Kamui Kobayashi: "Geen idee dat het de laatste ronde was"
- Gepubliceerd op 29 jun 2010 12:19
-
16
- Door: Robin Smeets
Kobayashi reed lange tijd op de derde plaats, maar viel door zijn late pitstop terug tot de negende stek. Met nog twee ronden te gaan passeerde de Japanner Fernando Alonso en hij ging in de allerlaatste bocht van de race nog voorbij aan Sebastien Buemi. "Het was een geweldige race", vertelde Kobayashi na afloop.
"Ik kon een goed tempo rijden op de harde banden en na mijn pitstop viel ik helaas terug tot de negende plaats. Ik wist dat ik met mijn nieuwe banden echter veel meer grip had dan de jongens voor me. Ik probeerde nog zoveel mogelijk mensen in te halen en dat lukte bij Fernando en Buemi."
"Ik was zo druk bezig met het inhalen van zoveel mogelijk auto's dat ik helemaal niet in de gaten had hoeveel ronden we nog moesten rijden. Opeens zag ik mensen juichen en wist ik dat de race al afgelopen was."
Kobayashi maakte nog een compliment naar Alonso toe, want als de Spanjaard hem niet zoveel ruimte had gegeven bij zijn inhaalactie zou de Japanner gecrasht zijn naar eigen zeggen. "Bij het begin van mijn inhaalactie probeerde hij de deur nog dicht te gooien, maar toen hij me steeds dichterbij zag komen gaf hij me wat meer ruime, want hij realiseerde zich dat we anders gecrasht zouden zijn. Hij is een goede coureur en ik wil hem hierbij bedanken voor zijn reactie."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 602
Super race van KobaSan!
Posts: 154
En een nette reactie naar alonso toe , zo kan het dus gewoon ook. Ik denk dat alonso gewoon inzag dat het toch geen nut had, en hij er toch wel voorbij ging .
Posts: 1.481
Dat heet nou blind racen!
Posts: 298
Kamikaze racen ;-)
Alonso was liever een plekje kwijt dan helemaal niet finishen...
Posts: 2.567
Kobayashi, reed een fantastische race. Heeft opnieuw bewezen dat hij toch in de Formule 1 thuis hoort.
Posts: 1.725
als hij elke race voordeel kan halen uit een safety car is het inderdaad een schitterende coureur. Voor de rest blijft het vechten om in Q2 te geraken.
Posts: 367
dat heeft meer met de auto te maken (en mss een gebrek aan ervaring) dan aan Kobayashi zijn talent/instinct
Posts: 10.089
wat een sportieve rijder he, die alonso
lol sarcasme
Posts: 711
Alonso is ook sportief, dat heeft echt niks te maken met dat hij zich genaaid voelt door Hamilton.
Posts: 2.852
Kan me herinneren dat er nogal wat mensen op deze site waren die hem niet formule-1 waardig vonden... :)
Posts: 1.265
Geweldige aanwinst voor de Formule 1. Zulke coureurs zie je niet veel, hopelijk heeft hij een lange toekomst nog te gaan in de Formule 1.
Posts: 302
Haha, ik begin een beetje fan van deze Kobayashi te worden :P
Posts: 711
Eerder zij iemand ergens anders dat Alonso zich verremde, heb hem toen al verteld dat dat niet zo was en dat alonso iets terug stuurde omdat anders de race voor beide over was! Bij deze krijg ik dus mijn gelijk van meneer Kobayashi! Deze rijder verdiend een betere auto, alleen moet toch iets minder risico nemen want als hij dit vaker moet doen/doet kan het zo in tranen eindigen. Vond de actie in de laatste bocht ook erg moedig van hem.
Posts: 2.885
[sarcasme]
Maar goed dat Alonso aan de kant ging, hij was wel vijf seconden langzamer dan Kobayashi! Zulke langzame auto\'s moeten verboden worden in de Formule 1!
[/sarcasme]
Posts: 367
Haha, Red-Stripe +1
Posts: 233
Mooie gozer die Kamui,
Mooiste was dat die zonder veel moeite die ferrari van Ferneukio langsging.. gast was te bang om uit te vallen, respect voor die Sauber!