user icon

Alonso verwacht geen podiumplaats tijdens eerste Grand Prix

  • Gepubliceerd op 08 maa 2016 14:11
  • comments 17
  • Door: Martijn van Koert

Dat Fernando Alonso blij is met de auto die McLaren-Honda voor dit jaar heeft gemaakt, is inmiddels wel duidelijk. Toch tempert hij de verwachtingen dat hij tijdens de eerste races van het jaar een podiumplaats afdwingt.

Alonso is op dit moment in Bakoe vanwege zijn rol als ambassadeur voor de Grand Prix. "Als we hier in juni gaan racen, hoop ik mee te rijden voor het podium", aldus Alonso. Als eerste doel stelt hij het vaker halen van Q3 tijdens de kwalificaties.

Hij vreest in eerste instantie dat de plekken op het podium in de meeste gevallen vast geserveerd kunnen worden door Mercedes en Ferrari. "Maar het kampioenschap duurt lang en als we de auto snel kunnen doorontwikkelen, denk ik dat het podium haalbaar moet zijn."

"Wij hebben ons goed ontwikkeld, maar dat geldt ook voor teams als Red Bull en Force India. Als eerste moeten we nu zorgen voor een juiste balans tussen snelheid en betrouwbaarheid", besluit hij.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Everything is possible

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 14:14
  • Ik verwacht eerlijk gezegd tijdens de rest van het seizoen ook geen podium. Ferrari en Mercedes blijven naar alle waarschijnlijkheid 1en2. Daarvoor zou altijd nog Williams en Red bull blijven staan.
    Wordt weer een zwaar seizoen voor MclarenHonda

    • + 5
    • 8 maa 2016 - 14:16
    • De 5de stek halen zal een wondermooi resultaat wezen daar RBR, Williams & FI deze winter ook niet hebben zitten gapen...

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 15:07
  • Alonso14

    Posts: 202

    Dat zou voor mij een echte verrassing zijn als ze in het loop van het jaar zodanige progressie boeken dat ze om de podium kunnen gaan strijden. Ik hoop het ook maar ik denk dat ze gewoon tekort komen en het niet gaan redden.

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 14:16
  • Ik ben toch benieuwd hoe het hele Alonso verhaal gaat aflopen... Dat McLaren uiteindelijk wel weer terugkomt bij de top geloof ik wel, maar het heeft er alle schijn van dat dat nog wel even duurt, zeker als de 2017-regels niet dusdanig ingrijpend zijn als eerder verwacht. Die tijd heeft Alonso niet bepaald meer en het geduld waarschijnlijk ook niet.

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 14:19
    • Fernando zal opstappen eind dit jaar zou hij niet in de top vijf kunnen eindigen vrees ik

      • + 1
      • 8 maa 2016 - 15:12
    • De kans dat hij dit jaar in de top 5 eindigt acht ik niet erg groot. Maar ik vermoed ook dat het het laatste jaar voor Alonso gaat zijn. Mercedes mag hij misschien wel naartoe willen, maar ik vraag me ook wel af of Mercedes daar zelf wel op zit te wachten, hoe goed Alonso ook is/was

      • + 1
      • 8 maa 2016 - 15:22
  • Ik zie eerder nog STR in de achteruit McLaren Honda verslaan. Totaal geen vertrouwen in dat dat team dit jaar potten gaat breken. Zolang ze aan size-zero concept vast blijven klampen moet ze blijven roeien met de korte riemen die ze hebben...

    • + -2
    • 8 maa 2016 - 14:30
    • Volgens mij volgt iedereen dat concept op zijn of haar manier. Ferrari heeft zelfs een compleet nieuwe layout aan zijn motor gegeven dit jaar om dat concept door te zetten. Wat dacht je van STR dan? Gewoon de concepttrend doorvoeren met een blok dat daar geen rekening mee hield en door Ferrari zelf als size-vrachtwagen-motor werd weggezet. ;-) nah.... Het concept deugt wel, de uitvoering van sommige alleen minder. (meest teleurstellend (of eigenwijs?) hierin is toch wel Sauber dan)

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 16:29
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Ha, wie ziet dat dan wel?? Het hele jaar zal het lastig worden voor ze, ze rijden nog steeds redelijk achteraan, en minstens 2 seconden in een seizoen goed maken terwijl de rest ook steeds harder gaat is echt geen appeltje eitje ;)

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 14:38
    • Kevin

      Posts: 5.006

      Lukte McLaren in 2009 ook. Dus niets is onmogelijk, als het gat al 2 seconden is.

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 15:01
    • Niiek

      Posts: 675

      2015 Australie: Q1 tijd Hamilton 1:28.586, Button 1:31.422 --> 2,9 seconden
      2015 Abu Dhabi: Q1 tijd Hamilton 1:40.974, Button 1:42.570 --> 1,6 seconden

      Er is natuurlijk beter vergelijkingsmateriaal aanwezig, maar McLaren weet echt wel wat ze moeten doen..

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 20:22
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ah Bakoe, Azerbeidjan. Lees net dat het land haar plaats op de corruptie-index heeft weten te handhaven en niet verder afzakt (nu 126; Denemarken 1, Nederland 8).
    Dus da's ook mooi.

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 14:52
  • Pfffffff gaat ie Carlos napraten...

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 18:07
  • De vraag is: waar kan Alonso nog naartoe als hij weg wil bij McLaren?
    Renault wil misschien wel een stoeltje voor hem vrij maken, maar ik denk niet dat ze hem 30 miljoen per jaar zullen gaan toeschuiven?

    Bij andere teams zie ik eerlijk gezegd geen kansen meer voor hem. Ferrari neemt hem nooit terug, Mercedes zal toch eerder voor een wat jongere coureur kiezen, lijkt mij. Bij RBR past hij simpelweg niet. Tja, dan is de koek gauw op...

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 22:48
    • NiekBasXD

      Posts: 29

      Héél misschien Williams, maar ik verwacht een klasse buiten de f1

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 23:22
  • Ed Drop

    Posts: 164

    O nou dat valt dan even tegen.....

    • + 0
    • 9 maa 2016 - 12:07

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar