user icon

F1 op gebied van digitale media niet geëvolueerd

  • Gepubliceerd op 26 apr 2016 15:59
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Het is hoog tijd voor de Formule 1 om de wereld van digitale en social media voor zich te winnen. Bernie Ecclestone heeft altijd aangegeven dat hij daar geen toegevoegde waarde in ziet, maar vanuit de teams klinken andere geluiden. Fiat-president Sergio Marchionne spoort de Formule 1 aan om meer met digitale media te doen.

Aan Autosport deelde de Italiaan mede: "Dit is een sport die veel energie vergt, zowel qua hoeveelheid mankracht die er voor nodig is als qua financiële toewijding die vereist is. Om dan te zien dat de Formule 1 niet alle middelen benut om het publiek te bereiken, is doodzonde. We moeten onze benadering van de fans veranderen."

"De wijze waarop we de races beschikbaar stellen voor iedereen is aan verandering toe. De digitale kant van de Formule 1 kan ik helaas niet echt geëvolueerd noemen. Er zijn dingen die moeten gebeuren en we pushen om die ontwikkeling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Alle motorleveranciers hebben er belang bij dat deze sport op de lange termijn floreert."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Cookinho

    Posts: 287

    Lekker concrete voorstellen ook...

    • + 0
    • 26 apr 2016 - 16:06
    • Schijnt dat Bernie nog een telefoon met draaischijf heeft.

      • + 3
      • 26 apr 2016 - 21:28
    • Gibson

      Posts: 102

      Volgens Horner gebruikt hij ook nog een faxapparaat.

      • + 0
      • 27 apr 2016 - 00:06
  • Reutel

    Posts: 695

    Klopt. Bovendien wil ik een app waarmee ik live alle races en traningen kan kijken. Waarmee ik zelf kan bepalen welke rijder ik ga volgen, en vanuit welk viewpoint. Waarmee ik kan inzoomen in de pitboxen en op de tietjes van Claire. Bovendien wil ik alle technische data op kunnen roepen.

    Omdat de auto's al rijdende reclameborden zijn, en omdat ik uit Nederland kom, wil ik de app gratis en voor niets.

    Dank u!

    • + 7
    • 26 apr 2016 - 16:07
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Hahaha, ik dacht juist dat ze daarom juist die muts van Jorda hadden ingehuurd.
      Inzoom app heeft jou waarschijnlijk niet bereikt.
      Dat andere kan wel, als je maar betaalt.

      Probleem is nu dat die Jorda echt denkt dat ze kan racen.

      • + 0
      • 26 apr 2016 - 17:57
    • Beter lezen: hij wilde niet de tietjes van Jorda zien, maar van mevrouw Williams! Waarom weet ik ook niet, maar sommige dingen moet je helemaal niet willen weten.

      • + 0
      • 26 apr 2016 - 19:38
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Daarom noemde ik Jorda... ;-)

      • + 0
      • 26 apr 2016 - 23:23
    • Mooi voorstel maar wie gaat dit dan wel bekostigen ?
      Misschien 0,5% van de lonen van de rijders inhouden ?

      • + 0
      • 27 apr 2016 - 10:33
  • Bernie en internet:
    www.youtube.com/watch?v=yVCTYjYMrgg

    • + 4
    • 26 apr 2016 - 16:08
    • Nou het filmpje zegt alles!

      • + 0
      • 26 apr 2016 - 16:28
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Lange tijd geleden al gezien en nog steeds...
      Maar ik kan mij herinneren dat ze alle rechten van F1 voor zichzelf wilden houden en dat alles van YT eraf gerost werd (zelfde als muziek in die tijd).
      Hoe breng je de F1 naar de kl... Alles achter de decoder en alles op het internet WEG op straffe van...
      Elke seconde vanuit de oude doos (langer als een dag geleden) = betalen
      Slaan compleet de plank mis ipv er gebruik van te maken.

      Paar weken geleden nog. Hamilton die opnames maakt met z'n smartphone in de paddock en krijgt een reprimande vanwege rechten...
      Behoudens de vraag wat die rechten zijn. Zou net zo goed zelfgemaakte opnames kunnen zijn vanaf de tribune door fans.

      IK ZEG: compleet de weg kwijt die F1. Lijkt zo'n beetje op alle fronten.

      Sorry voor de rant. Amen.

      • + 2
      • 26 apr 2016 - 17:51
    • @ BEAR: Zelfgemaakte opnames vanaf een tribune mag je ook niet verspreiden. Lees maar eens goed wat er op F1-tickets staat.

      • + 1
      • 26 apr 2016 - 19:41
    • f1netnl

      Posts: 481

      @BEAR precies, kanalen zoals Pitspraat op youtube zijn een geweldige promotie voor de sport en nu is het juist jammer dat zij vanaf dit jaar geen beelden van de race meer mogen gebruiken..

      • + 1
      • 26 apr 2016 - 23:14
    • BeaR

      Posts: 1.695

      @NBTT: Jammer genoeg nooit op een GP geweest en zal er denk ik ook niet meer van komen. Maar geeft ook direct weer hoe panisch ze zijn en er totaal niets van snappen.
      Simpel spiegelen zoals je veel ziet is al een eenvoudige oplossing.
      Maar wil je een groter marketing tool hebben? Nota bene gratis gegeven door de fans. Maak dar dan ook gebruik van.
      Knappe jongen die MIJN geplaatste filmpje wil verbieden, zelfs Poetin, Erdogan of ene Kim lukt dat niet.
      Eens op het internet = altijd op het internet.
      Taak is dus: probeer het in eigen banen te leiden. De FIFA was ook zo in het verleden en langzaam zie het daar ook veranderen.

      @f1netnl
      Precies wat ik bedoel

      • + 0
      • 27 apr 2016 - 03:06
  • Sinds een tijdje is F1.com lekker actief bezig op facebook. Leuke filmpjes. Stap in de goede richting!

    • + 0
    • 26 apr 2016 - 17:27
  • dizzy

    Posts: 1.437

    Races live via YouTube kanaal!

    • + 0
    • 26 apr 2016 - 21:36
    • 1formule

      Posts: 134

      yes, mits is 4k, uhd

      • + 0
      • 27 apr 2016 - 23:26
    • 1formule

      Posts: 134

      ik bedoel,,yes, mits in 4k, uhd

      • + 0
      • 27 apr 2016 - 23:27
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Bernie zou het liefst een man met rode lantaarn voor de auto's laten lopen.....en qua communicatie met rooksignalen werken :)

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 10:11
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    oude garde, oude focus, gemiste kans dus...

    • + 0
    • 28 apr 2016 - 21:37

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar