user icon

"Afwezigheid moest Hockenheim wakker schudden"

  • Gepubliceerd op 02 maa 2016 11:01
  • comments 13
  • Door: Martijn van Koert

Formule 1-baas Bernie Ecclestone wilde de organisatie van de Grand Prix van Duitsland wakker schudden nadat daar het afgelopen jaar niet is geracet. Dat zei hij tegen het Duitse Handelsblatt.

Het contract van Hockenheim staat nog voor 2016 en 2018 gepland, maar volgens Ecclestone ziet het er verder niet goed uit. “Als ik het vergelijk met andere plaatsen waar we racen, loopt Hockenheim zo’n twintig jaar achter." Ecclestone ziet verder de Nurburgring niet snel van hun problemen afkomen waardoor het nog maar de vraag is of er Grand Prix van Duitsland nog toekomst heeft.

De Brit wil op nieuwe locaties gaan racen waardoor er een aantal huidige gaan verdwijnen. “Ik wil graag een race in Afrika, ergens waar we nog niet zijn geweest. Daarvoor zijn we al in gesprek. En wellicht nog een extra in de Verenigde Staten.”

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Dat je nog een race in de VS wil is ook niet zo vreemd Bernie, maar misschien moet je dan niet naar Azerbaycan gaan, zodat je wel in Duitsland kan blijven? Zo had je ook ooit het goede idee om in Zuid-Korea te gaan racen bijvoorbeeld. Heeft zowel de F1 als Zuid-Korea veel gebracht inderdaad!

    • + 1
    • 2 maa 2016 - 11:26
  • Was het maar waar dat de Hockenheimring 20 jaar achterliep. Dan hadden we tenminste nog het oude circuit.

    • + 11
    • 2 maa 2016 - 11:39
  • Met een veld van slechts 4 Duitsers, 1 Nederlander en het team van Mercedes is er ook helemaal geen reden om in Duitsland te rijden..
    Tevens leeft F1 ook helemaal niet in Duitsland dit leeft in Afrika veel meer!
    Ook heeft Duitsland natuurlijk helemaal geen F1 historie..

    Eigenlijk dus best logisch die keuze van ome Bernie...

    • + 14
    • 2 maa 2016 - 11:44
    • Heerlijk, dat sarcasme! +1

      • + 4
      • 2 maa 2016 - 11:46
    • PD130

      Posts: 115

      + nog 1

      • + 1
      • 2 maa 2016 - 11:48
    • Ecclestone heeft het geld ook niet voor dat soort fratsen. Zijn toko verdient jaarlijks maar $650 miljoen. Het is dan toch pure noodzaak om alleen naar circuits te gaan waar dictatoren het voor het zeggen hebben die wel makkelijk honderden miljoenen neerlegen om een F1 race in hun achtertuin te mogen organisern.

      • + 0
      • 2 maa 2016 - 20:12
    • @NOTHINGBUTTHETRUTH je moet er toch het beste van maken ;)

      • + 0
      • 3 maa 2016 - 08:51
  • PD130

    Posts: 115

    Hoe bestaat het?! Met zo'n grote 'Duitse inbreng' in de sport, ongeacht of je nu fan van een Duitse rijder/Mercedes bent of niet. Ik vind dat er echt minimaal één keer per jaar een GP in Duitsland moet zijn. En voor ons Nederlanders natuurlijk samen met Spa het dichtst bij de deur.

    • + 1
    • 2 maa 2016 - 11:47
  • Laat mij maar gewoon de mooie banen terug komen! niet van die saaie banen die er telkens meer zijn er het allemaal meer te doen heeft met wat eromheen gebeurd...

    • + 0
    • 2 maa 2016 - 12:28
  • fre0n

    Posts: 538

    tegen de eigenaren van de Ring heeft Bernie een persoonlijke aversie, nadat zij het circuit voor zn neus wegkaapten toen dat te koop stond.

    Was hockenheim maar 20 jaar achter, dan hadden ze dat prachtige stuk door het bos nog gehad, en voor de teams de uitdaging om dat hogesnelheids stuk te combineren met de lage snelheidbochten in het autodrome...

    • + 0
    • 2 maa 2016 - 12:37
  • Ja het kan allemaal voortaan. Maar standaard geen GP in Duitsland? Pfff, hoezo man?!

    • + 0
    • 2 maa 2016 - 13:12
  • Als Hockenheim nou niet helemaal leeg gezogen zou worden voor het organiseren van zo'n race, dan zouden ze ook nog wat over kunnen houden om te investeren in het circuit zelf.

    • + 0
    • 2 maa 2016 - 20:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar