

      Welkom Ridertje

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 13:26
    • hoi Ridertje welkom! Ook namens de spaanse enclave hier ;) Stoer dat je erbij was in 1985...ben jaloers haha.

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 13:30
    • Dank je PERRYB!
      Tnx DARLOS CAINZ, en jouw tijd op Zandvoort komt nog wel!

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 14:03
    • @RIDERTJE ik ben iets minder positief (of realistisch) inzake een F1 GP op Zandvoort...ik vind het circuit meer een clubcircuit...er zal echt 50-100 miljoen euro voor nodig zijn om de hele baan en alles eromheen op te krikken naar het niveau van een supermodern F1 circuit.

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 14:37
    • Plextor

      Posts: 60

      Sorry maar Ridder is met 2 dee's...

      Riddertje dus...

      • + -1
      • 28 apr 2016 - 14:51
    • Sorry voor m'n landgenoot die niet begrijpt dat 'rider' Engels is voor rijder. Ik zweer het, niet alle belgen zijn dom.

      • + 2
      • 28 apr 2016 - 15:28
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.914

      Welkom! Mooi persoonlijk verhaal.

      Spelfouten maken op een forum waarbij nog altijd geen edit functie is lijkt mij bepaald niet storend (ook met edit functie niet bepaald storend hoor). Ik heb al zo vaak op verzenden geklikt, mijn reactie later op de dag terug gelezen en toen pas schrijffouten ontdekt. Soms ben ik in de snelheid van het typen zelfs een geheel woord vergeten. Sh!t happens, iedereen zal mijn reactie als nog wel begrijpen ;-) Daarnaast is en blijft het een forum, niet een CSE Nederlands...

      Ontopic, ik ben benieuwd naar deze docufilm. De strijd tussen Senna en Brundle in de F3 was een zeer mooie en veelzeggende strijd!

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 16:02
    • @Riddertje: Goh, dat zie ik voor het eerst, dat iemand zich netjes voorstelt op deze site (of heb ik iets gemist). Ik ben ook al jaren bekent met de F1 (volg het sinds 1975) en heb de meeste GP's sinds dien live op TV gezien (behalve dan de GP's waar ik zelf naar toe ben geweest.). Welke race sim site heb je gerund? Ik houdt mijn computer "in race conditie" zodat mijn zoon kan oefenen voor het karten in rFactor.

      En ook ik vind de film gaaf maar geen €7,49 waard.

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 16:21
    • Plextor

      Posts: 60

      @ DONSHERE

      Was dan ook maar een grapje omdat TS het al over verbetereb van taalgebruik had...

      • + 0
      • 29 apr 2016 - 08:59
    • Tnx allen!
      Ik vermaak me al best hier-:)

      @Darlos Cainz ik ben ook sceptisch hierover, maar al is er maar 1% kans, dan is er kans:)
      Voor Zandvoort en Nederland zou het erg goed zijn, gewoon een jaartje geen voetbal en er kan makkelijk een GP komen????

      • + 0
      • 29 apr 2016 - 15:40
    • Nitro Mccleam
      Ik vond het wel zo netjes, voordat ik me neus overal tussen prop:)
      En vanuit huis meegekregen!

      • + 0
      • 29 apr 2016 - 15:44
    • @ DONSHERE Ik voelde al zoiets aankomen, maar tnx!
      Plextor zijn ook oude cd en dvd writertjes he hihi

      • + 0
      • 29 apr 2016 - 15:47
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Nice! Deze ga ik zeker wel kijken!

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 12:22
  • En jij heb natuurlijk altijd Barcelona nog-:)

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 14:04
  • Toch vraag ik mij dan af, waarom is Brundle nooit opgepikt door een topteam?

    De man toch misschien te voorzichtig geworden na zijn klapper in Monaco?

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 14:18
    • mwah Brundle kreeg een kans bij Williams in 1988 (als invaller)..hij had een topzitje bij Benetton in 1992..McLaren in 1994. Zijn toch niet de minste teams hoor al gebied de eerlijkheid te zeggen dat de genoemde teams in die jaren niet echt voor de overwinningen konden strijden. Ik vond Brundle een degelijke race-coureur maar in de kwalificatie was hij vaak veel te langzaam..echte topper heb ik hem nooit gevonden.

      • + 0
      • 28 apr 2016 - 16:08
  • Dit weekend te zien Brundle --- Herbert.... :)

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 15:47

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar